استارتاپ ها باید برای مقابله با بیماری هایی که بر زنان تأثیر می گذارد ، به فناوری روز توجه کنند-TechCrunch

استارتاپ هایی که به تولید مثل و سلامت زنان اختصاص داده اند در حال افزایش است. با این حال ، بیشتر آنها با باروری زنان سروکار دارند: کنترل بارداری ، تخمک گذاری و ناتوانی در بارداری. حوزه وسیع تری از سلامت زنان همچنان نادیده گرفته شده است.

از لحاظ تاریخی ، بیشتر درک ما از بیماریها از دیدگاه مردان است و به طور عمده بر اساس مطالعات انجام شده از بیماران مرد است. تا اوایل دهه 1990 ، زنان در سنین باروری از مطالعات دارویی دور بودند و سوگیری ناشی از آن یک موضوع مداوم در مراقبت های بهداشتی بوده است. موضوعات دیگر عبارتند از عدم حضور کم زنان در مطالعات بهداشتی ، بی اهمیت جلوه دادن شکایات جسمی زنان (که مربوط به تشخیص نادرست اندومتریوز ، در میان سایر شرایط است) و سوگیری جنسیتی در تأمین بودجه تحقیقات ، به ویژه در کمک های تحقیقاتی.

به عنوان مثال ، چندین مطالعه نشان داده است که وقتی به بودجه موسسه ملی سلامت نگاه می کنیم ، سهم نامتناسبی از منابع آن به بیماریهایی اختصاص می یابد که عمدتا مردان را تحت تأثیر قرار می دهد – به هزینه کسانی که عمدتا زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. در سال 2019 ، مطالعات مربوط به بودجه NIH بر اساس بار بیماری (بر اساس برآورد تعداد سالهای از دست رفته در اثر بیماری) نشان داد که بیماریهای مورد علاقه مردان با دو برابر نرخ بیماریهای مورد علاقه زنان تأمین مالی می شود.

بگذارید اندومتریوز را به عنوان مثال در نظر بگیریم. اندومتریوز بیماری است که در آن بافت شبه آندومتر (“ضایعات”) در خارج از رحم یافت می شود. اندومتریوز وضعیتی است که فقط در افرادی که دارای رحم هستند رخ می دهد و نسبت به بسیاری از بیماری های دیگر کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. این می تواند باعث درد مزمن ، خستگی ، رابطه جنسی دردناک و ناباروری شود. اگرچه ممکن است این بیماری از هر 10 زن یکی را تحت تأثیر قرار دهد ، اما تشخیص هنوز بسیار کند است و این بیماری تنها با جراحی تأیید می شود.

هیچ آزمایش غیر تهاجمی در دسترس نیست. در بسیاری از موارد ، یک زن فقط به دلیل ناباروری تشخیص داده می شود و تشخیص می تواند تا 10 سال به طول انجامد. حتی پس از تشخیص ، درک بیولوژی و پیشرفت بیماری ضعیف است ، همچنین درک روابط با سایر بیماریهای ضایعه ، مانند آدنومیوز. درمان های فعلی شامل برداشتن ضایعات و داروهایی است که تولید هورمون تخمدان (عمدتا استروژن) را سرکوب می کند.

با این حال ، تغییرات در آثار وجود دارد. NIH در سال 1994 مقوله تحقیقات سلامت زنان را برای اهداف بودجه بندی سالانه ایجاد کرد و در سال 2019 ، به روز شد تا شامل تحقیقات مربوط به زنان شود. با تأیید تعصب گسترده مردان در مطالعات انسانی و حیوانی ، NIH در سال 2016 دستور داد که متقاضیان اعطا باید از مردان و زنان شرکت کننده در پروتکل های خود استفاده کنند. این تغییرات به کندی صورت می گیرد و اگر به اندومتریوز نگاه کنیم ، در سال مالی 2018 تنها 7 میلیون دلار بودجه از NIH دریافت کرده است که این میزان را در انتهای 285 بیماری/مناطق تحقیقاتی NIH قرار داده است.

