اپل اکنون به شما امکان می‌دهد برنامه‌های پیش‌فرض بیشتری مانند تلفن، پیام‌ها، عکس‌ها و سافاری را مرور کنید – TechCrunch

اپل سرانجام با اجازه دادن به کاربران برای رتبه‌بندی و بررسی برنامه‌های شخص اول خود برای اولین بار در پاییز امسال، در شرایطی که فشار نظارتی پیش از تحقیقات احتمالی ضد انحصار افزایش یافته بود، خود را در جایگاه برابر با رقبا قرار داد. اگرچه برخی از برنامه‌های اپل برای دانلود جداگانه در دسترس بودند، اما هرگز نمی‌توان آن‌ها را بررسی کرد. و برخی از آنها خوب نبودند، همانطور که معلوم شد – مانند ایمیل، اخبار، و پادکست ها، برای مثال، که با 3 ستاره شروع شدند. اکنون، اپل چند برنامه شخص اول دیگر را برای رتبه‌بندی و بررسی در اپ استور باز کرده است، از جمله برنامه تلفن، پیام‌ها، عکس‌ها، سافاری و موارد دیگر.

این تغییر ابتدا توسط توسعه دهنده مشاهده شد کوستا الفتریو، که یک چهره برجسته در فشار برای اصلاحات اپ استور، به ویژه در مورد کلاهبرداران اپ استور بوده است.

الفتریو با استناد به داده های Appfigures اشاره کرد که تعدادی از برنامه های اپل اکنون برای رتبه بندی و بررسی با iOS 15.1 در دسترس هستند. این شامل چندین برنامه پیش‌فرض مانند ساعت، تلفن، پیام‌ها، دوربین، عکس‌ها، Apple Health و سافاری می‌شود. همچنین شامل برنامه‌های دارای Apple Watch مانند Workout، World Clock، Find Devices و Heart Rate می‌شود. (کاربران iOS 14.x ممکن است بتوانند برنامه ها را ببینند، اما نمی توانند آنها را رتبه بندی و بررسی کنند.)

این تغییر می‌تواند به اپل اجازه دهد تا به طور مستقل برنامه‌های پیش‌فرض خود را خارج از به‌روزرسانی‌های iOS به‌روزرسانی کند، همانطور که اکنون انجام می‌دهد. این تاکتیکی است که گوگل با بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهای اصلی اندروید خود دنبال می‌کند، که فهرست‌های فروشگاه Play خود را دارند.

Appfigure ها به ما تأیید کردند که به نظر می رسد برنامه ها به عنوان لیست های جداگانه در 25 اکتبر، مستقل از آخرین به روز رسانی iOS اضافه شده اند. از آنجایی که بسیاری از مصرف‌کنندگان احتمالاً در حال حاضر از لیست برنامه‌ها بی‌اطلاع هستند، بررسی‌های کمی دارند. به عنوان مثال، آنها اشاره کردند که اپلیکیشن Phone تاکنون تنها 6 رتبه بندی دارد. Messages رتبه‌بندی انگشت شماری نیز دارد، اما آنها مثبت هستند و به برنامه 4.7 ستاره می‌دهند. (پایین را ببینید)

اعتبار تصویر: Appfigures – نمودار رتبه بندی جهانی را تا کنون نشان می دهد (در یک پنجره جدید باز می شود)

به طور عجیبی، سافاری – که تا کنون 4 رتبه بندی دارد – دارای رده سنی تنها 4+ برای مرورگر وب خود است، در حالی که رقبای آن مانند کروم و فایرفاکس مانند سایر مرورگرهای وب دارای رتبه 17+ هستند.

جالب است که ببینیم این برنامه ها چقدر خوب کار می کنند زیرا افراد بیشتری متوجه می شوند که می توانند برنامه های پیش فرض اپل را ارزیابی و بررسی کنند. امیدواریم با بازکردن بازخورد مصرف‌کنندگان، اپل برای ایجاد تغییراتی که کاربران می‌خواهند در این برنامه‌های داخلی مشاهده کنند، انگیزه پیدا کند و در صورت بروز باگ‌های احتمالی زودتر از آنها مطلع شود.