البته شیائومی عینک های هوشمند خود را عرضه می کند – TechCrunch

شیائومی با عرضه عینک هوشمند خود فیس بوک را در زمینه پوشیدنی ها به چالش می کشد. این دستگاه نه تنها قادر به عکس گرفتن است ، بلکه پیام ها و اعلان ها را نیز نمایش می دهد ، تماس برقرار می کند ، ناوبری را ارائه می دهد و متن را در زمان واقعی در جلوی چشم شما ترجمه می کند. مانند فیس بوک ، شیائومی نیز با وجود ویژگی های آن بر سبکی دستگاه تأکید می کند. با این حال ، با وزن 51 گرم ، کمی سنگین تر از داستانهای Ray-Ban شبکه اجتماعی است. علاوه بر این ، عینک دارای یک چراغ نشانگر است که زمان استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی را نشان می دهد.

https://www.youtube.com/watch؟v=I9bnmES7O74

عینک های هوشمند شیائومی از پردازنده ARM چهار هسته ای استفاده می کنند و بر روی اندروید اجرا می شوند. آنها همچنین از فناوری تصویربرداری MicroLED استفاده می کنند که به دلیل داشتن روشنایی بیشتر و طول عمر بیشتر نسبت به OLED مشهور است. این شرکت می گوید این فناوری ساختار ساده تری دارد که به آن امکان می دهد یک صفحه نمایش جمع و جور با پیکسل های جداگانه در اندازه 4μm ایجاد کند. هرچند شما قادر نخواهید بود تصاویری را که می گیرید رنگی مشاهده کنید – شیائومی می گوید که از راه حل صفحه نمایش تک رنگ “برای عبور نور کافی از ساختارهای نوری پیچیده” استفاده کرده است.

این شرکت توضیح می دهد:

“ساختار گریت که روی سطح داخلی لنز حک شده اجازه می دهد تا نور به شکلی منحصر به فرد شکسته شود و آن را با خیال راحت به چشم انسان هدایت کند. فرآیند شکست شامل پرش پرتوهای نور بی شماری است که به چشم انسان اجازه می دهد یک تصویر کامل را ببیند و قابلیت استفاده را در هنگام پوشیدن بسیار افزایش می دهد. همه اینها در داخل یک لنز واحد انجام می شود ، به جای استفاده از سیستم های پیچیده لنز چندگانه ، آینه یا نیم آینه مانند سایر محصولات. “

به گفته شیائومی ، عینک های هوشمند آن فقط یک صفحه دوم برای گوشی شما نخواهد بود. این برنامه به طور مستقل قادر به انجام بسیاری از کارها است ، مانند انتخاب مهمترین اعلان ها برای نشان دادن به شما ، از جمله زنگ هشدارهای خانه هوشمند و پیام های مخاطبین مهم. قابلیت ناوبری دستگاه می تواند نقشه ها و جهت ها را در جلوی چشم شما نمایش دهد. همچنین می تواند تعداد افرادی را که در حال حاضر با تلفن شما تماس می گیرند به شما نشان دهد و شما می توانید با استفاده از میکروفن و بلندگوهای شیشه ای هوشمند تماس بگیرید.

این میکروفون همچنین قادر به صحبت کردن است ، که الگوریتم ترجمه اختصاصی شیائومی می تواند در زمان واقعی ترجمه کند. ویژگی ترجمه عینک روی متن نوشته شده و متن روی عکس ها از طریق دوربین آن ثبت می شود. متأسفانه ، این شرکت هنوز قیمت یا تاریخ عرضه این عینک را اعلام نکرده است ، اما در صورت اعلام آن ، شما را در جریان خواهیم گذاشت.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.