استیچ یک بذر 2 میلیون دلاری دریافت می کند، بنجامین دادا را برای رهبری توسعه نیجریه استخدام می کند – TechCrunch

دو ماه پس از سال 2021، فینتک استیچ آفریقای جنوبی از مخفی کاری خارج شد و 4 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کرد و به آن اجازه داد شروع به ساخت کند. چند ماه پیش به نیجریه حمله کرد.

امروز، استیچ به طور رسمی گسترش به نیجریه و توسعه بذر 2 میلیون دلاری را اعلام کرد. کل سرمایه گذاری بذر در حال حاضر 6 میلیون دلار است.

سرمایه گذاران در این دور شامل حامیان فعلی Raba، Firstminute Capital، CRE، Village Global، 500 Fintech، Future Africa و Norrsken هستند. سرمایه گذاران جدید، به طور عمده مدیران فین تک های جهانی نیز شرکت کردند. آنها عبارتند از تام بلومفیلد، یکی از بنیانگذاران Monzo و GoCardless. مت رابینسون، یکی از بنیانگذاران GoCardless. امیلی چوی، رئیس و مدیر عامل Coinbase؛ و چارلی دلینگپول، بنیانگذار ComplyAdvantage.

در ماه فوریه، استیچ کتاب بازی معمولی Plaid را راه‌اندازی کرد که در سطح جهانی توسط بازیکنان زیرساخت فین‌تک استفاده می‌شود: یک محصول داده برای کمک به توسعه‌دهندگان و فین‌تک‌ها، برنامه‌های خود را به حساب‌های مالی کاربران متصل کنند. سپس این کسب‌وکارها می‌توانند با رضایت کاربران به هویت، حساب‌ها، سابقه تراکنش‌ها و موجودی‌های خود دسترسی داشته باشند.

چون استیچ داشت فقط این شرکت که از مخفی کاری راه اندازی شد، خیلی زود بود که بتواند تعداد حساب های مالی خود را فاش کند. با این حال، نه ماه بعد، این شرکت هنوز مشتاق به اشتراک گذاری آن اعداد نیست در حال آزمایش یک محصول پرداخت بوده و پیشرفت چشمگیری در آنجا داشته است.

فین‌تک‌های آفریقایی بیشتر اوقات به پرداخت‌های کارتی متکی هستند و با وجود زیرساخت‌هایی مانند Yoco، Flutterwave و Paystack، هنوز مشکلاتی در مورد هزینه‌های استرداد شارژ و هزینه‌های کلاهبرداری وجود دارد.

در آفریقای جنوبی، استیچ تصمیم گرفت به این مسائل رسیدگی کند و با راه‌اندازی نرم‌افزار ویژگی پرداخت به بانک، به کسب‌وکارها کمک کند تا پرداخت‌ها را بهتر پردازش کنند.

هنگامی که تجربه کاربری را برای پرداخت توسط بانک حتی بدون اصطکاک تر می کنید و به اندازه کارت قابل تبدیل شدن است، انتخاب استفاده از این روش نسبت به روش های دیگر [particularly for fintechs] است منصفانه کیان پیلای، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل استیچ، به TechCrunch گفت.

Pillay می‌گوید که طی شش ماه پس از راه‌اندازی نرم‌افزار خود در آفریقای جنوبی، این شرکت شاهد رشد بیش از 50 درصدی ماه به ماه در حجم مشتریان و پرداخت‌ها در تمامی راه‌حل‌ها بوده است.

در نیجریه، استیچ نیز محصول پرداخت خود را به جای محصول داده اولیه خود آزمایش کرده است. به گفته مدیرعامل، این شرکت پس از صحبت با بیش از 40 فین تک، مورد استفاده قانع‌کننده‌تری از محصول پرداخت در نیجریه داشت..

به همین دلیل است: نیجریه یک سیستم تسویه حساب بانکی آنی کارآمد دارد و گزینه پرداخت از طریق بانک در برنامه های مختلف فین تک نسبتاً استاندارد است.. مشکل، با این حال، این است که وقتی مشتریان سعی می کنند از طریق تلفن همراه یا برنامه بانکداری اینترنتی خود پرداخت کنند، باید در نهایت از برنامه موبایل بانک خود برای تکمیل تراکنش استفاده کنید.

با بخیه، با این حال، کاربران نیازی به پشت سر گذاشتن آن دردسر ندارند و می توانند آغازکردن این شرکت گفت که انتقالات بانکی یکباره، مکرر و بدون حضور کاربر.

