اپل و گوگل در برابر فشار در روسیه برای حذف برنامه رای گیری تاکتیکی منتقدین کرملین – TechCrunch – تعظیم می کنند

اپل و گوگل برنامه رای گیری تاکتیکی ایجاد شده توسط سازمان منتقد کرملین ، الکسی ناوالنی را از فروشگاه های برنامه تلفن همراه خود در روسیه حذف کردند.

در اوایل این هفته رویترز گزارش داد که دولت روسیه فشارها را بر غول های فناوری خارجی در آستانه انتخابات فدرال افزایش داده است – با استفاده از زبان “دخالت در انتخابات” تا شرکت های آمریکایی را مجبور به سانسور رقیب برجسته سیاسی رئیس جمهور پوتین کند.

بر توییتر امروز ، ایوان ژدانوف ، متحد کلیدی ناوالنی ، در توییتی نوشت که سازمان او در حال بررسی شکایت از اپل و گوگل به دلیل حذف برنامه ها است – عمل سانسور را “اشتباه بزرگ” نامید.

ژدانوف همچنین دارد منتشر شده آنچه او می گوید پاسخ اپل به تیم ناوالنی است-که در آن غول فناوری از طبقه بندی کرملین تعدادی از سازمانهای طرفدار ناوالنی به عنوان گروههای “افراطی” برای توجیه حذف نرم افزار استفاده می کند.

(اعتبار تصویر: تصویر جزئیات از اعلان اپل به توسعه دهنده ، از طریق گزارش ژدانوف توییت)

اپل و گوگل به طور معمول می گویند که “قوانین محلی” را در کشورهایی که فعالیت می کنند رعایت می کنند.

اما در روسیه این موضع به این معناست که آنها در اعمال سانسور سیاسی شریک شده اند.

اپل در اطلاعیه حذف این پیام که به آن ارسال شده است می نویسد: “توجه داریم که دادستانی فدراسیون روسیه و دادستانی شهر مسکو نیز تشخیص داده اند که این برنامه با فعال کردن مداخله در انتخابات ، قوانین فدراسیون روسیه را نقض می کند.” توسعه دهنده برنامه رای گیری تاکتیکی.

اپل می افزاید: “در حالی که برنامه شما از فروشگاه برنامه روسیه حذف شده است ، هنوز در App Store ها برای مناطق دیگری که در App Store Connect انتخاب کرده اید در دسترس است.”

برای حذف اپلیکیشن ناوالنی با اپل و گوگل تماس گرفته شده است.

ژدانوف همچنین از طریق توییتر از حامیان خواست تا بر ماموریت رای گیری تاکتیکی تمرکز کنند-توییت پیوندی به ویدئویی که در یوتیوب متعلق به Google میزبانی شده است و حاوی توصیه هایی به روس ها در مورد نحوه رای گیری ضد پوتین در انتخابات پارلمانی است که امروز تا یکشنبه برگزار می شود. به

هواداران ناوالنی امیدوارند که رای دهندگان را در سراسر روسیه برای رای گیری تاکتیکی در تلاش برای برکناری پوتین با رای به هر نامزدی که بیشترین شانس را برای شکست حزب حاکم روسیه متحد دارد ، به کار گیرند.

استراتژی رای گیری تاکتیکی آنها با انتقاداتی روبرو شده است – با توجه به اینکه بسیاری از گزینه های پیشنهادی ، در بهترین حالت ، تنها بسیار ضعیف با رژیم پوتین مخالف هستند.

با این حال ، حامیان ناوالنی مطمئناً اشاره می کنند که آنها مجبورند در یک سیستم معیوب عمل کنند.

پس از اینکه اپل و گوگل در ابتدا از حذف برنامه “رای گیری هوشمند” ناوالنی خودداری کردند ، ماه گذشته ، دولت روسیه تلاش کرده است دسترسی به وب سایت سازمان او را مسدود کند.

گزارش شده است که حتی اسناد گوگل را هدف گرفته است – که حامیان ناوالنی نیز از آنها برای سازماندهی تلاش های تاکتیکی رای گیری استفاده می کردند.

تصویر صفحه برنامه رای گیری هوشمند در فروشگاه برنامه بریتانیا iOS (اعتبار تصویر: ناتاشا لوماس/TechCrunch)

در اوایل ماه جاری رویترز گزارش داد که تنظیم کننده ارتباطات روسیه ، Roskomnadzor ، اپل و گوگل را تهدید به جریمه خواهد کرد در صورتی که برنامه Smart Voting را حذف نکنند – هشدار داد که عدم رعایت آن می تواند به عنوان دخالت در انتخابات تعبیر شود.

مطبوعات روسیه همچنین گزارش داده اند که اپل و گوگل در جلسه ای در شورای فدراسیون در آستانه انتخابات فراخوانده شده اند-در حالی که رژیم پوتین سعی می کرد آنها را مجبور به انجام پیشنهادات ضد دموکراتیک خود کند.

بر اساس گزارشی از کومرسانت ، غول های فناوری به فدراسیون روسیه هشدار داده اند که در حال آماده شدن برای تشدید مقررات مربوط به مشاغل خود است – و به آنها گفته شد “به هوش بیایید” و با هشدار دیگری مبنی بر “خط قرمز” بودن مواجه شدند.

آخرین تلاش برای کنار گذاشتن سیستم عامل ها برای حذف برنامه ناوالنی نتیجه داد.

در هفته های اخیر ، Roskomnadzor همچنین برنامه های VPN در کشور را برای حذف هدف قرار داده است – دور زدن ممنوعیت محلی برنامه Navalny با دسترسی به نرم افزار از طریق فروشگاه های سایر کشورها برای روس ها دشوار شده است.

گزارش شده است که غول جستجوی محلی ، Yandex ، نتایج جستجو برای برنامه Smart Voting را نمایش نمی دهد.

در اوایل سال جاری ، رژیم پوتین همچنین توییتر را هدف قرار داد-این سرویس را به دلیل عدم حذف محتوای مورد نظر خود ممنوع کرد ، اگرچه Roskomnadzor ادعا کرد که این اقدام به محتوای غیر سیاسی مانند خودکشی خردسالان ، سوء استفاده جنسی از کودکان و استفاده از مواد مخدر مربوط می شود.