اپل در حکم حماسه مانع از مسدود کردن پرداخت های خارجی می شود – TechCrunch

صبح امروز یک قاضی در مورد پرونده Epic v. Apple در کالیفرنیا ، حامی سازنده Fortnite در مورد پرداخت های شخص ثالث شد. به طور موثر ، قاضی حکم کرده است که اپل نمی تواند توسعه دهندگان را از افزودن پیوندهایی برای پرداخت های جایگزین فراتر از درآمدزایی مبتنی بر App Store اپل منع کند.

کنترل غول تلفن همراه بر هزینه ها در iOS مدتهاست که نقطه عطفی برای Epic و گاو نقدی واقعی تراکنش های خرد بازی است.

حکم تا حدی یادداشت می کند ،

شرکت اپل و افسران ، نمایندگان ، خدمتکاران ، کارمندان و هر شخصی که در کنسرت یا مشارکت فعال آنها (“اپل”) قرار دارد ، بدین وسیله به طور دائم محدود می شوند و از ممنوعیت توسعه دهندگان از جمله (i) در برنامه های خود و دکمه های فراداده آنها منع می شوند. ، پیوندهای خارجی یا سایر اقداماتی که مشتریان را به سمت مکانیسم های خرید سوق می دهد ، علاوه بر خرید درون برنامه ای و (2) ارتباط با مشتریان از طریق نقاط تماس که به طور داوطلبانه از مشتریان از طریق ثبت نام حساب در برنامه به دست آمده است.

این تصمیم در نتیجه دعوایی است که سالهاست بین اپل و توسعه دهندگان بزرگتر در جریان است ، به ویژه در زمینه بازی ، که مشاغل آنها اکثریت سنگین – 70٪ ، به گفته قاضی – از درآمد App Store را به خود اختصاص داده است.

پس از اینکه اپل برنامه Fortnite اپیک گیمز را برای اجرای مکانیسم پرداخت جدیدی ممنوع کرد که به آن اجازه می داد چارچوب خرید درون برنامه ای اپل را دور بزند ، سازنده بازی از اپل شکایت کرد و ادعا کرد که با وادار کردن شرکت ها به استفاده از پرداخت اپل از قدرت بازار خود سوء استفاده کرده است. سیستم های. Epic Games همچنین از Google شکایت کرد و با سایر توسعه دهندگان برنامه همکاری کرد تا گروه Coalification for App Fairness را تشکیل دهند ، گروهی که به طور جدی برای اصلاح فروشگاه برنامه ها لابی می کردند ، از جمله با مشارکت خود در تلاشهای فردی برای ایجاد قانون در سطح ایالت در ایالات متحده.

در هفته های اخیر ، اپل در نتیجه امتیازات مربوط به سایر دعاوی و قوانین ، تعدادی تغییر جزئی در قوانین فروشگاه App خود اعمال کرده است ، که شامل توافق با تنظیم کننده ژاپنی است که شاهد تغییر سیاست های غول فناوری برای “برنامه های خواننده” بود – برنامه هایی که دسترسی به محتوای خریداری شده را فراهم می کنند – به آنها این امکان را می دهد تا کاربران را به وب سایت شخصی خود که در آن کاربران می توانند ثبت نام کرده و حساب های خود را مدیریت کنند ، راهنمایی کنند. یک توافق دیگر به توسعه دهندگان اجازه داد تا از اطلاعات تماس مشتری جمع آوری شده در داخل برنامه خود برای اطلاع از سایر گزینه های پرداخت به مشتریان استفاده کنند. و در کره جنوبی ، یک قانون جدید اپل و گوگل را مجبور کرد که به توسعه دهندگان اجازه دهند از سیستم های پرداخت شخص ثالث خود استفاده کنند. پس از تصویب آن قانون ، Epic Games درخواست کرد Fortnite را به App Store در آن بازار بازگرداند ، اما اپل این درخواست را رد کرد.

امتناع مستمر اپل از انطباق قوانین فروشگاه App خود با محیط در حال تغییر ، به طور تاریخی استدلال می کند ، در مورد حمایت از مصرف کنندگان است. در اظهارات قبلی ، اجازه استفاده از ابزارهای جایگزین خریدهای درون برنامه ای می تواند کاربران را در خطر کلاهبرداری قرار داده و حریم خصوصی آنها را تضعیف کند.

