اپل به روز رسانی ماکرو ، نور کم و سینما را برای دوربین iPhone 13 Pro-TechCrunch ارائه می دهد

اپل سنت خود را برای بهبود قابلیت های عکاسی دستگاه های مصرف کننده با اعلام امروز آیفون 13 و 13 پرو ، که در 24 سپتامبر در دسترس است ، ادامه می دهد.

آیفون 12 سال گذشته دارای دو لنز دوربین عقب بود ، در حالی که آیفون 12 پرو دارای سه لنز بود. آیفون 13 و آیفون 13 پرو نیز از همین روش پیروی می کنند. آیفون 13 دارای یک لنز عریض (دیافراگم f/1.6) و یک لنز فوق عریض (دیافراگم f/2.4) است که مشخصات مشابه آیفون 12 را دارد. اما آیفون 13 پرو از یک سیستم دوربین کاملا جدید رونمایی می کند.

در مقایسه با آیفون 12 پرو ، آیفون 13 پرو با ایجاد دیافراگم هایی به اندازه f/1.5 در لنز اصلی ، در مقایسه با f/1.6 در مدل قبلی ، عملکرد نور کم را بهبود می بخشد. لنز فوق عریض نیز همین روند را دنبال می کند و دارای f/1.8 است که از f/2.4 در iPhone 12 Pro بهبود یافته است. این دیافراگم های عریض باید نور بیشتری را در محیط های تیره تر مانند میله ها و کنسرت ها جمع آوری کنند که امیدوارم منجر به بهبود کیفیت تصویر شود. اپل ادعا می کند که لنزهای فوق عریض “در نور کم تا 92 درصد بهبود خواهند یافت” ، اما … ما فقط باید خودمان آن را آزمایش کنیم.

اعتبار تصویر: سیب

شاید قابل توجه ترین ارتقاء لنز ، بهبود لنز تله فوتو باشد. اگرچه این دیافراگم دیافراگم کوچکتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد (f/2.8 در مقایسه با f/2.0) ، لنز تله فوتو جدید معادل 77 میلی متر است ، در حالی که تله فوتوی آیفون 12 پرو 52 میلی متر بود. این به کاربران اجازه می دهد تا بدون از دست دادن کیفیت تصویر ، روی صحنه های دورتر زوم کنند. لنز تله نیز اکنون از حالت شب پشتیبانی می کند ، که قبلاً چنین نبود.

اپل همچنین حالت Macro را اعلام کرد که در iPhone 13 Pro در دسترس خواهد بود. لنز فوق عریض و سیستم فوکوس خودکار با هم کار می کنند تا سوژه ها را در فاصله 2 سانتی متری بزرگنمایی کنید. این عکس ها حتی در دوربین های حرفه ای و غیر تلفن نیز چالش برانگیز است. کاربران همچنین می توانند در این مقیاس فیلم و حتی slow-mo ضبط کنند ، که باید گزینه های جالبی را باز کند.

اعتبار تصویر: سیب

اپل همچنین سبک های عکاسی و حالت سینمایی را معرفی کرد ، ویژگی های جدیدی که در iPhone 13 و iPhone 13 Pro موجود است.

سبک عکاسی با ارائه عکس ، ویرایش های محلی را در زمان واقعی بر روی تصویر اعمال می کند ، بنابراین عکاسان می توانند عکس های خود را با استفاده از یکی از چهار ایستگاه از پیش تنظیم شده بسازند و ببینند محصول نهایی آنها قبل از کلیک روی دکمه شاتر چگونه خواهد بود. البته حتی نقطه و عکاسی نیز از یک دهه قبل فیلترهای بلادرنگ داشته اند ، اما اپل ادعا می کند که این سبک های عکاسی از لحاظ تکنولوژیکی پیچیده تر از انواع دیگر هستند و از یادگیری ماشینی برای درک نحوه اعمال هوشمند ویرایش ها بدون به خطر انداختن رنگ پوست سوژه استفاده می کنند.

اعتبار تصویر: سیب

حالت سینمایی به کاربران امکان فیلمبرداری می دهد ، اما بعداً تاری پس زمینه و فوکوس مجازی کلیپ را تغییر دهید. به نظر می رسد این ویژگی بیشتر به فیلمسازان حرفه ای اختصاص داده شده است – اپل برای نشان دادن عملکرد ، کاترین بیگلو و گرایگ فرایزر را به آنجا آورد. با این وجود ، کانن و نیکون نگران نباشند – همیشه مزایایی از یک دوربین با دوربین وجود دارد ، در مقابل یک دوربین با تلفن – اما سلام ، اینطور نیست که فیلم های تلفن های هوشمند هرگز در آکادمی سر و صدا نداشته باشند.

قیمت آیفون 13 از 799 دلار (که برای رکوردش گرانتر از دوربین اصلی DSLR و لنز مناسب است) است. قیمت آیفون 13 پرو – لنز تله فوتو ، عکاسی ماکرو و سایر موارد – از 999 دلار شروع می شود.

درباره رویداد پاییز 2021 اپل در TechCrunch بیشتر بخوانید