اپل با Broadcom برای ساخت قطعات 5G در ایالات متحده شریک می شود

اپل امروز از قراردادی چند میلیارد دلاری با Broadcom برای ساخت برخی از قطعات بی سیم در ایالات متحده خبر داد. بر اساس مفاد قرارداد، برادکام قطعات 5G از جمله فیلترهای FBAR را در تاسیسات مستقر در آمریکا طراحی و بسازد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در بیانیه ای اعلام کرد:[Apple] از انجام تعهداتی که از نبوغ، خلاقیت و روحیه نوآورانه تولید آمریکایی بهره می برد، هیجان زده است. همه محصولات اپل به فناوری مهندسی شده و ساخته شده در اینجا در ایالات متحده وابسته هستند و ما به تعمیق سرمایه گذاری های خود در اقتصاد ایالات متحده ادامه خواهیم داد زیرا ما به آینده آمریکا اعتقادی تزلزل ناپذیر داریم.

این قرارداد بخشی از تعهدی است که قبلاً اعلام شده بود به تولید آمریکایی که اپل در سال 2021 اعلام کرد و طی آن 430 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده در یک دوره پنج ساله متعهد شد. اپل در اطلاعیه امروز اعلام کرد که در مسیر رسیدن به این هدف قرار دارد.

اپل در حال حاضر با سازندگان قطعات در ایالات متحده همکاری می کند. این شرکت هر سال فهرستی از تامین کنندگان را منتشر می کند و جزئیات تامین کننده و مکان های تولید قطعات اپل را نشان می دهد. بر اساس گزارش سال 2022، اکثر تاسیسات تولیدی در آسیا واقع شده بودند، اما 32 مورد در آمریکا واقع شده بودند – از جمله Broadcom که قبلا قطعاتی را از تاسیسات کلرادو و پنسیلوانیا اپل تامین می کرد.

اپل، مانند بسیاری از شرکت‌های گجت‌های آمریکایی، همیشه تحت فشار قرار دارد تا قطعات و محصولات را در ایالات متحده مونتاژ کند. دسکتاپ مک پرو آخرین محصولی بود که مونتاژ نهایی خود را در آمریکا دریافت کرد، بنابراین حق پوشیدن نشانی با مضمون “ساخت ایالات متحده” را به دست آورد.