ایلان ماسک تسلا را برای انتقال دفتر مرکزی خود به آستین اعلام می کند – TechCrunch

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا گفت که این شرکت مقر خود را از پالو آلتو ، کالیفرنیا به آستین ، تگزاس منتقل می کند ، شهری که اخیراً شاهد سیل شرکت های فناوری و کارگران از راه دور بوده است. ماسک این خبر را در نشست سالانه سهامداران تسلا ، شرکت 2021 ، که در کارخانه گیاهی تسلا آستین برگزار شد ، اعلام کرد و نه در منطقه خلیج ، مانند سالهای گذشته.

ماسک همچنین گفت تسلا به گسترش فعالیت های خود در کالیفرنیا ادامه می دهد و تولید آن را در کارخانه گیگرافکت Fremont تا 50 درصد افزایش می دهد ، اگرچه در مورد چگونگی دستیابی به چنین پیشرفتی در تولید توضیح نداده است.

در ماه مه گذشته ، تسلا در مورد تعطیلی کارخانه تولیدی این شرکت در Fremont ، کالیفرنیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و محدود کردن مشاغلی که ضروری به نظر نمی رسیدند و تهدید کردند که تجارت خود را به خارج از ایالت می رسانند ، علیه شهرستان Alameda شکایت کرد. این خودروساز فقط چند هفته بعد شکایت خود را لغو کرد ، اما ماسک مطمئناً اخراج شد و توییت کرد: “صادقانه بگویم ، این آخرین قطره است. تسلا اکنون دفتر مرکزی خود و برنامه های آینده خود را بلافاصله به تگزاس/نوادا منتقل می کند. اگر ما حتی فعالیت تولید Fremont را حفظ کنیم ، بستگی به نحوه رفتار تسلا در آینده دارد. تسلا آخرین خودروسازی است که در CA باقی مانده است. “

در درام با شهرستان Alameda در رویداد سهامداران ذکر نشده است. در عوض ، ماسک این انتقال را تا حدی به تگزاس نسبت داد زیرا محل کار برای کارگران راحت تر بود.

ماسک می گوید: “خرید خانه برای مردم دشوار است و افراد باید از راه دور وارد خانه شوند.” “محدودیتی وجود دارد که بتوانید آن را در منطقه خلیج بزرگ کنید ، بنابراین ما در کارخانه های عصر غربی مانند پنج دقیقه از فرودگاه و 15 دقیقه از مرکز شهر اینجا هستیم.”

ماسک گفت تسلا قصد دارد “بهشتی زیست محیطی” در محل آستین نزدیک رودخانه کلرادو بسازد.

در طول این رویداد ، ماسک همچنین به روزرسانی هایی در مورد Cybertruck ارائه داد ، که به گفته وی تولید آن در پایان 2022 آغاز می شود و تا سال 2023 “تولید حجمی” خواهد شد. تسلا نیمه و رودستر با شروع تولید تا پایان 2023 ادامه خواهند یافت.

ماسک کمبودهای متعدد زنجیره تامین از جمله کمبود مداوم نیمه هادی ها را دلیل تأخیر ذکر کرد.

“Semi به طور خاص به سلولهای زیادی نیاز دارد ، به سلولهای زیادی نیاز دارد [and] تعداد زیادی چیپس ، “او گفت.

اگرچه تسلا نمونه اولیه Semi را در سال 2017 و Cybertruck را در سال 2019 رونمایی کرد ، اما هر دو خودرو از آن زمان تا به حال با تاخیرهای مکرر روبرو بوده اند و همیشه در مورد مسائل مربوط به زنجیره تامین.