اسنپ ​​چت در بررسی های 1 ستاره افزایش پیدا می کند زیرا کاربران ویژگی “هوش مصنوعی من” را تغییر می دهند و خواستار حذف آن شدند.

نظرات کاربران برای ویژگی «هوش مصنوعی من» اسنپ چت در دسترس هستند – و خوب نیستند. چت ربات جدید اسنپ چت با هوش مصنوعی که از فناوری GPT OpenAI پشتیبانی می‌کند، هفته گذشته برای کاربران جهانی راه اندازی شد و کاربران می‌توانند از آن سؤال بپرسند و پاسخ‌های فوری دریافت کنند. اما پس از عرضه ربات چت به جامعه گسترده تر اسنپ چت، برنامه اسنپ چت در میان تعداد فزاینده شکایاتی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، شاهد افزایش نقدهای منفی بوده است.

طبق داده‌های شرکت اطلاعات اپلیکیشن Sensor Tower، در هفته گذشته، میانگین بررسی اپ‌استور اسنپ‌چت در ایالات متحده 1.67 بوده است که 75 درصد بررسی‌ها 1 ستاره بوده است. برای مقایسه، در سه ماهه اول سال 2023، میانگین بررسی اسنپ چت اپ استور ایالات متحده 3.05 بود که تنها 35 درصد از بررسی ها 1 ستاره بودند.

این شرکت خاطرنشان کرد که تعداد بررسی های روزانه نیز طی هفته گذشته 5 برابر افزایش یافته است.

یکی دیگر از ارائه دهندگان داده برنامه، Apptopia، روند مشابهی را گزارش می دهد. تجزیه و تحلیل آن نشان می دهد که “AI” کلیدواژه برتر در بررسی اپ استور اسنپ چت در هفت روز گذشته بوده است که در آن 2973 بار ذکر شده است. این شرکت به این اصطلاح امتیاز “امتیاز تاثیر” 9.2- داده است. این امتیاز تأثیر یک شاخص وزنی است که تأثیر یک عبارت را بر احساسات اندازه گیری می کند و از 10- تا 10+ متغیر است.

Apptopia همچنین گفت که Snapchat در 20 آوریل 2023 تقریباً 3 برابر بیشتر از حد معمول رتبه بندی 1 ستاره دریافت کرد. این یک روز پس از اعلام انتشار جهانی My AI است.

در حال حاضر، تعداد بررسی های 1 ستاره شروع به کاهش کرده است، اما آنها همچنان بالا هستند.

اعتبار تصویر: Apptopia (تجزیه و تحلیل رتبه بندی برنامه های اسنپ چت)

واکنش های منفی علیه هوش مصنوعی من اسنپ چت در زمانی رخ می دهد که هیاهو در مورد هوش مصنوعی در نقطه عطف قرار دارد. شرکت ها در حال بررسی نحوه ادغام هوش مصنوعی در تجارت خود هستند، نه اگر آنها باید.

برای اسنپ، افزودن یک ربات چت با هوش مصنوعی به برنامه اجتماعی خود یک حرکت هوشمندانه تصور می‌شد، زیرا ده‌ها برنامه چت ربات هوش مصنوعی در حال پر کردن فروشگاه‌های اپلیکیشن هستند و میلیون‌ها دلار درآمد دارند – سیگنالی که به راحتی می‌توان آن را به عنوان نشان‌دهنده تفسیر کرد. تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان برای تجربه چت هوش مصنوعی اجتماعی.

اما بسیاری از کاربران اسنپ چت از هوش مصنوعی من که بدون اخطار یا رضایت آنها در داخل برنامه ظاهر می شود، هیجان زده نیستند.

اعتبار تصویر: اسکرین شات اسنپ چت

تا حدودی، این محل قرارگیری چت بات است که باعث نگرانی می شود.

