اینستاگرام اکنون به حداکثر 5 “لینک در بیو” اجازه می دهد.

اینستاگرام ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که با Linktree، Beacons و دیگر ارائه دهندگان راه حل «لینک در بیو» رقابت می کند و به کاربران اجازه می دهد تا پنج لینک به بایوس پروفایل خود اضافه کنند.

چگونه کار می کند. این ویژگی فالوورها را به سمت محتوای مختلف هدایت می‌کند، مانند کسب‌وکارهای آنلاین، مارک‌های تبلیغاتی، دلایل پشتیبانی شده یا حتی پروفایل‌ها در پلتفرم‌های اجتماعی رقیب. اینستاگرام فاش کرد که این قابلیت بسیار مورد توجه سازندگان بوده است. با این حال، این همچنین ناتوانی شرکت را در پاسخگویی به نیازهای کاربران خود نشان می دهد که باعث شکوفایی راه حل های جایگزین شده است.

رقابت با ابزارهای شخص ثالث. ظهور Linktree و سرویس‌های مشابه را می‌توان به محدودیت‌های پلتفرم در اینستاگرام و سایر شبکه‌ها نسبت داد که مدت‌ها است که کاربران را از اضافه کردن چندین لینک به سایت‌های خارجی، ترس از از دست دادن بالقوه تعامل کاربر، باز می‌دارد. پلتفرم های رسانه های اجتماعی به طور سنتی ترجیح می دهند کاربران را در برنامه های خود نگه دارند تا اینکه آنها را به جای دیگری هدایت کنند.

پیوندهای چندگانه 2 600x600

عقب افتادن از TikTok، دوباره. اینستاگرام تنها پلتفرمی برای این انتخاب نیست. TikTok در حال حاضر فقط به لینک‌های قابل کلیک در بایوس برای حساب‌های تجاری اجازه می‌دهد، و این امر باعث می‌شود کاربران عادی و سازندگان بتوانند دنبال‌کنندگان را به وب‌سایت‌های دیگر هدایت کنند. تصمیم اینستاگرام برای رسیدگی به تقاضا برای افزایش دسترسی به پیوندهای زیستی ممکن است پاسخی به انتقاد از محدودیت‌های سخت‌تر TikTok باشد.

اینستاگرام با اجازه دادن به دسترسی گسترده به لینک‌ها، می‌تواند سازندگان را به پلتفرم خود بازگرداند. این شرکت تاکید می کند که امکان افزودن چندین لینک به یک نمایه برای همه حساب ها، از جمله حساب های تجاری و سازندگان، در دسترس است. برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید گزینه‌های «ویرایش نمایه»، «پیوندها» و «افزودن پیوند خارجی» را طی کنند و سپس پیوندها را به ترتیب دلخواه خود مرتب کنند.

تست اولیه در آزمایش‌های اولیه، هیچ مشکلی در ارتباط با پلتفرم‌های رقیب مانند TikTok یا YouTube وجود نداشت. اینستاگرام همچنین به کاربران این امکان را می دهد که پروفایل های فیس بوک خود را با استفاده از یک گزینه پیوند اختصاصی پیوند دهند، که نماد فیس بوک گرد با ظاهری حرفه ای و متن همراه را نشان می دهد. با این حال، پیوندهای خارجی شامل هیچ گونه سفارشی سازی خاصی مانند آیکون های کوچک نیستند.

پیوندها در یک پنجره مرورگر جداگانه باز نمی شوند بلکه در خود برنامه اینستاگرام باز می شوند. کاربرانی که می خواهند به مرورگر داخلی خود مانند سافاری یا کروم سوئیچ کنند، باید روی منوی سه نقطه در بالای صفحه ضربه زده و «باز کردن در مرورگر سیستم» را انتخاب کنند.

این ویژگی جدید در یک پست کوتاه در کانال پخش مارک زاکربرگ اعلام شد، یک ویژگی نسبتاً جدید که به سازندگان اجازه می دهد تا به کل جامعه خود پیام ارسال کنند. پیام زاکربرگ به سادگی اشاره کرد که پشتیبانی از چندین لینک در بیو “احتمالاً یکی از درخواستی ترین ویژگی هایی است که ما داشته ایم.”

چرا ما اهمیت می دهیم. این ویژگی جدید به تبلیغ‌کنندگان و برندها فرصتی می‌دهد تا ترافیک وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و دیگر پلتفرم‌های آنلاین خود را افزایش دهند. با امکان افزودن چندین لینک، کسب و کارها می توانند به طور موثرتری برند، محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوه تبلیغ کنند و به طور بالقوه تعامل و تبدیل را افزایش دهند.