استوری‌های یوتیوب در ۲۶ ژوئن تعطیل می‌شوند، زیرا شرکت بر روی شورت تمرکز می‌کند

داستان ها تمام شده اند – حداقل در یوتیوب، یعنی. سایت ویدئویی متعلق به گوگل امروز اعلام کرد که استوری های یوتیوب در تاریخ 26 ژوئن 2023 تعطیل می شود، زیرا این شرکت قصد دارد علاوه بر شکل طولانی سنتی خود، روی سایر زمینه های کلیدی مانند کوتاه، پست های انجمن و ویدئوهای زنده تمرکز کند. محتوا. YouTube می‌گوید، سازندگان از طریق کانال‌های مختلف، مانند پست‌های تالار گفتمان، پیام‌های درون‌برنامه، یادآوری‌ها در استودیوی YouTube و موارد دیگر از خاموش شدن آگاه خواهند شد.

استوری که تقریباً توسط هر برنامه اجتماعی کپی شده بود، پس از ظهور TikTok، قدرت خود را از دست داد. این روزها، سرویس‌ها از فرمت ویدیویی عمودی کوتاه‌مدت که توسط TikTok رایج شده است، به جای قالب‌های زودگذرتر و غیررسمی Stories استفاده می‌کنند.

YouTube نیز در کنار گذاشتن Stories تنها نیست. نتفلیکس در سال‌های گذشته یک ویژگی شبیه به استوری به نام «اضافی» را در اپلیکیشن موبایل خود آزمایش کرده بود که در آن فیلم‌ها و عکس‌های نمایش‌های محبوب را به اشتراک می‌گذاشت. پخش‌کننده بعداً با راه‌اندازی ویژگی‌هایی مانند فید ویدیوهای کمدی کوتاه خود، «خنده‌های سریع» و یک ویژگی ویدیوی عمودی مرتبط با هدف بچه‌ها، به استقبال ویدیوهای عمودی رفت. LinkedIn همچنین ویژگی Stories خود را در سال 2021 کنار گذاشت. و در حالی که Spotify اخیراً ویژگی مشابه Stories را برای نمایه‌های هنرمندان معرفی کرده است، طراحی مجدد بزرگ‌تر این برنامه یکی از مواردی است که فیدهای کشف مانند TikTok را به عنوان تمرکز اصلی خود در اولویت قرار می‌دهد.

YouTube برای اولین بار در سال 2018 راه اندازی شد، YouTube به طور رسمی Stories را برای سازندگان با بیش از 10000 مشترک عرضه کرد – اما هرگز دسترسی به همه افراد در YouTube را گسترش نداد تا به اشتراک گذاری شخصی و غیررسمی واقعاً گسترش یابد. این شرکت در آن زمان پیشنهاد کرده بود که سازندگان می‌توانند از استوری‌ها برای تعامل با مخاطبان خود در بین ویدیوهای صیقلی‌تر و تولید شده‌شان برای مواردی مانند به‌روزرسانی‌های پشت صحنه، وبلاگ‌ها، نگاه‌های پنهانی به ویدیوهای آینده، به‌روزرسانی‌های سریع و موارد دیگر استفاده کنند.

اعتبار تصویر: یوتیوب

مانند استوری‌ها در اینستاگرام و اسنپ چت، استوری‌های یوتیوب پس از مدتی ناپدید می‌شوند – در این مورد، 7 روز. با این حال، امکان ذخیره استوری ها در نمایه سازندگان آنطور که می توانید با نکات برجسته استوری اینستاگرام وجود نداشت.

منصفانه است که بگوییم این ویژگی به‌ویژه با توجه به موفقیت سایر ابزارهای تعامل مانند پست‌های انجمن، که به سازندگان اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های سریع را به اشتراک بگذارند، محتوای خود را تبلیغ کنند یا با طرفداران گفتگو کنند، محدود شد. در واقع، یوتیوب اساساً اعتراف می‌کند که استوری‌ها کار نمی‌کردند، و در اطلاعیه امروز خاطرنشان کرد که در میان سازندگانی که از پست‌های استوری و انجمن استفاده می‌کردند، دومی «کامنت‌ها و لایک‌های زیادی» نسبت به استوری‌ها داشت. دسترسی به پست‌های انجمن اخیراً به مجموعه گسترده‌تری از سازندگان گسترش یافته است، زیرا YouTube نیاز به اشتراک بیش از 500 مشترک را حذف کرده است.

علاوه بر این، سازندگان تلاش‌های خود را در قالب ویدیوی کوتاه به YouTube Shorts تغییر داده‌اند. این شرکت خاطرنشان می‌کند که این قالب نسبت به Stories نیز موفق‌تر بوده است، زیرا سازندگانی که از هر دو استفاده می‌کردند، به‌طور متوسط، «مشترک‌های بسیار بیشتری» در Shorts نسبت به Stories داشتند.

یکی از سخنگویان یوتیوب درباره تغییرات به TechCrunch گفت: «همانطور که استقبال از Shorts در یوتیوب افزایش یافت، دیدیم که سازندگان از این قالب جدید بهره مند شدند. «داستان‌ها از بین می‌روند، بنابراین ما می‌توانیم حوزه‌های کلیدی را که سازندگان برای موفقیت نیاز دارند، اولویت بندی کنیم. ما به سرمایه‌گذاری برای کمک به رشد سازندگان و ارتباط با مخاطبان خود در قالب‌ها ادامه خواهیم داد.» آنها افزودند.

علاوه بر یک پست انجمن انجمن، سازندگانی که اغلب از Stories استفاده می‌کنند، از طریق یک اعلان در استودیوی YouTube، در محتوای مرکز راهنمایی، از خاموش شدن آنها مطلع می‌شوند و YouTube تغییرات ویدیوی Creator Insider آتی را به سازندگان یادآوری می‌کند، جایی که به طور مرتب منتشر می‌شود. به روز رسانی ها به علاوه، اگر سازندگان قبل از 26 ژوئن به این ویژگی دسترسی داشته باشند، یک اعلان مستقیماً در Stories وجود خواهد داشت.

یوتیوب می‌گوید در آن تاریخ، دیگر امکان ایجاد یک استوری جدید YouTube وجود نخواهد داشت، اما استوری‌هایی که از قبل زنده هستند همچنان به مدت ۷ روز پس از اشتراک‌گذاری اولیه باقی خواهند ماند.