استارت آپ زنجیره تامین Pando که مبتنی بر هوش مصنوعی است 30 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند

پاندو، استارت‌آپی که فناوری‌های مدیریت تحقق را توسعه می‌دهد، با نشان دادن اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زنجیره تامین قوی است، امروز اعلام کرد که 30 میلیون دلار در دور سری B جمع‌آوری کرده است و مجموع سرمایه‌گذاری خود را به 45 میلیون دلار رساند.

Iron Pillar و Uncorrelated Ventures با مشارکت سرمایه‌گذاران موجود Nexus Venture Partners، Chiratae Ventures و Next47 دور را رهبری کردند. مدیر عامل و بنیانگذار نیتین جایاکریشنان می گوید که سرمایه جدید برای توسعه فروش جهانی، بازاریابی و قابلیت های Pando اختصاص داده خواهد شد.

او در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت: “ما به صنایع جدید یا حوزه های محصول مجاور گسترش نخواهیم داد.” “استعداد بزرگ پایه و اساس کسب و کار است – ما به تقویت تیم های خود در تمام سطوح سازمان ادامه خواهیم داد. Pando همچنین آماده کاوش در مشارکت‌های استراتژیک و خرید با این دور از بودجه است.

Pando توسط Jayakrishnan و Abhijeet Manohar که قبلاً در iDelivery، یک بازار فناوری حمل و نقل در هند با هم کار می کردند – و اولین استارت آپ آنها راه اندازی شد. این دو شاهد بودند که تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان دست اول با فناوری قدیمی و راه‌حل‌های نقطه‌ای برای درک، بهینه‌سازی و مدیریت عملیات لجستیک جهانی خود دست و پنجه نرم می‌کردند – یا حداقل، این داستانی است که جایاکریشنان می‌گوید.

او گفت: «رهبران زنجیره تامین تلاش می‌کردند تا فناوری خود را بسازند و مردم را به مشکل برسانند. “این توجه ما را جلب کرد – ما ماه‌ها را صرف صحبت کردن و ساختن برای کاربران سازمانی در انبارها کرد، کارخانه‌ها، محوطه‌های باربری و بنادر و در نهایت، در سال 2018، تصمیم به راه‌اندازی Pando برای حل تدارکات جهانی از طریق ارائه پلتفرم نرم‌افزار به‌عنوان خدمات گرفت.

آنچه جایاکریشنان در مورد تقاضای متوقف شده بیان می کند، حقیقت دارد. طبق نظرسنجی اخیر مک کینزی، شرکت های زنجیره تامین تمایل شدیدی به ابزارهایی داشتند که زنجیره تامین بیشتری را به نمایش بگذارند. شصت و هفت درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی می گویند که داشبوردهایی را برای این منظور پیاده سازی کرده اند، در حالی که بیش از نیمی از آنها می گویند که در حال سرمایه گذاری گسترده تر در خدمات دید زنجیره تامین هستند.

هدف Pando این است که با ادغام داده های زنجیره تامین که در سیلوهای متعدد در داخل و خارج از شرکت قرار دارند، از جمله داده های مربوط به مشتریان، تامین کنندگان، ارائه دهندگان خدمات لجستیک، امکانات و SKUهای محصول، نیاز را برآورده کند. این پلتفرم ابزارها و برنامه‌های مختلفی را برای انجام وظایف مختلف در خرید کالا، مدیریت تجارت و حمل‌ونقل، ممیزی بار و پرداخت و مدیریت اسناد، و همچنین برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل ارسال ارائه می‌کند.

مشتریان می‌توانند ابزارها و برنامه‌ها را سفارشی کنند یا با استفاده از APIهای Pando خودشان را بسازند. Jayakrishnan ادعا می کند که این، همراه با تاکید پلتفرم بر قابلیت های بدون کد، Pando را از شرکت های فعلی مانند SAP، Oracle، Blue Yonder و E2Open متمایز می کند.