هوش مصنوعی من به بالای فید چت کاربران در داخل برنامه پین ​​می‌شود و مانند سایر مکالمات نمی‌توان آن را برداشت، مسدود یا حذف کرد. این فید جایی است که کاربران اسنپ چت تعامل منظمی با دوستان دارند و لزوماً مکانی نیست که بخواهند با ویژگی های آزمایشی در اطراف بازی کنند. بعلاوه، اسنپ چت در حال حاضر با چت های “تیم اسنپ چت” خود در این فید حضور ثابتی داشته است، و اکنون در حال دوبرابر کردن صفحه نمایشی است که می خواهد برای خود بگیرد – یا، حداقل، برخی از کاربران آن را اینگونه می بینند.

یافتن شکایات در مورد ویژگی هوش مصنوعی من در رسانه های اجتماعی دشوار نیست. به عنوان مثال، یک جستجوی ساده برای «هوش مصنوعی من» در توییتر، نتایج متعددی را نشان خواهد داد. کاربران همچنین شکایات خود را مستقیماً با اسنپ چت در میان می گذارند.

پس از اعلام چت بات جدید در یک توییت هفته گذشته در جریان رویداد Snap Partner Summit، کاربران پاسخ ها را برای استناد به شکایات خود گرفتند.

در ده ها پاسخ به توییت اسنپ، کاربران به طور کامل ربات هوش مصنوعی را بررسی می کنند. آنها می گویند که باید فقط انتخاب شود یا اینکه به جای اجبار به آنها، باید این گزینه را حذف کنند. برخی از کاربران آنقدر ناراحت هستند که حتی تهدید به ترک اسنپ چت و حذف کامل برنامه می کنند.

همچنین بسیاری از این واقعیت که حذف هوش مصنوعی من از فید چت خود نیاز به اشتراک +Snapchat دارد، عقب نشینی می کنند. بر اساس مستندات خود اسنپ، مشترکین +Snapchat دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی من را دریافت می‌کنند و می‌توانند پین هوش مصنوعی من را برداشته یا آن را از چت خود حذف کنند.

این باعث عصبانیت افرادی می شود که اکنون احساس می کنند مجبور به پرداخت پول به اسنپ چت شده اند، زیرا برنامه آنها را با یک ویژگی ناخواسته خراب کرده است.

کاربران نه تنها ویژگی هوش مصنوعی را تهاجمی می‌دانند، بلکه برخی آن را وحشتناک نیز می‌دانند.

آنها از اینکه می‌دانند برای مثال، هوش مصنوعی اسنپ چت از موقعیت مکانی آن‌ها اطلاع دارد، شگفت‌زده می‌شوند و می‌توانند از این اطلاعات در پاسخ‌های خود استفاده کنند، حتی اگر مکان خود را در اسنپ مپ به اشتراک نگذارند.

به نوعی، ربات هوش مصنوعی سطح جمع‌آوری داده‌های شخصی را که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در پس‌زمینه انجام می‌دهند، آشکار می‌کند و آن را مستقیماً در مقابل مصرف‌کننده قرار می‌دهد. همانطور که به نظر می رسد، وقتی کاربران احساس نمی کنند که به طور خاص اشتراک گذاری آن داده ها را با هوش مصنوعی انتخاب نکرده اند، نقطه فروش خوبی نیست.

این نشان دهنده بحث بزرگتری است که اکنون در مورد هوش مصنوعی در حال وقوع است، زیرا مردم با این واقعیت بیدار می شوند که داده های خود ما و تلاش ما در ایجاد اطلاعات برای وب است که به این سیستم های هوش مصنوعی در وهله اول اجازه داده است تا به وجود بیایند. هوش مصنوعی‌های مدرن بر روی منابع داده بزرگ، از جمله منابعی که مجوز داده‌اند، اما همچنین بر روی داده‌های در دسترس عموم در اینترنت و اطلاعات شخصی ما آموزش می‌بینند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی من اسنپ چت پیش از عرضه عمومی، موضوع نگرانی های جدی بود.

در حالی که به عنوان یک ویژگی فقط برای مشترکین موجود است، واشنگتن پست گزارش داد که ربات به شیوه ای ناامن پاسخ می دهد. پس از اینکه به ربات گفت که کاربر یک نوجوان 15 ساله است، هوش مصنوعی پیشنهاداتی درباره نحوه پوشاندن بوی الکل و قابلمه در جشن تولد ارائه کرد. همچنین یک انشا برای مدرسه برای نوجوانان نوشت. این روزنامه گزارش داد، وقتی به ربات گفته شد که کاربر 13 سال دارد، به سوالی درباره نحوه تنظیم خلق و خوی هنگام داشتن رابطه جنسی برای اولین بار پاسخ داد.

