اپل دستورالعمل های App Store خود را به روز می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد در مورد سایر روش های پرداخت – TechCrunch ، با مشتریان تماس بگیرند

اپل امروز مجموعه جدیدی از دستورالعمل های فروشگاه App را معرفی کرد که شامل سه تغییر کلیدی است. یکی از این تغییرات نتیجه توافق حل و فصل قبلا با گروهی از توسعه دهندگان برنامه های آمریکایی اعلام شده است. این توضیح می‌دهد که توسعه‌دهندگان مجاز هستند با مشتریان خود در مورد سایر روش‌های پرداخت موجود خارج از برنامه خود ارتباط برقرار کنند. در ارتباط با این ، یک دستورالعمل جدید دیگر توضیح می دهد که برنامه ها ممکن است اطلاعات مشتری مانند نام و ایمیل را درخواست کنند ، اما درخواست باید برای کاربر اختیاری باشد و نباید مانع استفاده از برنامه شود.

دستورالعمل سوم ارتباطی با اقدامات قانونی ندارد و به سادگی توضیح می دهد که چگونه توسعه دهندگان می توانند از ویژگی جدید App Store به نام رویدادهای درون برنامه ای استفاده کنند که هفته آینده عرضه می شود.

در ماه آگوست ، اپل برای اولین بار اعلام کرد که در یک دعوی دسته جمعی که در سال 2019 توسط گروهی از توسعه دهندگان برنامه های آمریکایی علیه آن تنظیم شده ، به توافق رسیده است. این توافق شامل چند مورد بود ، اما بزرگترین آنها این بود که توسعه دهندگان می توانند اطلاعاتی را در مورد نحوه پرداخت هزینه خریدهای خارج از برنامه iOS و App Store با کاربران خود به اشتراک بگذارند. در آن زمان ، اپل گفت که تغییرات نشان می دهد که توسعه دهندگان “می توانند از ارتباطات مانند ایمیل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد روش های پرداخت خارج از برنامه iOS خود استفاده کنند.”

اپل همچنین گفته بود: «مثل همیشه، توسعه‌دهندگان برای خریدهایی که خارج از اپلیکیشن یا اپ استور انجام می‌شود، کمیسیون به اپل پرداخت نمی‌کنند.

اکنون آن تغییرات پیشنهادی رسماً بخشی از دستورالعمل‌های فروشگاه App است.

به طور خاص، اپل یک بند از دستورالعمل 3.1.3 را حذف کرد که قبلاً گفته بود توسعه دهندگان مجاز به استفاده از اطلاعات به دست آمده در برنامه خود برای هدف قرار دادن کاربران فردی خارج از برنامه برای استفاده از روش های خرید غیر از خریدهای درون برنامه ای خود اپل نیستند. قانون قدیمی همچنین گفته بود که این شامل ارسال ایمیل به آدرس پرونده ای است که هنگام ثبت نام مشتری برای برنامه دریافت شده است.

با حذف این بند ، توسعه دهندگان دیگر از این نوع ارتباطات منع نمی شوند.

اپل همچنین بخش جدیدی را به دستورالعمل 5.1.1 (x) اضافه کرد که بیشتر توضیح می دهد که توسعه دهندگان چگونه می توانند اطلاعات تماس کاربر را درخواست کنند. می گوید:

“برنامه ها ممکن است اطلاعات تماس اصلی (مانند نام و آدرس ایمیل) را درخواست کنند تا زمانی که درخواست برای کاربر اختیاری باشد ، ویژگی ها و خدمات مشروط به ارائه اطلاعات نیستند و با سایر مفاد این دستورالعمل ها ، از جمله محدودیت ها مطابقت دارد. در مورد جمع آوری اطلاعات از کودکان. “

قوانین منع تماس با مشتریان، یا آنچه به عنوان دستورالعمل‌های «ضد فرمان» از آن یاد می‌شود، حوزه‌ای است که در ماه‌های اخیر به موضوع بررسی‌های نظارتی زیادی تبدیل شده است. قانون‌گذاران در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا مشخص کنند که آیا اپل با محدود کردن نحوه مدیریت توسعه‌دهندگان کسب‌وکار خود از نظر دسترسی به مشتری، بازاریابی و انتخاب سیستم‌های پرداخت، به عنوان یک انحصار عمل می‌کند یا خیر.

