اپل ویژگی SOS اضطراری مبتنی بر ماهواره را در استرالیا و نیوزیلند منتشر کرد

اپل ویژگی های ارتباط ماهواره ای اضطراری خود را روز دوشنبه در دسترس کاربران استرالیا و نیوزیلند قرار داد. این شرکت گفت که کاربران دارای آیفون 14 در منطقه می توانند با خدمات اضطراری تماس بگیرند و مکان خود را با دوستان و خانواده در مکان هایی که اتصال سلولی یا Wi-Fi ندارند به اشتراک بگذارند.

سازنده آیفون این سرویس را با عرضه آیفون 14 در سپتامبر گذشته اعلام کرد و اولین بار آن را در ماه نوامبر در ایالات متحده و کانادا عرضه کرد. از آن زمان این سرویس به 12 کشور گسترش یافته است و دو کشور دیگر امروز اضافه شده اند.

اپل گفت که ارتباط اضطراری از طریق ویژگی‌های ماهواره‌ای را می‌توان با پنج بار زدن سریع دکمه پاور، نگه داشتن دکمه پاور و صدا یا شماره‌گیری 000 فعال کرد. اگر کاربر هیچ گونه اتصالی نداشته باشد، سیستم او را برای استفاده از ماهواره راهنمایی می‌کند. ارتباطات با پاسخ دادن به یک پرسشنامه کوتاه در مورد شرایط اضطراری. این اطلاعات به همراه موقعیت مکانی برای ارسال کنندگان ارسال می شود تا آنها را در مورد وضعیت آگاه کنند.

این سیستم همچنین کاربران را راهنمایی می کند تا آیفون را در جهت ماهواره برای ارسال پیام قرار دهند. این شرکت گفت به دلیل پهنای باند کم ارتباطات ماهواره ای، اپل پیام را 3 برابر فشرده می کند تا بتواند به سرعت ارسال شود.

اعتبار تصویر: سیب

به علاوه، اگر در حال پیاده روی خارج از شبکه هستید و می خواهید خانواده خود را از موقعیت مکانی خود مطلع کنید، می توانید آن را از طریق برنامه Find My به اشتراک بگذارید، حتی اگر به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi متصل نیستید. برای انجام این کار، تب “من” را باز کنید و “ارسال موقعیت مکانی من” را در بخش “مکان من از طریق ماهواره” انتخاب کنید.

«استرالیایی ها به خوبی اهمیت حفظ ارتباط در مناطق منطقه ای، روستایی و دورافتاده را می دانند، به ویژه زمانی که به خدمات اضطراری نیاز دارند. میشل رولند، وزیر ارتباطات استرالیا، در بیانیه‌ای گفت: توانایی برقراری تماس با تریپل صفر با کمک فوری اضطراری از طریق ماهواره در زمانی که پوشش تلفن همراه وجود ندارد، یک پشتیبان قوی برای اتصال استرالیایی‌ها در مواقع اضطراری است.

این امر به خدمات اورژانسی کمک می کند تا به آنها واکنش نشان دهند، محافظت کنند و در نهایت افراد را از آسیب در امان نگه دارند. استرالیایی ها تشویق می شوند خود را با این ویژگی و اینکه آیا دستگاهشان از آن پشتیبانی می کند آشنا شوند.

در حالی که اپل ویژگی ارتباط ماهواره ای خود را به 14 کشور گسترش داده است، سازندگان گوشی های رقیب مانند سامسونگ، اوپو، ویوو و شیائومی نیز قرار است به زودی این ویژگی را در دستگاه های خود عرضه کنند.