اپلیکیشن تجارت سهام اروپایی Lightyear وارد وب شد

استارت‌آپ معاملات سهام مستقر در بریتانیا، Lightyear، بالاخره در حال گسترش به وب است، تقریباً دو سال پس از اینکه این شرکت برای اولین بار از مخفیگاه ظاهر شد.

لایت‌یر که در سال 2020 در لندن تأسیس شد، یکی از تعدادی فین‌تک است که نوید یک کانال آسان را برای عموم مردم می‌دهد تا پول خود را در برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان سرمایه‌گذاری کنند. اما در حالی که این روزها تلفن همراه ممکن است دستگاه اینترنتی برجسته برای اکثر مردم باشد، مردم هنوز این گزینه را دوست دارند که سرمایه‌گذاری‌های خود را بر روی دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر مانند لپ‌تاپ بررسی کنند – و این همان چیزی است که لایت‌یر اکنون ارائه می‌کند.

این شرکت گفت که یک رابط مبتنی بر وب از زمان راه‌اندازی آن در سال 2021 «پرتقاضاترین ویژگی» آن بوده است، و امروز شاهد آن هستیم که راه دیگران را در این فضا دنبال می‌کند، مانند رقیب اروپایی Freetrade، که دقیقاً در وب قرار گرفت. سال پیش، هرچند که در حالت بتا باقی مانده و فعلاً برای مشترکین پریمیوم در دسترس است. یک نئوبراکر اروپایی دیگر به نام Bux نیز در حال کار بر روی یک برنامه وب است، اگرچه هیچ نشانه ای وجود ندارد که چه زمانی ممکن است راه اندازی شود. در سراسر آب در ایالات متحده، Robinhood نسخه وب خود را در سال 2017، چهار سال پس از عرضه به بازار آورد.

به طور خلاصه، لایت یر واقعاً باید حداقل با رقبای خود مطابقت داشته باشد و دسترسی به صفحه نمایش بزرگ می تواند یک عامل تعیین کننده برای مشتریان احتمالی باشد.

مارتین سوک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل لایت یر در بیانیه ای گفت: «بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند پرتفوی خود را روی صفحه بزرگ مدیریت کنند، از جمله من. ما می‌دانستیم که یک اپلیکیشن وب بخشی از سفر لایت‌یر در درازمدت خواهد بود، اما با صحبت با مشتریان به سرعت متوجه شدیم که این چیزی نیست که ما باید آن را کنار بگذاریم.

سال نوری به وب می رسد

سال نوری به وب می رسد اعتبار تصویر: سال روشن

لایت یر حدود 35 میلیون دلار سرمایه از تعداد زیادی از سرمایه گذاران نهادی و فرشته برجسته، از جمله Lightspeed Venture Partners، ریچارد برانسون’s Virgin Group و یکی از بنیانگذاران Wise، Taavet Hinrikus تامین کرده است. در حالی که پلت فرم معاملاتی در ابتدا محدود به بازار بریتانیا بود، لایت یر تابستان گذشته به سرزمین اصلی اروپا گسترش یافت.

برنامه وب جدید از اکثر ویژگی‌های پلتفرم اصلی پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا سبدهای خود را مدیریت کرده و معاملات انجام دهند و عملکرد نمونه کار خود را دنبال کنند. اگرچه تفاوت‌هایی وجود دارد، برای مثال صفحه اصلی نمونه کارها دارای نمای نموداری است که به کاربران امکان می‌دهد عملکرد سهام خود را در یک بازه زمانی سفارشی مشاهده کنند.

در حالی که این شرکت در درازمدت سایر ویژگی‌های فقط وب را برنامه‌ریزی می‌کند، انتشار اولیه برنامه وب برخی از ویژگی‌های کلیدی برنامه تلفن همراه را که به موقع اضافه می‌شوند، از دست خواهد داد، مانند تقویم شخصی‌سازی شده «رویدادها» برای سهام متعلق به. اهداف قیمتی تحلیلگر و نکات برجسته صندوق.