پیلای، که یکی از بنیانگذاران استیچ است، گفت: «فرصت فرا رسیده است ناتالی کاتبرت و پرین پیلای.من فکر می کنم فین‌تک‌های API بیشتر و بیشتر متوجه می‌شوند که پرداخت از طریق مبادله کارت اعتباری، هنگام تبدیل مشتریان به پلتفرم‌هایشان، با هزینه بالایی همراه است. فقط تنها در این ماه، شاهد افزایش پنج تا ده برابری درخواست‌های ورودی ما در آفریقای جنوبی بوده‌ایم، و مشتریان در حال ادغام ما در نیجریه هستند، حتی همانطور که ما بودیم. قبلا هنوز در راه اندازی نرم.”

استیچ می گوید که اکنون به طور کامل در آفریقای جنوبی و نیجریه زندگی می کند تسهیل کردن پرداخت ماهانه 10 میلیون دلار تا پایان سال. برخی از مشتریان آن عبارتند از Chipper Cash، Paystack، Franc، Sanlam، Yoco و Flexclub.

زمانی که سال گذشته استارت آپ های بانکداری باز وارد صحنه فین تک آفریقا شدند، به نظر می رسید رقابتی برای تبدیل شدن به پلید آفریقا وجود دارد.. اما اکنون، هر بازیکن در بازارهای مربوطه خود مستقر شده است – Pngme در کنیا و نیجریه. مونو در نیجریه و غنا؛ بامیه در نیجریه، با بتا در آفریقای جنوبی و کنیا. و Stitch در آفریقای جنوبی و نیجریه.

واضح است که نیجریه به عنوان بازاری برای این استارتاپ ها چقدر اهمیت دارد. بنابراین استیچ چگونه برنامه ریزی می کند بدست آوردن مشتریان در بازاری که سایر رقبا همان محصول پرداختی را ارائه می دهند؟

بنجامین دادا، مدیر کشور استیچ نیجریه، به TechCrunch گفت: «برای شروع، ما به مشاغل نیجریه ای که قصد استفاده از Stitch را دارند تا پایان سال 2021 دسترسی رایگان به محصول را ارائه می دهیم.

دادا عملیات استیچ در نیجریه را رهبری خواهد کرد. قبل از پیوستن به این شرکت، او بنیانگذار و سردبیر نشریه فناوری نیجریه Benjamindada.com بود. تجربه فین‌تک این مدیر کشور از همکاری با Eyowo، یک بانک دیجیتال نیجریه و یک دوره کوتاه در FairMoney تحت حمایت Tiger Global ناشی می‌شود.

در حالی که دادا معتقد است بازار به اندازه کافی بزرگ است که بتوان آن را در خود جای داد چندگانه او می‌گوید که تیم تلاش خواهد کرد تا با توسعه قیمت‌گذاری «فراگیر و پایدار» برای مشتریان خود، از دیگران پیشی بگیرد.

او افزود: «آنها نه تنها با پذیرش پرداخت‌های حساب، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها دست می‌یابند، بلکه اکنون می‌توانند برای هر پرداختی که از طریق Stitch می‌پذیرند، کمی بیشتر درآمد کسب کنند».

اینکه چگونه شرکت قصد انجام این کار را دارد در حال حاضر مبهم است. با این حال، آنچه واضح است این است که این شرکت قصد دارد راه حل داده خود را تا پایان نوامبر راه اندازی کند. گسترش بذر در این امر ضروری خواهد بود و برای مشاهده استخدام‌های بیشتر به دادا و تیمش در لاگوس، نیجریه می‌پیوندند..

بلومفیلد در بیانیه‌ای گفت که از استیچ حمایت می‌کند زیرا به نظر او این شرکت نقش مهمی در ایجاد زیرساخت برای ایجاد رشد تصاعدی برای شرکت‌های مالی دیجیتال در آفریقا ایفا می‌کند.

من پتانسیل زیادی در بازارهای آفریقا می بینم، جایی که موج نوآوری مالی دیجیتال در آن قرار دارد واقعا شروع به افزایش شتاب می کند و تیم استیچ در حال ورود است دقیقا زمان مناسب. این تیم یکی از بهترین تیم هایی است که در سطح جهانی دیده ام، و من از دیدن ادامه رشد آنها در نیجریه و فراتر از آن هیجان زده هستم.