اپل فروشگاه آنلاین خود را در ویتنام راه اندازی کرد

اپل روز پنجشنبه اپل استور آنلاین خود را در ویتنام راه اندازی کرد و تجارت خود را در جایی که به سرعت تبدیل به یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای سازنده آیفون می شود، گسترش داد.

مردم این کشور اکنون می توانند محصولات اپل را مستقیماً از سایت خریداری کنند و آن را در سراسر کشور جنوب آسیا به آنها تحویل دهند. یک فروشگاه آنلاین همچنین به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که با کارشناسان مشورت کنند تا تصمیمات خرید خود را مطلع کنند و سفارشات خاصی را با ابزارهایی مانند Apple Watch Studio سفارشی کنند.

مشتریان همچنین می‌توانند iPad، AirTag، AirPods و Apple Pencil خود را با متن، اعداد و ایموجی‌ها شخصی‌سازی کنند. این راه اندازی همچنین برنامه تجارت اپل را به همراه تا 24 ماه گزینه تامین مالی برای محصولات مختلف با کیف پول دیجیتال مبتنی بر ویتنام به نام MoMo به کشور می آورد.

Deirdre O’Brien، معاون ارشد خرده فروشی اپل در بیانیه ای گفت: «مشتریان همیشه در مرکز هر کاری که ما انجام می دهیم، هستند و ما از آوردن فروشگاه اپل به صورت آنلاین به ویتنام هیجان زده هستیم.

با گسترش امروز، ما مفتخریم که روشی باورنکردنی جدید را برای کشف و خرید محصولات و خدمات شگفت‌انگیزمان، ارتباط با اعضای تیم آگاه و تجربه بهترین‌های اپل به مشتریان ارائه می‌کنیم.»

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، اپل در سال گذشته 1.75 میلیون دستگاه فروخته و در نهایت با 13.1 درصد سهم بازار در جایگاه چهارم بازار قرار گرفت. اما این کشور نقش بزرگتری را در استراتژی توسعه تولید چین+1 اپل در حال رشد بازی می کند.

اپل به شدت در حال گسترش حضور خرده فروشی خود در چندین کشور است. ماه گذشته، این شرکت اولین فروشگاه های خرده فروشی خود را در هند در بمبئی و دهلی نو افتتاح کرد.

ویتنام همچنین یک مرکز تولید مهم برای اپل است زیرا قصد دارد تولید خود را به خارج از چین منتقل کند. در ماه فوریه، ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد که سازنده قدیمی دستگاه اپل فاکسکان قراردادی چند دهه ای برای طرحی در ویتنام امضا کرد تا تولید را افزایش دهد.

این شرکت مستقر در کوپرتینو در حال حاضر دستگاه هایی مانند ایرپاد و اپل واچ را در این کشور تولید می کند، اما طبق گزارش ها قصد دارد در سال جاری تولید مک بوک را در ویتنام آغاز کند. چندین تولید کننده دیگر نیز میلیون ها دلار سرمایه گذاری می کنند تا ظرفیت تولید را با سایت های جدید افزایش دهند.