اهمیت بیمه غیر متمرکز در شرایط بی ثبات کننده – TechCrunch

وقتی حوادث آب و هوایی “یکبار در زندگی” سالانه شروع می شود برای اقتصادها ، دولتها و جوامع چه معنایی دارد؟

ما شاهد مقیاس کاملاً جدیدی از بلایای طبیعی در سراسر جهان هستیم. پیش از این ، اقتصادهای نوظهور بیشترین بلایای ناشی از آب و هوا را متحمل می شدند ، اما اکنون نمی توان از تأثیرات فاجعه بار تغییر اقلیم ما چشم پوشی کرد ، صرف نظر از این که در کدام گوشه از جهان زندگی می کنید.

آتش سوزی در کالیفرنیا سالانه به هزاران کشته بر اثر کیفیت نامناسب هوا افزوده می شود ، در حالی که در آلمان ، صدها نفر امسال در نتیجه سیل بی سابقه جان خود را از دست داده اند. آماده سازی برای چنین شرایط آب و هوایی شدید و خطرناک در حال حاضر برای همه ما اولویت دارد.

یکی از سوالات بسیاری که از افزایش چنین حوادث شدید آب و هوایی ناشی می شود این است: چه کسی صورت حساب را پرداخت می کند؟ گزارشی از AON نشان داد که مجموع خسارات اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی در نیمه اول سال 2021 حدود 93 میلیارد دلار تخمین زده می شود. با نزدیک شدن به کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال 2021 (COP26) ، پیامدهای اقتصادی تغییرات آب و هوایی به شدت در میان موضوعات مورد بررسی قرار می گیرد.

تغییرات آب و هوا به عنوان بزرگترین خطر برای اقتصاد جهانی ذکر شده است ، زیرا ترس از کاهش 10 درصدی ارزش کل اقتصادی تا سال 2050 وجود دارد. مانند همیشه ، این مورد برای اقتصادهای نوظهور چالش برانگیزتر است ، زیرا کشورهایی از جمله مالزی ، تایلند ، هند ، فیلیپین و اندونزی بیشترین تأثیر منفی را از نظر اقتصادی خواهند داشت ، زیرا اقتصاد جهانی تا سال 2050 با کاهش 18 درصدی تولید ناخالص داخلی مواجه است.

زمان آن فرا رسیده است که رویکردهای جایگزین برای کاهش اثرات تغییر آب و هوا را ارزیابی کنیم. چگونه میلیاردها انسان محروم از نظر مالی در اقتصادهای نوظهور با این آثار مخرب کنار می آیند؟

بلاک چین برای همیشه

ارزهای رمزنگاری شده و توکن های غیرقابل تعویض (NFTs) در مورد مصرف انرژی سهم قابل توجهی از بررسی را دریافت کرده اند و بسیاری از مناطق برجسته هنوز نیاز به توجه و تفکیک دارند. با این حال ، با نگاهی فراتر از موارد استفاده ، می بینیم که راه حل های مبتنی بر بلاک چین بیشتر ظاهر می شوند که به طور خاص برای محافظت از کسانی که ناعادلانه تحت تأثیر تغییرات آب و هوا قرار گرفته اند ، طراحی شده اند.

بلاک چین در حال حاضر نقش مثبتی از تسهیل کشاورزی در حال احیا تا تشویق به مصرف آگاهانه ایفا می کند. یکی دیگر از زمینه های رشد سریع ، بیمه پارامتریک غیر متمرکز است-که توسط مجمع جهانی اقتصاد به عنوان وسیله ای برای ارائه یک نجات برای جوامعی که به طور سنتی از خدمات مطلوب برخوردار نیستند و به دلیل شرایط جوی شدید با اختلال فزاینده روبرو هستند ، شناخته شده است.

زیبایی بیمه پارامتریک غیر متمرکز سادگی آن است: می توان آن را به عنوان معادله “اگر/سپس” درک کرد که به طور خودکار از طریق یک قرارداد هوشمند اجرا می شود. به عنوان مثال ، اگر در یک منطقه معین در عرض 24 ساعت 5 اینچ باران ببارد ، کشاورز بیمه شده بلافاصله طبق قرارداد توافق شده خسارات ناشی از سیل دریافت می کند. بسیار ساده.

با حذف فرآیندهای گران قیمت ارزیابی بیمه و همراهی آن با نوآوری های قابل توجه در فرآیند پرداخت خودکار ، بیمه پارامتریک هزینه معاملات و چرخه های مطالبه را تا حد زیادی کاهش می دهد. ادعاهای بیمه پارامتری را می توان از طریق یک تلفن اصلی با اتصال به شبکه انجام داد ، این امر باعث می شود کسانی که در مکان های دور افتاده هستند و-شاید شگفت آور-با دسترسی به تنها فناوری اولیه بتوانند از بیمه نامه های تحت پشتیبانی بلاک چین استفاده کنند.