در حالی که حکم امروز اپل را مجبور می کند تا توسعه دهندگان را با انتخاب دکمه ها یا پیوندها به مکانهای دیگر که می توانند پرداخت کنند ، در خود جای دهد ، اما همچنان به این معنا است که انحصار محسوب نمی شود. قاضی منطقه ایوون گونزالز راجرز با نحوه ایجاد بازار اپل و Epic Games در بازار مربوطه مخالف بود و گفت که در معاملات بازی های دیجیتال موبایل ، اپل انحصار ندارد.

راجرز نوشت: “در حالی که دادگاه دریافت که اپل از سهم قابل توجهی از بازار بیش از 55 درصد و حاشیه سود فوق العاده بالایی برخوردار است ، این عوامل به تنهایی رفتار ضد تراست را نشان نمی دهند.” “موفقیت غیرقانونی نیست”

سخنگوی اپل گفت: “امروز دادگاه آنچه را که ما از قبل می دانستیم تأیید کرده است: App Store نقض قوانین ضد تراست نیست.” “همانطور که دادگاه تشخیص داد” موفقیت غیرقانونی نیست. ” اپل در هر قسمتی که فعالیت می کنیم با رقابت شدیدی روبرو است و ما معتقدیم که مشتریان و توسعه دهندگان ما را انتخاب می کنند زیرا محصولات و خدمات ما بهترین ها در جهان هستند. ما همچنان متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که App Store یک بازار امن و قابل اعتماد است که از جامعه توسعه دهندگان پررونق و بیش از 2.1 میلیون شغل در ایالات متحده پشتیبانی می کند و در آنجا قوانین برای همه یکسان اعمال می شود. “

حکم امروز ممکن است پیامدهای بلندمدتی برای جامعه توسعه دهندگان داشته باشد ، زیرا اپل باید قوانین خود را برای تطبیق برنامه هایی که به گزینه های دیگر پرداخت اشاره می کنند ، تنظیم کند. به عنوان مثال ، می تواند برنامه ها را ملزم کند که گزینه های پرداخت درون برنامه ای خود اپل را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرند. همچنین می تواند تصمیم بگیرد که با توجه به این نیاز جدید ، واجد شرایط بودن “برنامه های خواننده” به عنوان یک گروه جداگانه دیگر منطقی نیست. اما چنین تصمیماتی در روزهای آینده به اجرا درخواهد آمد.

چیزی که Epic Games برنده نشد این است که اپل به عنوان یک انحصارطلب شناخته می شود ، که در نهایت با عواقبی که می تواند منجر به مقررات دولت ایالات متحده شود ، بسیار بزرگتر است. و اپل مجبور نیست به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث یا بارگیری جانبی اجازه دهد ، که می تواند به طور کلی برای چشم اندازهای بلند مدت تجارت App Store آن مختل کننده باشد. با این حال ، برای مصرف کنندگان ، این بدان معناست که App Store می تواند پیچیده تر شود زیرا آنها مجبور به ترک برنامه ها برای خرید یا دریافت قیمت بهتر می شوند. و هنگامی که مصرف کنندگان از سیستم های پرداخت خارجی استفاده می کنند ، توانایی مدیریت کلیه اشتراک های خود را در یک مکان از دست می دهند ، که به طور بالقوه لغو را دشوارتر می کند.

در نتیجه شکایت ، راجرز تصمیم گرفت که Epic Games باید 30٪ از 12 میلیون دلار اپل را که هنگام معرفی سیستم پرداخت جایگزین خود در Fortnite بدست آورد ، پرداخت کند ، که در آن صورت نقض قرارداد قانونی آن با اپل بود.

پس از این تصمیم ، تیم سوینی ، مدیرعامل Epic Games توییت کرد Fortnite وقتی و در کجا بتواند پرداخت درون برنامه ای را ارائه دهد “در رقابت عادلانه با پرداخت درون برنامه ای اپل” ، پس انداز را به مصرف کنندگان منتقل می کند.

او می نویسد: “از همه کسانی که زمان و تلاش زیادی را برای نبرد بر سر رقابت عادلانه در پلتفرم های دیجیتالی صرف کردند ، تشکر می کنم و به خصوص از دادگاه به خاطر مدیریت یک پرونده بسیار پیچیده در یک جدول زمانی سریع ، تشکر می کنم.” “ما می جنگیم”