اپل در اواخر این ماه Final Cut Pro و Logic Pro را بر روی iPad راه اندازی می کند

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که اپل بالاخره Final Cut Pro و Logic Pro را برای iPad آورده است. Final Cut Pro و Logic Pro برای iPad هر کدام با قیمت 4.99 دلار در ماه یا 49 دلار در اپ استور در دسترس خواهند بود. در سال با یک ماه آزمایش رایگان.

این غول فناوری می‌گوید Final Cut Pro و Logic Pro برای iPad رابط‌های لمسی کاملاً جدیدی را ارائه می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد گردش کار خود را با Multi-Touch بهبود بخشند. Final Cut Pro برای iPad مجموعه‌ای از ابزارها را برای سازندگان ویدیو برای ضبط، ویرایش، تکمیل و اشتراک‌گذاری، همه از یک دستگاه قابل حمل، معرفی می‌کند. Logic Pro برای iPad مجموعه کاملی از ابزارها برای آهنگسازی، ساخت ضرب، ضبط، ویرایش و میکس را در اختیار کاربران قرار می دهد.

Final Cut Pro برای iPad رابط لمسی جدید و ابزارهای بصری را معرفی می کند. به عنوان مثال، این برنامه دارای چرخ کاری جدیدی است که فرآیند ویرایش را حتی آسان‌تر می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا به روش‌های جدیدی با محتوا ارتباط برقرار کنند. با استفاده از این ابزار، می‌توانید در جدول زمانی مغناطیسی پیمایش کنید، کلیپ‌ها را جابه‌جا کنید و ویرایش‌های سریع با دقت فریم را تنها با ضربه زدن یک انگشت انجام دهید.

همچنین یک ویژگی جدید Line Drawing وجود دارد که به شما امکان می دهد از Apple Pencil برای کشیدن و نوشتن مستقیم روی محتوای ویدیویی استفاده کنید. در iPad Pro با M2، شناور اپل Pencil این قابلیت را برای کاربران باز می‌کند که به سرعت تصاویر را بدون لمس کردن صفحه نمایش داده و پیش‌نمایش کنند.

Logic Pro برای iPad نیز دارای پیشرفت‌های جدیدی است. با ژست‌های چند لمسی، سازندگان موسیقی می‌توانند ابزارهای نرم‌افزاری را بنوازند و به‌طور طبیعی با کنترل‌ها تعامل داشته باشند، همچنین پروژه‌های پیچیده را با کوچک‌نمایی برای زوم و کشیدن انگشت برای اسکرول هدایت کنند. همچنین دارای یک مرورگر صوتی جدید است که از فیلتر پویا برای کمک به سازندگان موسیقی برای کشف صدای عالی استفاده می کند. مرورگر صدا همه وصله‌های ابزار موجود، وصله‌های صوتی، پیش‌تنظیمات پلاگین، نمونه‌ها و حلقه‌ها را در یک مکان نمایش می‌دهد و کاربران می‌توانند برای استماع هر صدایی قبل از بارگیری آن در پروژه ضربه بزنند تا در زمان صرفه‌جویی کنند و در جریان خلاقیت خود باقی بمانند.

علاوه بر این، پلاگین جدیدی به نام Beat Breaker وجود دارد که به سازندگان موسیقی اجازه می‌دهد برای تغییر شکل و بهم ریختن صداها انگشت خود را بکشند. Logic Pro برای iPad از Apple Pencil نیز پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد اتوماسیون مسیر دقیق را ترسیم کنند.

باب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی محصول اپل، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما هیجان‌زده‌ایم که Final Cut Pro و Logic Pro را برای iPad معرفی کنیم تا به سازندگان اجازه می‌دهد خلاقیت خود را به روش‌های جدید و حتی در مکان‌های بیشتری آشکار کنند». Final Cut Pro و Logic Pro با مجموعه ای قدرتمند از ابزارهای بصری طراحی شده برای قابل حمل بودن، عملکرد و رابط لمسی iPad، بهترین استودیوی موبایل را ارائه می دهند.

برای استفاده از دستورات صفحه کلید می توانید هر دو برنامه را با صفحه کلید جادویی یا صفحه کلید هوشمند فولیو جفت کنید. کاربران می توانند پروژه ها را در Logic Pro بین برنامه Mac و iPad منتقل کنند و همچنین آهنگ ها را به Final Cut Pro برای iPad صادر کنند.