استارتاپ کانادایی Rose Rocket سری A را برای توسعه تجارت نرم افزار حمل و نقل خود – TechCrunch ، افزایش می دهد

موشک رز متمرکز بر حمل و نقل بار اخیراً مبلغ 25 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

این استارتاپ مستقر در تورنتو ، دور A را سری A می نامد ، و Addition Capital و Shine Capital رهبر این معامله هستند.

بر اساس داده های سرمایه گذاری جمع آوری شده توسط Carta ، متوسط ​​دورهای سری A با موضوع لجستیک از ابتدای سال 2020 باعث افزایش متوسط ​​نقدی 8 میلیون دلار و ارزش گذاری پس از پول حدود 50 میلیون دلار شده است. دور موشک رز قطعاً از نظر بخش دلار از میانگین بخش آن فراتر می رود و ما فرض می کنیم اگر با ارزش گذاری نیز اندازه گیری شود.

اما جنبه پولی داستان Rose Rocket جالب ترین چیز در مورد این شرکت نیست. بازار آن است.

این استارتاپ در فضای TMS در حال ساخت است. TMS چیست؟ یک س goodال خوب ، و س thatالی که باید هنگام کاوش در رز موشک می پرسیدم. TMS مخفف عبارت نرم افزار مدیریت حمل و نقل، که می توانید آن را به عنوان مجموعه ای وسیع از محصولات در نظر بگیرید که به کامیونداران و دلالان و سایر بازیکنان در بازی حمل و نقل باری کمک می کند تا کار خود را به صورت دیجیتالی انجام دهند.

یا ، همانطور که جاستین اسکای ، بنیانگذار و مدیر عامل رز راکت در مصاحبه ای با TechCrunch توضیح داد ، TMS تا حدودی یک نام عمومی است که می توان آن را با ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) مقایسه کرد. اسکای افزود که اغلب آنچه راک راز در حال ساختن است به عنوان NetSuite برای شرکت های حمل و نقل توصیف می کند.

ترفند استارتاپ ، در عبارت Sky ، “افقی در داخل یک عمودی” است. منظور از مدیرعامل این است که رز موشک می خواهد بیش از یک قسمت از چشم انداز بزرگتر حمل و نقل باری را هماهنگ کند. در عوض ، شرکت می خواهد هماهنگ کند همه بازیکنان ، اجازه می دهند یک بازار یکپارچه تر و آشفته تر باشد.

به عنوان مثال ، Rose Rocket نرم افزار یکسانی را به دلالان حمل و نقل و شرکت های حمل بار ارائه می دهد. اگر یک کارگزار حمل و نقل کار را به یک شرکت حمل و نقل بفرستد و هر دو از نرم افزار استارتاپ استفاده کنند ، اسکای گفت که کار می تواند به گونه ای پیش برود که گویی هر شرکتی در حال خواندن یک نت موسیقی یکسان است. در عوض ، به عنوان مثال ، یکی از مهمانی هایی که نوکرن شوپن می نوازند ، در حالی که طرف دیگر یک تکنواز جاز رایگان اجرا کرد.

مانند بسیاری از بازی های نرم افزاری با مضمون عمودی ، رز موشک دیگر ارائه دهندگان نرم افزار متمرکز بر بازار ، اما همچنین استفاده مشتریان از اکسل و فرآیندهای دستی را در دست دارد. کامیون سازی به عنوان یک صنعت ، از یادگیری آن کاملاً شوکه نخواهید شد ، دقیقاً اینطور نیست به طور کامل هنوز دیجیتالی شده است این می تواند یک بازار کل قابل آدرس دهی (TAM) را برای Rose Rocket فراهم کند تا با توجه به وسعت باربری هم به عنوان یک تجارت (و هم به عنوان کارفرما) به فروش برسد.

نتایج تا کنون امیدوار کننده به نظر می رسد ، زیرا شرکت مدعی است که تعداد لوگوهای مشتری آن در سال گذشته حدود 9 برابر افزایش یافته است. مطمئناً تعداد آرم ها از GAAP دور است ، اما حجم معاملات قراردادی نیز در مدت مشابه 9 برابر افزایش یافته است ، بنابراین ، احتمالاً ، تجارت شرکت در حال انجام اعداد است.

این Rose Rocket یک شرکت کانادایی است – هرچند یکی از شرکت های آمریکایی ، که اساساً برای جمع آوری پول در آمریکای شمالی مورد نیاز است – قابل توجه است. بازار استارتاپ های کانادایی از زمانی که Shopify به آگاهی تجاری بزرگتری دست یافت ، راه زیادی را طی کرده است. احتمالاً باید بیشتر به آن توجه کنیم

بر اساس داده های CB Insights ، استارتاپ های کانادایی تا سال 2021 ، تا پایان سه ماهه سوم ، مبلغ 9.3 میلیارد دلار جمع آوری کرده اند. این رقم بیشتر از آن چیزی است که شرکت های فناوری پیشرفته کشور در سالهای 2019 و 2020 مدیریت کردند ترکیب شدهبه این کشور همچنین در شرف دستیابی به رکورد تعداد دور سرمایه گذاری مجزا در سال جاری است. بنابراین Rose Rocket بخشی از روند رو به رشد سرمایه گذاری های نوپا در کشور است.

بیشتر وقتی کسی مبلغی معادل 100 میلیون دلار را روی سر رز راکت می ریزد.