حفاظت از زنجیره غذایی جهانی

تغییرات آب و هوایی تقریباً به طور یقین قیمت مواد غذایی را افزایش می دهد و توانایی بسیاری از مردم را در خرید مواد غذایی انتخابی در کوتاه مدت کاهش می دهد. در مورد حفاظت از محصولات در برابر خطرات آب و هوایی ، بیمه پارامتریک یک لایه حفاظتی اضافی برای کشاورزانی که معمولاً قادر به دسترسی به محصولات بیمه سنتی نیستند ، فراهم می کند.

سرنوشت عملکرد محصول آنها با افزایش انتشار کربن بدون تقصیر خودشان آمیخته است. این امر امنیت غذایی جهانی و همچنین امنیت شغلی کشاورزان خرده پا را به خطر می اندازد. با توجه به اینکه کشاورزان خرده مالک دارای زمین های زیر 5 هکتار به طور متوسط ​​50 درصد از تولید جهانی غذا را بر عهده دارند ، ایجاد حفاظت به منظور تامین جهانی غذا یک ضرورت است.

در اقتصادهای نوظهور امروزه ، بیش از 270 میلیون کشاورز خرده مالک بیمه نشده اند و تنها 20 درصد آنها به پوشش بیمه کشاورزی دسترسی دارند. این رقم در آفریقای زیر صحرای آفریقا به 3 درصد ناچیز می رسد.

با پیش بینی جمعیت جهانی تا سال 2050 نزدیک به 10 میلیارد نفر ، همراه با بحرانی که کشاورزان در اقتصادهای نوظهور با آن روبرو هستند ، صنعت کشاورزی خرده مالک نیاز مبرم به ایده های جدید برای حمایت بیشتر دارد. نوآوری های مبتنی بر بلاک چین ، مبتنی بر داده ، مانند بیمه پارامتریک غیر متمرکز ، می تواند به عنوان یک راه حل چند جانبه عمل کند و برای افرادی که از شرایط شدید آب و هوایی رنج می برند ، تسکین دهد و مصرف آگاهانه را برانگیزد و در عین حال سرمایه ، در مقیاس وسیع ، را برای سازگاری با آب و هوا سوق دهد. به نفع کشاورزان خرده مالک و تولید جهانی غذا است.

گسترش موارد استفاده و سرمایه گذاران

با بی ثبات شدن آب و هوای سیاره ما ، نوآوری های تکنولوژیکی می توانند نقش فزاینده ای در تلاش های ما برای مدیریت رویدادهای مخرب و کاهش مقیاس تأثیر آنها داشته باشند.

کشورهایی مانند بریتانیا قبلاً گزارش هایی مبنی بر نیاز به حفاظت بیشتر از افرادی که به دلیل بالا آمدن سطح دریا در معرض سیل قرار دارند ، سفارش داده اند. فرصتی برای تجدید نظر و تغییر نحوه ارزیابی خطرات سیل و محاسبه حق بیمه وجود دارد: قراردادهای پارامتری می تواند بیمه گران را با داده های مستدل مجهز کند تا عمق سیل را گزارش کرده و پرداخت های دقیق و به موقع را ارائه دهد.

بیمه غیر متمرکز نه تنها شامل کسانی می شود که از پوشش برخوردارند ، بلکه فرصت های بیمه ای را برای طبقه جدیدی از سرمایه گذاران باز می کند که می توانند تعریف سرمایه ریسک را از نو تعریف کنند. این نوع بیمه بسیار بازتر است و به گروه وسیع تری از سرمایه گذاران اجازه می دهد تا درگیر شوند ، نه فقط مغازه بسته سرمایه گذاران با سرمایه بالا در بازارهای سنتی.

علاوه بر این ، بلاک چین این پتانسیل را دارد که به عنوان رسانه ای برای تأمین سرمایه جمعی و بیمه به نام تأثیرات خیرخواهانه اجتماعی و زیست محیطی عمل کند. اشتیاق زیادی برای سرمایه گذاری در ابتکارات CSR (مسئولیت اجتماعی شرکت ها) و ESG (محیط زیست ، اجتماعی و حکمرانی) وجود دارد.

وجوه ESG بیش از 50 میلیارد دلار پول جدید در طول سال 2020 به دست آورد – بیش از دو برابر سال قبل. علاوه بر این ، تعداد صندوق های ESG در ایالات متحده در سال گذشته به تقریبا 400 افزایش یافت – 30 درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است.

فعلا اقدام کن بعدا صحبت کن

همانطور که رهبران جهان برای COP26 گرد هم می آیند تا استراتژی ها و رویکردهای بلندمدت خود را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در سطح ملی و بین المللی تعیین کنند ، میلیون ها نفر در سراسر جهان در حال حاضر از پیامدهای سالها بی تحرکی و تأخیر در تغییرات واقعی رنج می برند.

در حال حاضر ، راه حل های بلاک چین مانند بیمه پارامتریک غیر متمرکز پیشرفت قابل ملاحظه ای در جهت کاهش فشار بر کسانی که بیشتر تحت تأثیر تغییرات آب و هوا قرار دارند ، ایجاد می کند. در حالی که ما منتظر اجماع سیاسی در مورد یک رویکرد جهانی منسجم هستیم ، بلاک چین راه حل هایی را برای پیاده سازی آسان برای کمک به نیازمندان ارائه می دهد.