اسنپ ​​در آن زمان این ادعاها را کم اهمیت جلوه داد و گفت که برخی از افراد سعی کرده اند “ربات چت را فریب دهند تا پاسخ هایی ارائه دهد که با دستورالعمل های ما مطابقت ندارد.” با این حال، سپس ابزارهای جدیدی از جمله فیلترهای سن را برای حفظ پاسخ‌های هوش مصنوعی متناسب با سن به کار برد و قول داد کنترل‌های والدین در راه است.

این کنترل‌های والدین در زمان راه‌اندازی عمومی My AI هنوز در دسترس نبودند و اسنپ هیچ به‌روزرسانی در مورد زمان مورد انتظار ارائه نکرد.

علیرغم شکایات متعدد، مخالفان معدودی نسبت به هوش مصنوعی من واکنش نشان دادند.

“آیا من تنها کسی هستم که آن را دوست دارم؟” پرسید یکی از کاربران در پاسخ به توییت اسنپ چت. فقط یک نفر به آنها پاسخ داد و گفت: “ای.”

با بررسی جهش نقد منفی، مشخص می‌شود که رتبه‌بندی برنامه‌های اسنپ چت حتی داستان کامل را در اینجا بیان نمی‌کند.

به عنوان مثال، نموداری از Sensor Tower نشان می‌دهد که بررسی‌های 5 ستاره نیز در چند روز گذشته در کنار بررسی‌های 1 ستاره که در آن کاربران از ویژگی هوش مصنوعی من شکایت داشتند، افزایش یافته است. این امر باعث می‌شود که فرد باور کند که ویژگی هوش مصنوعی بر خلاف بررسی گسترده، تفرقه‌انگیز است.

اما بررسی دقیق‌تر این بررسی‌های 5 ستاره نشان می‌دهد که بسیاری از آنها شکایات هوش مصنوعی من را نیز شامل می‌شوند. به عنوان مثال، یکی تهدید می کند: «از هوش مصنوعی خلاص شوید. یا نظر خود را به 1 ستاره تغییر خواهم داد. هیچ کس اصلاً هوش مصنوعی را در اسنپ چت نمی خواهد.

اعتبار تصویر: Sensor Tower (تجزیه و تحلیل بررسی های اپلیکیشن اسنپ چت)

چندین بررسی 5 ستاره دیگر خواستار مسدود کردن هوش مصنوعی یا حذف آن هستند، آن را ترسناک یا “چرند” می نامند و با این حال کاربر همچنان به برنامه 5 ستاره داده است. مشخص نیست که آیا این به دلیل خطای کاربر، مشکلات مربوط به تجزیه و تحلیل Sensor Tower یا چیز دیگری است. در هر صورت، تعدادی از این نقدهای “5 ستاره” باید بر اساس نظرات واقعی آنها، نقدها یا شکایات منفی در نظر گرفته شوند.

با این حال، پیمایش در بررسی‌های App Store مرتب‌سازی‌شده بر اساس «جدیدترین» نشان می‌دهد که چه تعداد شکایت وجود دارد. تقریباً تمام بررسی‌های جدید چیزی برای گفتن در مورد هوش مصنوعی من دارند و اکثر آنها خوب نیستند.

اسنپ ​​چت از اظهار نظر در مورد این وضعیت خودداری کرد، اما اشاره کرد که کاربران اسنپ چت+ نزدیک به 2 میلیون چت به هوش مصنوعی ارسال کردند که در مراحل اولیه آزمایش بودند.

این شرکت می گوید که به طور مداوم ویژگی های اسنپ چت را بر اساس بازخوردهای جامعه تکرار می کند، اما متعهد به حذف هوش مصنوعی نیست.

در عوض، سخنگوی اسنپ چت گفت اگر کاربران از ویژگی هوش مصنوعی خوششان نمی آید، مجبور نیستند از آن استفاده کنند.