جالب است بدانید که تغییرات مهم از منابع دیگر ناشی می شود و نه چندان زیاد از سوی سازمان های تأمین مالی یا صنعت داروسازی. فشار از سوی خود بیماران و پزشکانی است که به طور مرتب با این بیماری ها روبرو می شوند. ما شرکت های داروسازی (مانند Eli Lilly و AbbVie) را در حوزه مراقبت های بهداشتی زنان دنبال می کنیم که بیماران آنها را رهبری می کنند و به آرامی پایگاه تحقیق و توسعه خود را گسترش می دهند و تلاش ها را برای گسترش فراتر از سلامت باروری در سایر زمینه های کلیدی بهداشت زنان افزایش می دهند.

نوآوری های فناوری جدید با هدف اندومتریوز از طریق منابع خصوصی تأمین می شود. در سال 2020 ، سلامت زنان سرانجام به عنوان یکی از امیدوارکننده ترین زمینه های سرمایه گذاری مطرح شد. اینها شامل (به هیچ وجه فهرست جامع نیست) شرکت های تشخیصی مانند NextGen Jane ، که 9 میلیون دلار از سری A در آوریل 2021 برای “تامپون هوشمند” خود جمع آوری کرد و DotLab ، یک استارتاپ تست آندومتریوز غیر تهاجمی ، که 10 میلیون دلار جمع آوری کرد. از سرمایه گذاران در جولای گذشته. سایر پیشرفتهای قابل توجه عبارتند از: برنامه تحقیقاتی Phendo که اندومتریوز را ردیابی می کند و Gynica ، شرکتی که بر درمان های مبتنی بر شاهدانه برای مسائل زنان تمرکز کرده است.

پیچیدگی اندومتریوز به حدی است که هر استارتاپ بیوتکنولوژی ممکن است به تنهایی کار خود را با مشکل مواجه کند. یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل ، همکاری است. دو شرکت ، Polaris Quantum Biotech و Auransa ، برای مقابله با چالش اندومتریوز و سایر بیماریهای خاص زنان با یکدیگر همکاری کرده اند.

با استفاده از داده ها ، الگوریتم ها و محاسبات کوانتومی ، این همکاری بین دو شرکت هوش مصنوعی به رهبری زنان درک زیست شناسی بیماری را با شیمی ادغام می کند. علاوه بر این ، آنها در سیلیکو متوقف نمی شوند. در عوض ، این همکاری قصد دارد تا داروهای درمانی را برای بیماران به ارمغان آورد.

مشارکت های جدید می تواند تا حد زیادی بر سرعت پیشرفت حوزه ای مانند سلامت زنان تأثیر بگذارد. بدون چنین تلاش های هماهنگ ، بیماری های زن محور مانند اندومتریوز ، سرطان سینه منفی سه گانه و سرطان تخمدان ، به عنوان مثال ، ممکن است نادیده گرفته شوند و منجر به عدم نیاز سریع درمانگران به درمانگاه ها شود.

استفاده از فناوری های پیشرفته در بیماریهای پیچیده زنان باعث می شود که زمینه بسیار سریعتر پیشرفت کند و می تواند نامزدان دارو را در چند سال کوتاه به ویژه با کمک گروههای حمایتی از بیماران ، سازمانهای تحقیقاتی ، پزشکان و متخصصان خارج از کشور وارد کلینیک کند. رویکردهای تامین مالی از قبیل تأمین سرمایه جمعی از خود بیماران.

ما معتقدیم که پیگیری بازار سلامت زنان برای بیماران و همچنین از نظر کسب و کار یک برد است ، زیرا انتظار می رود بازار جهانی داروهای اندومتریوز به تنهایی در 6 سال آینده به 2.2 میلیارد دلار برسد.