او افزود: «Pando با سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) از پیش ادغام شده است و دارای APIهای آماده و تیم خدمات حرفه‌ای برای ادغام با هر ERP و سیستم سازمانی جدید است. قابلیت‌های بدون کد Pando به کاربران تجاری این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها را با حفظ یکپارچگی پلتفرم شخصی‌سازی کنند – که نیاز به منابع IT را برای هر سفارشی‌سازی کاهش می‌دهد.

پاندو

Pando بهترین تلاش را برای خودکارسازی فرآیندهای حول زنجیره تامین انجام می دهد. اعتبار تصویر: پاندو

Pando همچنین از الگوریتم ها و اشکال یادگیری ماشینی برای پیش بینی رویدادهای زنجیره تامین استفاده می کند. به عنوان مثال، پلتفرم تلاش می کند تا سفارشات مشتری را با تامین کنندگان، مشتریان از طریق کانال “درست” (از نظر جنبه هایی مانند هزینه و ردپای کربن) و استراتژی تحقق (مانند نحوه حمل و نقل، حامل و غیره) مطابقت دهد. فراتر از این، پاندو می‌تواند ناهنجاری‌ها را در میان تحویل‌ها، سفارش‌ها و فاکتورهای حمل و نقل شناسایی کند و ریسک زنجیره تامین را با توجه به روند عرضه و تقاضا پیش‌بینی کند.

پاندو تنها فروشنده ای نیست که این کار را انجام می دهد. آلتانا که در اکتبر گذشته ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه مخاطره‌آمیز داشت، از یک سیستم هوش مصنوعی برای اتصال و یادگیری از داده‌های تدارکات و کسب‌وکار به کسب‌وکار استفاده می‌کند – ایجاد یک دید مشترک از شبکه‌های زنجیره تامین. Everstream، یکی دیگر از رقبای پاندو، داشبوردهای خود را برای تجزیه و تحلیل داده ها ارائه می دهد که با سیستم های ERP موجود، مدیریت حمل و نقل و مدیریت ارتباط با تامین کنندگان یکپارچه شده است.

اما پاندو با توجه به شتاب آن، فروش قابل توجهی دارد. این شرکت تولیدکنندگان و خرده‌فروشان Fortune 500 – از جمله P&G، J&J، Valvoline، Castrol، Cummins، Siemens، Danaher و Accuride را در میان مشتریان خود به حساب می‌آورد. جایاکریشنان گفت که از زمان شروع سری A این استارتاپ در سال 2020، درآمد 8 برابر شده در حالی که تعداد مشتریان 5 برابر افزایش یافته است.

جایاکریشنان در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد با توجه به نشانه های مشکلات احتمالی در افق، توسعه در آینده به خوبی ادامه یابد، به نظر می رسد نسبتاً خوش بین است. وی به نظرسنجی دیلویت اشاره کرد که نشان داد بیش از 70 درصد شرکت‌های تولیدی تحت تأثیر اختلالات زنجیره تأمین در سال گذشته قرار گرفته‌اند و 90 درصد این شرکت‌ها با افزایش هزینه‌ها و کاهش بهره‌وری مواجه شده‌اند.

نتیجه آن اختلالات بزرگ؟ تخمین زده می شود که بازار لجستیک دیجیتال تا سال 2025 به 46.5 میلیارد دلار به ازای هر بازار و بازار افزایش یابد – از 17.4 میلیارد دلار در سال 2019. Crunchbase گزارش می دهد که سرمایه گذاران بیش از 7 میلیارد دلار را از طریق دورهای مرحله رشد در سطح جهانی برای استارت آپ های متمرکز بر زنجیره تامین از این شرکت سرمایه گذاری کرده اند. ژانویه تا اکتبر 2022، تقریباً سطوح رکورد 2021 را تحت الشعاع قرار داد.

جایاکریشنان گفت: «پاندو دارای ترازنامه قوی و صورت سود و زیان است که به رشد سودآور توجه دارد. “ما در حال گسترش عملیات در آمریکای شمالی، اروپا و هند با برنده شدن مشتریان خیمه شب بازی و شبکه ای از شرکای قوی هستیم… Pando موقعیت خوبی برای سوار شدن بر این موج رشد و ایجاد چابکی زنجیره تامین برای اقتصاد 2030 دارد.”