اسپاتیفای ویجت قفل صفحه آیفون را برای دسترسی آسان به برنامه خود معرفی می کند

Spotify از صفحه قفل iOS استقبال می کند. این شرکت امروز اعلام کرد که ویجت جدید قفل صفحه آیفون را به همه کاربرانی که iOS 16 یا بالاتر دارند معرفی می کند که به شما امکان می دهد قبل از باز کردن قفل گوشی خود، روی نماد Spotify ضربه بزنید تا برنامه را مستقیماً اجرا کنید.

پشتیبانی از ویجت‌های Lock Screen با انتشار iOS 16 در پاییز گذشته به‌عنوان روشی برای قرار دادن اطلاعات قابل مشاهده مستقیماً روی صفحه‌نمایش گوشی به‌عنوان ویجت‌های گرد یا مستطیل شکل زیر تاریخ و زمان یا به‌عنوان یک خط متن درست بالای آن، عرضه شد. تعدادی از توسعه‌دهندگان بزرگ و کوچک به سرعت با ابزارک‌های Lock Screen از جمله شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل (از جمله YouTube)، فیس‌بوک، اسنپ و دیگران همکاری کردند. اما Spotify نداشت.

در حالی که تا حد زیادی به عنوان راه دیگری برای ارتباط افراد با اطلاعات برنامه هایشان است، برخی از ویجت های Lock Screen نیز می توانند به عنوان میانبرهایی استفاده شوند که مستقیماً برنامه ها را راه اندازی می کنند. که دسترسی سریع‌تر و آسان‌تری به برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید را فراهم می‌کند. برای مثال، یکی از ویجت‌های گوگل به شما امکان می‌دهد جستجو را مستقیماً از صفحه قفل آیفون شروع کنید.

در مورد Spotify، برنامه به سادگی برنامه Spotify را باز می‌کند – در زمان باز کردن قفل تلفن و سپس یافتن نماد برنامه یا ویجت و ضربه زدن روی آن صرفه‌جویی می‌شود. این می‌تواند زمانی مفید باشد که می‌خواهید در حال حرکت یا در ماشین به موسیقی یا پادکست‌های خود بپرید و زمانی برای تند کشیدن روی برنامه‌ها و صفحه‌نمایش‌ها ندارید.

پیش از این، کاربرانی که Spotify را روی صفحه قفل خود می‌خواستند از برنامه‌های شخصی‌سازی ویجت شخص ثالث مانند Widgetsmith برای ایجاد ویجت‌های خود استفاده می‌کردند.

اعتبار تصویر: Spotify

از نظر زیبایی شناسی، نماد گرد Spotify همچنین در کنار سایر نمادهای دایره ای محبوبی که صفحه قفل کاربران را تزئین می کنند، مانند ویجت های پیش فرض آب و هوا و فعالیت اپل، تناسب خوبی ایجاد می کند.

برای افزودن ویجت جدید Spotify، انگشت خود را روی صفحه قفل خود فشار داده و نگه دارید تا دکمه “Customize” در پایین ظاهر شود. روی این ضربه بزنید تا به قسمتی بروید که می توانید ویجت ها را انتخاب کنید و Spotify را در لیست حروف الفبا جستجو کنید. سپس می‌توانید روی Spotify ضربه بزنید یا ویجت را بکشید تا آن را به صفحه قفل اضافه کنید و از صفحه‌های سفارشی‌سازی خارج شوید.

علاوه بر ویجت جدید Lock Screen، این شرکت از ویجت های دیگر، از جمله دو اندازه ویجت صفحه اصلی برای دسترسی آسان به موسیقی و پادکست های اخیراً پخش شده شما پشتیبانی می کند. همچنین از Live Activities اپل پشتیبانی می‌کند، که کنترل‌های موسیقی را در پایین صفحه قفل زمانی که به طور فعال از برنامه استفاده می‌کنید، قرار می‌دهد.

Spotify خاطرنشان می کند که برای دسترسی به ویژگی جدید ویجت Lock Screen، باید برنامه iOS خود را به آخرین نسخه به روز کنید. کاربران برای استفاده از این نوع ویجت‌ها نیز باید از iOS 16 یا بالاتر استفاده کنند.