استیو وزنیاک و الکس فیلدینگ می خواهند فضاهای ناخواسته را ترسیم کنند – TechCrunch

با سلام و خوش آمدید به Max Q. این یک هفته شلوغ برای صنعت فضایی بود! به خواندن اخبار Astra ، Blue Origin ، Varda Space و موارد دیگر ادامه دهید.

نکات ، نظرات ، انتقادات ، افکار؟ به [email protected] برای من ایمیل بزنید یا در توییتر به آدرس زیر مراجعه کنید @نان ازبه

فراموش نکنید که برای دریافت نسخه خبرنامه رایگان Max Q به صندوق ورودی خود ثبت نام کنید.

آسترا تحقیقات خود را در مورد راه اندازی جانبی آگوست تکمیل می کند

به نظر می رسد استارتاپ کوچک موشکی Astra علت اصلی ناهنجاری را که منجر به شکست پرتاب آن در پایان ماه اوت شد ، شناسایی کرده است. بنیامین لیون ، مهندس ارشد Astra ، در یک پست وبلاگی گفت ، ظاهراً این به دلیل نشت یک پیشرانه بوده که باعث شد یکی از موتورها یک ثانیه پس از پرتاب خاموش شود. شلیک موتور نامتقارن بعدی که منجر شد ، موشک را پیش از مدیریت یک صعود عمودی مختصر ، معلق کرده و در هوا حرکت کرد.

حتی در حالی که خرابی را بازگو کرد ، این شرکت آماده است تا دوباره تلاش کند ، پنجره پرتاب را برای تلاش بعدی خود در 27 اکتبر باز می کند. این موشک ، با نام “LV0007” ، یک محموله آزمایشی برای نیروی فضایی ایالات متحده خواهد بود.

اعتبار تصویر: آسترا / جان کراوس (در پنجره جدیدی باز می شود)

استیو وزنیاک و الکس فیلدینگ می خواهند “نقشه های گوگل فضا” را ایجاد کنند

پس از آنکه استیو وزنیاک ، بنیانگذار اپل ، توییت کرد پیوندی به یک ویدئوی تبلیغاتی یک دقیقه ای در یوتیوب برای یک شرکت جدید به نام Privateer ، توییت کرد. Sleuths شروع به تعجب کردند که آیا شرکت جدید ممکن است با زباله های مداری یا فضولات فضایی کار کند – شاید آن را تمیز کند؟

نه کاملا. من از استارتاپ جدید الکس فیلدینگ ، که به من گفت هدف Privateer ایجاد دانش دقیق و کاربردی در مورد محل زباله های فضایی است ، در مورد این استارتاپ جدید دریافت کردم. همانطور که معلوم شد ، اطلاعاتی که ما داریم چندان عالی نیست. برای حل این مشکل ، Privateer قصد دارد اولین فضاپیمای نمایشی خود را با نام Pono 1 در فوریه آینده بفرستد. راه اندازی های بعدی متعاقب آن خواهد بود.

فیلدینگ می گوید: “من یک فرد خوش بین هستم و هنوز بسیار ، بسیار ، بسیار می ترسم از اینکه خیلی دیر شده ایم و احتمالاً ظرف 24 ماه از اولین مصدوم فضایی انسان در مدار هستیم.” “و دلیل آن فقط تکثیر در مدار پایین زمین است.”

مشارکت جدید بین دفاع و سرمایه گذاری خطرپذیر

این هفته ، من با بنیانگذاران Embedded Ventures ، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر یازده ماهه که اخیراً با نیروی فضایی ایالات متحده منعقد شده است ، گفتگو کردم. این خبر برای من جالب بود زیرا این دو نهاد از یک قرارداد مشارکت به نام CRADA – یک توافقنامه تحقیق و توسعه همکاری – استفاده می کنند که قبلاً هرگز با صندوق VC استفاده نشده بود.

