این استارت آپ اروپایی در حال نصب 50 حسگر ترافیک شمار در سراسر سانفرانسیسکو است

استارت‌آپ بلژیکی Telraam دستگاهی طراحی کرد که به هر کسی اجازه می‌دهد از پنجره به دستگاهی دوربین‌مانند اشاره کند که از فناوری داخل هواپیما برای شمارش تعداد کاربران جاده استفاده می‌کند. در حال حاضر شبکه ای از 50 دستگاه یا بیشتر را در سانفرانسیسکو نصب می کند، پروژه ای که شرکت می گوید تا حد زیادی توسط Jeremy Stoppelman، مدیر عامل Yelp، با حمایت “گروه های مدنی محلی مانند SF Parks Alliance و Slow Streets Mayors” تامین می شود.

Telraam (نام هلندی است و به معنای “پنجره شمارش” است) ادعا می کند که فناوری آن به ویژه برای “بررسی مسائل اجتماعی” و “ایجاد مشارکت ارزشمند شهروندان برای مقامات حمل و نقل و برنامه ریزان شهری” مفید است. نظارت بر ترافیک برای مدت طولانی در ذهن برنامه‌ریزان شهری بوده و ترافیک را به چالش می‌کشد – برای مثال، TechCrunch در سال 2015 درخواستی پرشور برای داده‌های بهتر منتشر کرد.

«این آزمایشی کیفیت داده‌هایی را که می‌توان با مشارکت گروه‌های اجتماعی در SFMTA جمع‌آوری کرد، نشان می‌دهد، در هزینه و زمان آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند، سطح بیشتری از جزئیات را نسبت به قبل در دسترس قرار می‌دهد، و کانال‌های جدیدی برای تعامل با ساکنان درگیر ایجاد می‌کند. کریس وانهرل، مدیر عامل Telraam می گوید. «اگر این 50 دستگاه بتوانند نشان دهند که Slow Streets مطابق انتظار عمل می‌کنند یا نیستند، و کدام یک و چه مداخلاتی موفق‌ترین هستند، در این صورت هم شبکه شمارش و هم شبکه‌های Slow Street می‌توانند گسترش یابند.»

پروژه سانفرانسیسکو نشان دهنده اولین استقرار محصولات این شرکت در خارج از اروپا است – شهرهای موجود که حسگر آن ها هستند عبارتند از اوترخت، آمستردام، برلین و بروکسل. لندن بعدی است.

این شرکت می‌گوید برنامه‌ریزان شهری به داده‌های ترافیکی نیاز دارند، اما مشکلی که در حال حل آن است از لحاظ تاریخی فقط بر روی داده‌های وسایل نقلیه موتوری در جاده‌های اصلی متمرکز بوده است. این یک چالش است، زیرا، البته، چشم انداز ترافیک شهری بیش از اتومبیل، اتوبوس و ماشین پلیس عجیب و غریب است. این حسگرها با افزودن تمرکز بر «خیابان‌های شهری قابل زندگی»، پیاده‌روها، دوچرخه‌سواران و سایر روش‌های حمل و نقل را نیز ردیابی می‌کنند.

این دستگاه یک حسگر دوربین است که اجسام متحرک را از پنجره مسکونی رو به خیابان تشخیص می دهد. با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی اشیاء را شناسایی می کند، سپس آنها را به همراه جهت حرکت و سرعت (برای وسایل نقلیه) دسته بندی می کند. سپس داده های ناشناس به سرورهای Telraam ارسال می شود. این یک منبع داده باز ایجاد می کند که در دسترس کاربر دستگاه در داشبورد و همچنین برای مشتریان شبکه محلی است که دستگاه ها را در یک منطقه یا منطقه خاص نظارت می کنند. از آنجا، از طریق نقشه وب سایت و API شرکت عمومی می شود.

باید یک نمودار محصول منفجر شده خوب را دوست داشته باشم. اعتبار تصویر: چرتکه.

حریم خصوصی با طراحی

همانطور که ممکن است از یک شرکت مستقر در اروپا انتظار داشته باشید که به طور فزاینده ای به سمت حفظ حریم خصوصی می رود، Telraam دستگاه را تا حد امکان خصوصی طراحی کرده است. تصاویر ویدئویی با وضوح پایین بر روی خود دستگاه پردازش می‌شوند، سپس دور ریخته می‌شوند و شرکت می‌گوید فقط جدول داده‌های ناشناس خارج از دستگاه منتقل می‌شود.

“دوربین عمدا وضوح پایینی دارد. کیفیت برای پردازش تراشه هوش مصنوعی به منظور شناسایی اجسام متحرک و طبقه بندی آنها به عنوان ماشین، دوچرخه یا عابر پیاده، به عنوان مثال، کافی است، اما جزئیات کافی برای دیدن چهره یا خواندن پلاک خودرو وجود ندارد. وانهرل می گوید: هیچ شانسی برای شناسایی افراد یا وسایل نقلیه وجود ندارد. این بدان معناست که دستگاه‌های Telraam S2 می‌توانند تعداد ترافیک مفیدی را ارائه دهند، اما هیچ اطلاعات خصوصی را از کاربران خیابانی که از آنجا عبور می‌کنند جمع‌آوری نمی‌کنند.

می‌توانید نقشه ترافیک شرکت را خودتان در وب‌سایت شرکت بررسی کنید، و کاربران صنعتی بیشتری می‌توانند برای دسترسی به API برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با جزئیات بیشتر درخواست دهند.

کمپین‌های منفرد می‌توانند دستگاهی برای پنجره خود بخرند و خیابان خود را نظارت کنند و از آن برای لابی کردن همسایگان و جامعه محلی خود برای تغییر استفاده کنند. وانهرل توضیح می‌دهد که در نهایت، آنها همچنین می‌توانند هر کسی را که به صورت محلی تصمیم‌گیری یا برنامه‌ریزی می‌کند تشویق کنند تا داده‌های بیشتری را با هم جمع‌آوری کنند و در بهبودهای محلی همکاری کنند. Telraam همچنین با مقامات محلی همکاری می‌کند تا به سازماندهی و هماهنگ کردن شبکه‌های محلی که می‌توانند از 10 تا 300+ دستگاه باشند بسته به نیاز، کمک کند و سپس از آنها در هنگام جذب داوطلبان محلی پشتیبانی کند.»