اپل می گوید اپ استور آن سال گذشته از تراکنش های تقلبی بیش از 2 میلیارد دلاری جلوگیری کرد

این غول فناوری روز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که اپ استور اپل در سال گذشته از تراکنش های بالقوه تقلبی بیش از 2 میلیارد دلار جلوگیری کرد. این شرکت می گوید که در سال 2022 نزدیک به 1.7 میلیون برنامه ارسالی را به دلیل عدم رعایت استانداردهای اپ استور برای حفظ حریم خصوصی و امنیت رد کرده است.

این بیانیه مطبوعاتی در حالی منتشر می شود که اپل با تلاش مداوم برای باز کردن آیفون و آی پدها به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث مواجه است. سال گذشته، اتحادیه اروپا قانون بازارهای دیجیتال را تصویب کرد که در سال 2024 اجرایی می‌شود و شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور می‌کند تا فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را در پلتفرم‌های خود مجاز کنند، و به توسعه‌دهندگان امکان انتخاب در توزیع برنامه‌ها را می‌دهد و کاربران می‌توانند برنامه‌ها را از منابع مختلف دانلود کنند.

پس از تصویب قانون بازارهای دیجیتال توسط اتحادیه اروپا، بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال آماده شدن برای اجازه دادن به فروشگاه های برنامه های جایگزین در آیفون و آیپدهای خود با الزامات آینده است. طبق گزارش ها، این شرکت قصد دارد تغییرات را به عنوان بخشی از انتشار iOS 17 در سال جاری ارائه کند.

اپل مدت‌هاست که استدلال می‌کند که سایدلودینگ، که به فرآیند نصب یک برنامه بر روی تلفن یا تبلت بدون استفاده از اپ استور رسمی دستگاه اشاره دارد، کاربران را در معرض خطرات امنیتی قرار می‌دهد. ایده sideloading و هزینه های اپ استور نیز مرکز توجه در دشمنی طولانی اپل با Epic بوده است. اپل قانونگذاران ایالات متحده را در مورد خطرات بارگذاری جانبی تحت فشار قرار داده است و استدلال می کند که کنترل شدید برنامه های موجود در فروشگاه App خود را برای ایمن نگه داشتن کاربران حفظ می کند.

در سرتاسر بیانیه مطبوعاتی امروز، اپل تکرار می‌کند که اقدامات حفاظتی‌اش، از جمله فرآیند بررسی App Store، چیزی است که به آن کمک کرد از تراکنش‌های جعلی جلوگیری کند. این شرکت خاطرنشان می‌کند که در سال گذشته از کاربران در برابر نزدیک به 57000 برنامه غیرقابل اعتماد از ویترین فروشگاه‌های غیرقانونی محافظت کرد که از حریم خصوصی و امنیت داخلی مشابه اپ استور برخوردار نیستند. این بیانیه اساساً موضع غول فناوری در مورد فروشگاه های برنامه شخص ثالث را تکرار می کند. اپل ادامه می دهد که “بازارهای غیرمجاز نرم افزارهای مضری را توزیع می کنند که می توانند برنامه های محبوب را تقلید کنند یا آنها را بدون رضایت توسعه دهندگان تغییر دهند.”

علیرغم تلاش های اپل، شایان ذکر است که فرآیند بررسی اپلیکیشن اپل به سختی کامل است و تضمین نمی کند که کاربران iOS همیشه در برابر کلاهبرداری و کلاهبرداری یا حتی از بدافزارهای داخل اپ استور محافظت شوند.

در این بیانیه مطبوعاتی، اپل همچنین از امنیت فناوری‌های پرداخت خود مانند StoreKit و Apple Pay اشاره کرد و اشاره کرد که تقریباً 3.9 میلیون کارت اعتباری سرقت شده را از استفاده برای خریدهای جعلی مسدود کرده و 714000 حساب را از تراکنش مجدد منع کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که برای محافظت از کاربران، تعدادی از بررسی‌های ایمنی را روی هر برنامه قبل از ورود به اپ استور انجام می‌دهد. سال گذشته، این شرکت نزدیک به 1.7 میلیون برنامه ارسالی را به دلایل مختلف، از جمله نگرانی‌های مربوط به تقلب و حفظ حریم خصوصی، رد کرد. تقریباً 24000 برنامه به دلیل نقض طعمه و سوئیچ مسدود یا از اپ استور حذف شدند.

به گفته این شرکت، بیش از 153000 برنامه ارسالی که در سال گذشته از اپ استور رد شده بودند، هرزنامه، کپی برداری یا گمراه کننده بودند. علاوه بر این، نزدیک به 29000 ارسال به دلیل داشتن ویژگی‌های پنهان یا غیرمستند رد شد. این شرکت می گوید که بیش از 400000 برنامه ارسالی به دلیل نقض حریم خصوصی رد شد.

در ادامه بیانیه مطبوعاتی اشاره شده است که اپل در سال گذشته بیش از 428000 حساب توسعه دهنده را به دلیل فعالیت های احتمالی کلاهبرداری خاتمه داد. همچنین نزدیک به 105 میلیون ثبت نام برنامه توسعه دهندگان اپل را به دلیل فعالیت های مشکوک به کلاهبرداری رد کرد. علاوه بر این، اپل بیش از 282 میلیون حساب مشتری مرتبط با فعالیت‌های جعلی و سوءاستفاده‌کننده را غیرفعال کرد و 198 میلیون حساب جدید تقلبی قبل از ایجاد آن‌ها مسدود شدند.

از آنجایی که اپل با فشار مداوم برای باز کردن آیفون ها و آیپدها به روی فروشگاه های برنامه های شخص ثالث مواجه است، این شرکت اساسا از بیانیه مطبوعاتی امروز برای تبلیغ امنیت اپ استور و فناوری های پرداخت خود به عنوان راهی برای تکرار موضع خود در مورد بارگذاری جانبی و شخص ثالث استفاده می کند. فروشگاه های اپلیکیشن