در حال حاضر ، به دلیل تسویه حساب های مختلف در بازارهای خاص ، اپل مجبور شد قوانین فروشگاه App خود را تعدیل کند.

به عنوان مثال، کره جنوبی اخیراً قانون جدیدی را تصویب کرده است که اپل و گوگل را از الزام توسعه دهندگان به استفاده از سیستم های پرداخت مربوطه خود منع می کند. در ژاپن، اپل ماه گذشته با تنظیم‌کننده‌ها بر سر برنامه‌های «خواننده» به توافق رسید که اکنون به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از داخل برنامه‌هایشان به وب‌سایت‌های خود پیوند دهند.

در همین حال ، در ایالات متحده ، اپل با Epic Games سازنده Fortnite شکایت کرده است. اگرچه این پرونده اکنون تحت تجدید نظر است، حکم اولیه قاضی اپل را ملزم می‌کرد تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا به وب‌سایت‌های خود در برنامه‌هایشان اشاره کنند، جایی که مشتریان می‌توانند مستقیماً برای خدمات یا اشتراک‌های آن پرداخت کنند و سیستم‌های پرداخت اپل را در این فرآیند دور بزنند.

با این حال، تغییرات امروز تا آنجا پیش نمی‌رود که اجازه می‌دهد سیستم‌های پرداخت جایگزین مستقیماً در برنامه‌هایشان تعبیه شوند.

به‌روزرسانی‌های ضد فرمان تنها یکی از حوزه‌هایی هستند که فشارهای نظارتی نقش مهمی در فشار دادن غول‌های فناوری به اتخاذ سیاست‌های جدید ایفا کرده است.

اپل و گوگل هر دو ساختار کمیسیون خود را برای کاهش درآمدهای توسعه دهندگان خود به روش های مختلف تنظیم کرده اند ، از جمله برای مشاغل کوچکتر ، برنامه هایی که دسترسی به رسانه ها را ارائه می دهند و برنامه هایی که توسط ناشران خبری اداره می شوند. گوگل این هفته هزینه های خود را برای برنامه های مبتنی بر اشتراک از روز اول به 15 درصد کاهش داد، به جای 30 درصد در سال اول که در سال دوم به 15 درصد کاهش یافت. همچنین کمیسیون را برای برنامه های رسانه ای خاص تا 10 درصد کاهش داد.

اعتبار تصویر: سیب

قانون جدید دیگری که امروز وارد می شود مربوط به رویدادهای درون برنامه ای و به سادگی راهنمایی در مورد نحوه استفاده از ویژگی جدید.

رویدادهای درون‌برنامه‌ای که در WWDC معرفی شدند، به سازندگان برنامه راه بهتری برای نمایش چیزهایی که در داخل برنامه‌هایشان اتفاق می‌افتد، می‌دهند، مانند مسابقات بازی، اولین نمایش فیلم، تجربیات پخش زنده و موارد دیگر. این رویدادها از 27 اکتبر با انتشار به روز رسانی iOS 15.1 در App Store ظاهر می شوند.

اپل به توسعه دهندگان توصیه می کند اطمینان حاصل کنند که فراداده ها دقیق هستند و مربوط به رویداد هستند ، به ویژه هنگامی که در App Store Connect وارد می شوند و رویدادها باید در تاریخ های انتخاب شده ، از جمله در چندین ویترین فروشگاه اجرا شوند. همچنین مشخص می‌کند که پس از ضربه زدن، پیوند عمیق باید رویداد را مستقیماً راه‌اندازی کند، و رویدادهای یادداشت می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

هر سه تغییر قانون از امروز فعال هستند.