اکتان 2 میلیون دلار برای نرم افزار صورتحساب انعطاف پذیر – TechCrunch

استارتاپ صدور صورت حساب نرم افزاری اکتان روز سه شنبه اعلام کرد که برای پیشبرد نرم افزار صورتحساب خود به مبلغ 2 میلیون دلار به ارزش 10 میلیون دلار پس از پول جمع آوری کرده است.

آکاش خانولکار و بنیانگذارانش یک دهه پیش در دانشگاه کارنگی ملون ملاقات کردند و از آن به بعد در جهات مختلف حرکت کردند. در مورد خانولکار ، او مشاغل مشاوره ابری را اداره کرد و دید که چگونه شرکتهایی مانند Datadog و Snowflake به سرعت وارد بازار شده و با خدمات وب آمازون سروکار دارند.

او متوجه شد که مشترکات همه آن شرکتهای با رشد سریع ، نرم افزار صورتحساب با استفاده از یک مدل کسب و کار پرداختی در مقایسه با برنامه های سنتی نرخ ثابت است.

با این حال ، او توضیح داد که نظارت بر مصرف به این معنی است که صورتحساب پیچیده می شود: شرکت ها اکنون باید نحوه استفاده مشتریان از نرم افزار را در ثانیه پیگیری کنند تا هر ماه به صورت صحیح صورت حساب کنند.

خانولکار گفت ، با مشاهده تغییر به سمت صورتحساب مبتنی بر مصرف ، بنیانگذاران در ژوئن 2020 دوباره برای ایجاد اکتان ، یک سیستم صورتحساب اندازه گیری شده که به فروشندگان کمک می کند تا طرحی را ایجاد کنند ، نحوه استفاده و شارژ را شبیه به Snowflake و AWS ایجاد کنند.

خانم خانکار می گوید: “ما بر اساس API عمل می کنیم و شما به عنوان یک فروشنده داده های استفاده را برای ما ارسال می کنید و در نهایت ما آن را ذخیره می کنیم و سپس تجمع های بلادرنگ انجام می دهیم تا در پایان ماه ، بر این اساس بتوانید مشتریان را قبض کنید.” به “ما اختلاف نظر بین مهندسی و محصول را مشاهده کرده ایم. مهندسان برای ایجاد برنامه های اصلی آنجا هستند ، بنابراین ما یک تجربه بدون کد برای تیم های محصول ایجاد کردیم تا بتوانند برنامه های جدیدی برای قیمت ایجاد کنند و سپس تغییرات را انجام دهند ، مانند افزودن کوپن. “

در بازار جهانی صورتحساب ابری ، که انتظار می رود تا سال 2025 به 6.5 میلیارد دلار برسد ، مجموعه ای از رقبای Octane مانند Chargebee و Zuora وجود دارند که به گفته خانم خانکار در حال مدیریت مدیریت اشتراک هستند و در چند سال گذشته موفق شده اند. در حال حاضر جهان مبتنی بر مصرف و مصرف در راه است و مجموعه کاملاً جدیدی از مشاغل نرم افزاری ، مانند Octane ، برای موفقیت در آنجا وارد شده اند.

دور جدید بودجه توسط Basis Set Ventures هدایت شد و شامل آرش فردوسی ، بنیانگذار Dropbox ، مدیر فنی Github Jason Warner ، Fortune CTO Assunta Gaglione ، Scale AI CRO Chetan Chaudhary ، Evan Cummack ، مدیر سابق Twilio ، Esteban Reyes ، Abstraction Capital و Script Capital بود. به

چانگ شو ، شریک Basis Set Ventures ، از طریق ایمیل گفت: “با افزایش مدل های قیمت گذاری مبتنی بر رشد و محصول ، صورتحساب مبتنی بر استفاده یک زیرساخت اساسی و اساسی است که به سادگی از دست رفته است.” “در عین حال ، این چیزی است که هر بخش به عنوان درآمد شما به آن اهمیت می دهد. بسیاری از شرکت های مرحله بعدی که با آنها صحبت می کنیم این خانه را ساخته اند و در مورد هزینه های جاری نگهداری و آرزو دارند که فروشنده ای وجود داشته باشد که بتواند آن را برون سپاری کند. “

ما فوق العاده تحت تأثیر قرار گرفته ایم اکتان تیم با تلاش خود برای ایجاد بهترین راه حل صورتحساب در کلاس و قوی. آنها این فرصت را با صحبت با بسیاری از تیم های مهندسی تأیید کرده اند تا بتوانند همه موارد مهم را حل کنند ، که در ماموریت های مهم مانند صورتحساب مهم است. ما متقاعد شده ایم که اکتان به بخشی اجتناب ناپذیر از زیرساخت های فناوری تبدیل خواهد شد. “

بودجه جدید در درجه اول به استخدام مهندسین و همچنین کارکنان محصول ، بازاریابی و فروش اختصاص می یابد. اکتان در حال حاضر هفت کارمند دارد و خانولکار پیش بینی می کند که تا پایان سال حدود 10 نفر باشد.

این شرکت با طیف وسیعی از شرکت ها همکاری می کند که عمدتا بر زیرساخت ها و صنایع عمق سنج متمرکز شده اند. اکتان همچنین شاهد موارد استفاده منحصر به فرد است ، مانند یک شرکت ساختمانی که از متر استفاده برای ردیابی ساعت کار یک کارمند و شرکتهای شارژ الکتریکی با استفاده از متر برای این اهداف استفاده می کند.

خانولکار افزود: “ما تصور نمی کردیم که افراد ساختمانی از آن استفاده کنند ، اما از لحاظ تئوری ، می تواند توسط هر شرکتی که زمان را پیگیری می کند – حتی قانونی” ، استفاده کند.

او از صحبت در مورد درآمد شرکت خودداری کرد ، اما گفت که اکنون دو تا سه سال باند دارد.

در آینده ، این شرکت قصد دارد ویژگی های جدیدی مانند آزمایش قیمت بر اساس استفاده را ارائه دهد تا به مشتریان در تصمیم گیری بهتر در مورد نحوه قیمت گذاری نرم افزار خود کمک کند ، مشکل دیگری که خانولکار می بیند. این روش هایی را ایجاد می کند که مشتریان می توانند برنامه های مختلف را در برابر داده های استفاده امتحان کنند تا مطمئن شوند کدام یک بهترین کار را می کند.

وی افزود: “ما هنوز در مراحل اولیه مدل های مبتنی بر مصرف هستیم ، اما می بینیم که کاربران نهایی ترجیح می دهند با شرکتی که می خواهد به آنها اجازه دهد نرم افزار را امتحان کنند و سپس هزینه خود را پرداخت کنند ، تصمیم بگیرند.”