باب باکیش ، مدیرعامل ViacomCBS ، ایده ادغام برای افزایش مقیاس در جریان را نادیده می گیرد – TechCrunch

باب باکیش ، مدیرعامل ViacomCBS ، صبح امروز علاقه شرکت خود را برای ادغام احتمالی – مانند شریک خود Comcast – کم رنگ کرد. در کنفرانس WSJ Tech Live امروز ، مدیر شرکت رسانه ای گفت که استراتژی فعلی این شرکت تمرکز بر “برنامه ارگانیک” خود در جریان است ، که بهترین مسیر برای ایجاد ارزش سهامداران خواهد بود. او همچنین ادعا کرد که هنوز برای خدمات جدید خود Paramount+”روزهای اولیه” است و اساساً ایده هایی که ادغام برای موفقیت این سرویس ضروری است را کم اهمیت جلوه می دهد.

باکیش که برای اظهارنظر در این مورد فشار آورد ، پاسخ مستقیمی به این موضوع نداد که آیا این شرکت در حال بررسی معاملات M&A است یا خیر ، و در عوض از رشد پارامونت+ در طول سال خبر داد.

پارامونت+ هفت ماه دارد. بنابراین روزهای اولیه است. ” او ادامه داد: “ما در سه ماهه اول و دوم دوم مشترکان خوبی داریم ، به طور واضح در پشت محتوای بسیار ضعیفی قرار داریم.” “ما شاهد حرکت خوبی در پیش داریم. و این همان مسیری است که من همچنان احساس می کنم باید روی آن تمرکز کنیم. “

البته توصیف Paramount+ به عنوان یک سرویس جدید فقط تا حدودی دقیق است.

در حقیقت ، این سرویس جانشین تلاش قبلی شرکت CBS All Access است که پس از ادغام CBS و Viacom 2019 تغییر نام داد و گسترش یافت و شامل محتوای Viacom شد. به یک معنا ، این یک محصول جدید با کتابخانه بزرگتر است ، اما خدمات اصلی سالهاست که وجود دارد. و تا کنون ، نتوانسته تهدیدی برای رقبای اصلی مانند Netflix یا Disney+ باشد ، که به ترتیب 209 میلیون+ و 116 میلیون مشترک دارند. در واقع ، CBS از لحاظ تاریخی حتی اعداد CBS All Access را جدا از Showtime اعلام نمی کند. این سنت در ViacomCBS ادامه دارد که در سه ماهه دوم اعلام کرد دو پلتفرم – Paramount+ و Showtime OTT – در مجموع از 42 میلیون مشترک جهانی پولی در سه ماهه عبور کرده اند.

این امر باعث شد که این شرکت به دنبال راه های دیگری برای افزایش رشد باشد – از جمله ، اخیراً ، از طریق مشارکت های بین المللی ، مانند مشارکت جدید خود با Comcast در SkyShowtime در اروپا ، به عنوان مثال.

بر اساس گزارشات ، علی رغم اظهارات باکیش در مورد M&A ، NBCU و ViacomCBS Comcast در مورد روشهای مختلف همکاری با یکدیگر صحبت کرده اند. این شامل بحث ارائه مجموعه ای از خدمات پخش آنها ، Peacock و Paramount+است. اما ادغام یا خرید همیشه می تواند گزینه دیگری باشد. در حالی که این نوع معاملات پیچیده تر هستند ، این س remainsال باقی می ماند که چگونه هر یک از خدمات با استفاده از آن به تنهایی در بازار فعلی مقیاس پیدا می کند.

باکیش ، که در رویداد امروز صحبت می کرد ، به نظر می رسید که این ایده را که M&A در حال حاضر راهی است ، رد کرد.

“در پایان روز ، ما بر ایجاد ارزش سهامداران تمرکز کرده ایم. با نگاهی به چشم انداز امروز ، به ویژه جایی که سهام ما در حال حاضر معامله می شود ، معتقدیم که قوی ترین راه برای ایجاد ارزش سهامداران اجرای برنامه ارگانیک ما در جریان است. “

باکیش با تاکید بر ایده ادغام افقی به منظور دستیابی به مقیاس سریعتر ، به یاد آورد که همه معاملات آنطور که انتظار می رفت پیش نمی رود.

“ادغام در تجارت برای مدت طولانی صادق بوده است ، خواه ادغام عمودی باشد ، هم ادغام افقی – این یک تکنیک تجاری واقعی است. به هر حال ، بسیاری از معاملات نیز هنگامی که به خوبی نتیجه نمی گیرند ، لغو می شود. در نهایت این امر به اعدام برمی گردد. ” وی سپس از دارایی های این شرکت که شامل استودیوی فیلم هالیوود ، کتابخانه 100 ساله و تولید قابل توجه در حال انجام است ، حمایت کرد.

“بنابراین من به آن دارایی محتوا و استقرار در برابر یک پلت فرم پخش – در این مورد ، Paramount+ – نگاه می کنم – در حال حاضر شتاب واقعی وجود دارد و رشد واقعی در پیش است. و من فکر می کنم این یک مسیر بسیار قانع کننده برای حضور است. “