استارتاپ پاکستان edsch Maqsad برای دسترسی بیشتر به آموزش 2.1 میلیون دلار دریافت می کند-TechCrunch

طاها احمد و روشن عزیز در اوایل سال جاری شغل خود را در زمینه مشاوره استراتژی و بانکداری سرمایه گذاری در لندن ترک کردند تا بتوانند یک استارت آپ پلتفرم آموزشی مخصوص موبایل ، مقصد ، در پاکستان ایجاد کنند ، با هدف “دسترسی بیشتر به آموزش برای 100 میلیون دانشجوی پاکستانی”. . »

پس از بزرگ شدن در کراچی ، دوستان دوران کودکی احمد و عزیز از چالش های مربوط به سیستم آموزشی پاکستان آگاه هستند ، که برای کسانی که در مناطق بزرگ شهری زندگی نمی کنند بدتر است (نسبت دانشجو به معلم کشور 44: 1 است). عزیز ، بنیانگذار مقصد ، گفت که کودکان پاکستانی کمتر در هر کیلومتر مسافت بین مدرسه و خانه خود به مدرسه می روند.

مقصد امروز 2.1 میلیون دلار دور پیش فروش خود را برای افزایش رشد پلتفرم محتوا و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه اعلام کرد.

دور پیش از بذر ، که تنها در سه هفته از طریق جلسات مجازی به پایان رسید ، توسط Indus Valley Capital با مشارکت Alter Global ، Fatima Gobi Ventures و چندین سرمایه گذار فرشته از پاکستان ، خاورمیانه و اروپا رهبری شد.

عزیز به TechCrunch گفت ، مقصود از درآمد حاصل برای توسعه محتوای داخلی ، مانند استودیو تولید ، دانشگاهیان و انیماتورها ، و همچنین تقویت تحقیق و توسعه و مهندسی استفاده خواهد کرد. عزیز گفت که این شرکت بر آموزش K-12 در پاکستان ، از جمله ریاضیات پایه یازدهم و دوازدهم تمرکز خواهد کرد و برنامه های آن برای یکی دو سال آینده در سایر موضوعات STEM گسترش می یابد.

پلتفرم مقصد ، که یک فروشگاه تک مرحله ای برای محتوای دانشگاهی بعد از مدرسه در ترکیبی از زبان انگلیسی و اردو ارائه می دهد ، با آزمونها و سایر ویژگیهای گیمیفیکی که برای ارائه آموزش شخصی به افراد گرد هم می آیند ، تکمیل می شود. عزیز توضیح داد که ویژگی های بستر آن شامل آزمایش تطبیقی ​​است که بسته به پاسخ کاربران سطح دشواری س questionال را تغییر می دهد.

کلمه “مقصد” در اردو به معنی هدف است.

“ما معتقدیم هر کسی یک هدف دارد. مأموریت مقصد این است که دانشجویان پاکستانی را قادر به تحقق این هدف کند. عزیز اگر می خواهید از یک مرکز شهری مانند لاهور یا از یک روستای دور افتاده در سند دانش آموز باشید: مقصد معتقد است که فرصت مساوی برای همه وجود دارد.

با توجه به اینکه 95 درصد از کاربران پهن باند در پاکستان از طریق تلفن همراه استفاده می کنند ، ما در حال ایجاد یک پلت فرم برای اولین بار برای تلفن همراه هستیم. بیشتر سیستم عامل ها برای موبایل بهینه نشده اند. “عزیز افزود.

“این چیزی بیشتر از وادار کردن دانش آموزان به امتحانات خود است. طاها احمد ، یکی از مشاوران استراتژی سابق در LEK ، می گوید: “ما می خواهیم انقلابی را در شیوه یادگیری دانشجویان پاکستانی آغاز کنیم و فراتر از حفظ رایانه به مکانی برای درک واقعی برسیم.”

عزیز گفت ، این شرکت در آوریل و مه خلبانان کوچکی را اداره می کرد و عملیات گسترده ای را در 26 ژوئیه آغاز کرد ، و افزود که مقصد برنامه تلفن همراه خود را که در حال توسعه است در ماه های آینده در Q4 2021 راه اندازی می کند و یک لیست انتظار برای دسترسی زودهنگام دارد.

“مبارزات دانش آموزان در روزهای اولیه همه گیری باعث ایجاد خلبان شد. عزیز گفت که با کشش اولیه امیدوار کننده و بازخورد کاربران ، اندازه فرصت دیجیتالی شدن بخش آموزش بسیار روشن شد.

عزیز خاطرنشان کرد: همه گیری COVID-19 صنعت آموزش را تغییر داد و استارتاپ های جهانی edtech را گرم کرد که آموزش آنلاین را برای جمعیت بیشتری در دسترس قرار داد ، برای مثال در کشورهایی مانند هند و اندونزی.

به گفته عزیز ، اندازه بازار آموزش در پاکستان 12 میلیارد دلار تخمین زده می شود و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

عزیز گفت ، این شرکت قصد دارد این شرکت را به عنوان یک مرکز ترکیبی که دوره های آنلاین و آفلاین مانند Byju’s و Aakash را ارائه می دهد ، ایجاد کند و کلاس های بزرگسالان مانند MasterClass ، کلاس های آنلاین آنلاین برای بزرگسالان را در برنامه های بلند مدت خود گسترش دهد.

عاطیف آوان ، بنیانگذار و شریک مدیریت Indus Valley Capital ، گفت: “درک عمیق بنیانگذاران مقاد از مشکل ، رویکرد منحصر به فرد برای حل آن و اشتیاق برای تأثیرگذاری ، ما را مجاب کرد.”

علی مختار ، شریک اصلی Fatima Gobi Ventures ، می گوید: “فرصت های پاکستانی یکی از بزرگترین فرصت ها در جهان است و ما بسیار خوشحالیم که مقصد را در ارائه آموزش های مبتنی بر فناوری که دسترسی ، کیفیت و جوانان پاکستان را افزایش می دهد و تغییرات اجتماعی پایدار ایجاد می کند ، حمایت می کنیم.” گفت.