اینستاگرام اکنون از طریق API بازاریابی خود اجازه تبلیغات در نتایج جستجو را می دهد

دو ماه پس از اعلام آغاز آزمایش تبلیغات در نتایج جستجو، اینستاگرام امروز اعلام کرد که اکنون اجازه تبلیغات در نتایج جستجو را از طریق API بازاریابی اینستاگرام می دهد. این آگهی‌ها در فید نمایش داده می‌شوند که افراد می‌توانند با ضربه زدن روی یک پست از نتایج جستجو، در آن پیمایش کنند.

در ماه مارس، اینستاگرام اعلام کرد که در حال آزمایش تبلیغات در نتایج جستجو برای دسترسی به افرادی است که فعالانه برای کسب و کار، محصولات و محتوا جستجو می کنند. راه اندازی قرار دادن تبلیغات جدید احتمالاً از دیدگاه مصرف کننده، افزودنی ناخواسته به برنامه خواهد بود، زیرا تبلیغات را به بخش دیگری از شبکه اجتماعی می آورد.

با این تغییر، کاربران شروع به دیدن تبلیغات مرتبط با جستجوهای خود خواهند کرد. برای مثال، اگر «مراقبت از پوست» را جستجو کنید، تبلیغات مرتبط را در فید نتایج جستجو خواهید دید. می‌توانید تفاوت بین تبلیغات و پست‌های معمولی را از طریق برچسب «اسپانسر» در زیر نام حساب تشخیص دهید.

اینستاگرام در یک پست وبلاگ نوشت: «از امروز، ما اکنون اجازه تبلیغات در نتایج جستجوی اینستاگرام را از طریق API بازاریابی اینستاگرام می دهیم. “این قرار دادن تبلیغات جدید در تمام نسخه های بازاریابی API فعلی موجود خواهد بود و نیازی به ارتقا ندارد. “با این افزوده جدید، شما قادر خواهید بود برنامه خود را به روز کنید تا مشتریان خود را قادر به ایجاد و پیش نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی اینستاگرام از طریق API کنید.”

درج آگهی جدید به عنوان راهی برای تقویت توانایی متا برای کسب درآمد در زمانی که شرکت با تقاضای تبلیغات ضعیف دست و پنجه نرم می کند، عمل می کند. پس از گزارش کاهش فروش تبلیغات برای سه فصل متوالی، درآمد تبلیغاتی شرکت در سه ماهه اول سال 2023 حدود 4.1 درصد افزایش یافت.

پس از اینکه متا اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را در سه ماهه دوم 2022 به دلیل کاهش فروش تبلیغات گزارش کرد، این شرکت با راه اندازی دو جایگاه تبلیغاتی جدید، بار تبلیغات خود را در اینستاگرام افزایش داد. متا فرمت تبلیغاتی جدیدی را برای فیس بوک Reels راه اندازی کرد و به تبلیغ کنندگان اجازه داد تا تبلیغات را در صفحه اصلی Explore و در فیدهای نمایه اجرا کنند.

هنگامی که اینستاگرام تبلیغات را در نتایج جستجو اعلام کرد، این شبکه اجتماعی همچنین Reminder Ads را راه‌اندازی کرد که به منظور تسهیل در اعلام، یادآوری و اطلاع رسانی به افراد از رویدادها یا راه‌اندازی‌هایی که ممکن است در آینده به آن‌ها علاقه مند باشند، طراحی شده است. ایده پشت آگهی‌های یادآور این است که برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای ایجاد آگاهی و پیش‌بینی برای رویدادهای آینده. کاربران می توانند یادآوری را انتخاب کنند و سه اعلان از اینستاگرام دریافت کنند: یک یادآوری یک روز قبل از رویداد یا راه اندازی، 15 دقیقه قبل و در زمان رویداد یا راه اندازی.