اخبار فضایی بیشتر از TechCrunch

  • Blue Origin دومین پرتاب خدمه خود را با موفقیت انجام داد و چهار نفر – از جمله بازیگر ویلیام شاتنر – را به فضا و روز چهارشنبه فرستاد. شاتنر نود ساله در حال حاضر مسن ترین فردی است که به فضا رفته است. این یک خبر خوب برای آبی است ، که تلاش می کند تجارت گردشگری فضایی خود را در میان انبوه مطبوعات بد توسعه دهد (به پایین مراجعه کنید).
  • Rocket Lab یک شرکت نرم افزاری فضایی مستقر در کلرادو به نام Advanced Solutions، Inc (ASI) را به ارزش 40 میلیون دلار خریداری می کند. ASI در زمینه نرم افزارهای فضایی ، شبیه سازی ماموریت و سیستم های آزمایش و همچنین سیستم های هدایت ، ناوبری و کنترل (GNC) تخصص دارد.
  • چشم انداز فضایی توجه سرمایه گذاران را در رویکرد خود به گردشگری فضایی جلب کرده است. این شرکت در حال توسعه یک سیستم بالون استراتوسفریک است تا مسافران را تا سال 2024 به بالای جو منتقل کند و دور 40 میلیون دلاری سری A را بسته است.
  • صنایع فضایی واردا ، استارتاپی سریع که می خواهد تاسیسات تولیدی خود را در فضا بسازد ، SpaceX را به عنوان ارائه دهنده پرتاب خود برای اولین پرواز نمایشی خود در سال 2023 انتخاب کرده است. فضاپیمای واردا قرار است در یک ماموریت سوارکاری Falcon 9 ، که به طور فزاینده ای محبوب می شود ، به مدار خود برسد. گزینه ای برای شرکت های کوچکتر که به دنبال ارسال محموله های سبک تر به فضا هستند.

اخبار از سراسر وب

  • به گفته بسیاری از کارکنان و مقامات صنعت مصاحبه شده با واشنگتن پست ، Blue Origin دارای یک مشکل جدی “فرهنگ برادر” است. این آخرین گزارش لعنتی تا حد زیادی از مقاله ای که توسط 21 کارمند فعلی و سابق Blue در ماه گذشته نوشته شده است ، پشتیبانی می کند.
  • mu Space ، تولیدکننده هوافضا در تایلند ، سومین کارخانه خود را در تایلند افتتاح کرد که ظرفیت تولید 100 ماهواره در سال را دارد.
  • Planet Labs ، که قصد دارد از طریق ادغام با یک شرکت چک سفید ، از خط جدیدی از ماهواره ها به نام “Pelican” رونمایی کند. پرتاب ماهواره های جدید از سال آینده آغاز می شود.
  • Skyrora ، یک استارتاپ موشکی مستقر در انگلستان ، یک قرارداد چند پرتاب با یک ایستگاه فضایی اسکاتلند امضا کرده است زیرا قصد دارد اولین وسیله نقلیه خود را در سال 2022 به فضا پرتاب کند. این شرکت در نهایت می خواهد تا سال 2030 سالانه 16 پرتاب انجام دهد.
  • Space Capital گزارش سه ماهه خود درباره سرمایه گذاری در این بخش را منتشر کرد. این شرکت دریافت که سرمایه گذاران 8.7 میلیارد دلار صرف این صنعت در سه ماهه سوم کرده اند و موقعیت 2021 را پشت سر گذاشته اند تا رکورد سال گذشته را پشت سر بگذارند.
  • Spaced Ventures ، یک بستر سرمایه گذاری جمعی برای سرمایه گذاری افراد در استارتاپ های فضایی ، 1.2 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد که توسط WorldQuant Ventures هدایت می شود. این شرکت می گوید در حال حاضر بیش از 100 برنامه از استارتاپ هایی دریافت کرده است که قصد دارند در پلتفرم خود توسعه دهند.

با ما در TC Sessions: Space در دسامبر همراه باشید

سال گذشته ما اولین رویداد فضایی اختصاصی خود را برگزار کردیم و آنقدر خوب پیش رفت که تصمیم گرفتیم دوباره آن را در سال 2021 میزبانی کنیم. امسال این اتفاق در 14 و 15 دسامبر رخ می دهد و بار دیگر یک کنفرانس کاملاً مجازی خواهد بود. در سراسر جهان قادر به پیوستن خواهید بود – و شما نیز می توانید.