استارتاپ لجستیک Stord 90 میلیون دلار در دور رهبری کلاینر پرکینز جمع آوری می کند ، تبدیل به یک اسب شاخدار می شود و شرکت دیگری را خریداری می کند-TechCrunch

هنگامی که کلاینر پرکینز در سال 2019 سری 12.4 میلیون دلاری Stord را رهبری کرد ، بنیانگذاران آن در اوایل 20 سالگی بودند و آنقدر به راه اندازی خود علاقه داشتند که هر یک از مدارس خود را رها کردند تا بر رشد کسب و کار تمرکز کنند.

دو سال آینده و Stord-یک شرکت مستقر در آتلانتا که یک زنجیره تأمین ابری ایجاد کرده است-سرمایه بیشتری را در دور دیگری که توسط کلاینر پرکینز هدایت می شود ، افزایش می دهد.

این بار ، استورد 90 میلیون دلار در دور دور بودجه خود به ارزش 1.125 میلیارد دلار پس از پول جمع آوری کرده است-بیش از دو برابر 510 میلیون دلار که شرکت هنگام جمع آوری 65 میلیون دلار در تامین مالی سری C تنها شش ماه پیش ارزش داشت. به

در واقع ، بودجه امروز سومین مورد استورد از اوایل دسامبر 2020 است ، هنگامی که سری B خود را توسط صندوق بنیانگذاران پیتر تیل افزایش داد و مجموع جمع آوری شده شرکت از ابتدای سال 2015 را به 205 میلیون دلار رساند.

علاوه بر کلاینر پرکینز ، Lux Capital ، D1 Capital ، Palm Tree Crew ، BOND ، Dynamo Ventures ، Founders Fund ، Lineage Logistics و Susa Ventures نیز در تامین مالی سری D شرکت کردند. علاوه بر این ، مایکل روبین ، بنیانگذار Fanatics و بنیانگذار GSI Commerce. کارلوس کشمن ، مدیرعامل Thrasio ؛ مکس مولن ، بنیانگذار Instacart ؛ و ویل گایبریک ، CPO در Stripe ، پول را در این زمینه قرار داد.

بنیانگذاران شان هنری ، 24 ساله و جیکوب بودرو ، 23 ساله ، زمانی که هنری در Georgia Tech و Boudreau در کلاس های آنلاین در ایالت آریزونا (ASU) حضور داشتند ، ملاقات کردند ، اما مشاغل خود را ، یک شرکت توسعه نرم افزار ، در آتلانتا اداره می کردند.

هنری گفت ، با گذشت زمان ، استورد به یک زنجیره تأمین ابری تبدیل شده است که می تواند به شرکت ها راه رقابت و توسعه با تدارکات را بدهد و یک پلت فرم یکپارچه را فراهم می کند “که دقیقاً در زمان و مکان مورد نیاز آنها در دسترس است.” استورد خدمات لجستیک فیزیکی مانند حمل و نقل ، انبارداری و انجام در آن بستر را ترکیب می کند ، که هدف آن “دید کامل ، بهینه سازی سریع و مقیاس کشسان” برای کاربران خود است.

حدود دو ماه پیش ، استورد از افتتاح اولین مرکز تکمیل خود ، تاسیساتی به وسعت 386000 فوت مربع ، در آتلانتا ، که دارای ویژگی های رباتیک انبار و فناوری های اتوماسیون است ، خبر داد. هنری می گوید: “این اولین بار بود که ما خودمان در ساختمانی بودیم که آن را به پایان می رساندیم.”

و امروز ، این شرکت اعلام می کند که Fulfillment Works مستقر در کانکتیکات را خریداری کرده است ، یک شرکت 22 ساله با تجربه و انبارهای مستقیم به مصرف کننده (DTC) و انبارهایی در نوادا و در کشور خود.

با FulfillmentWorks ، این شرکت می گوید که انبارهای شخص اول خود را افزایش داده است ، همراه با شبکه بیش از 400 شریک انبار و 15000 حامل.

در حالی که استورد مبلغی را که برای Fulfillment Works پرداخت می کند فاش نمی کند ، هنری برخی از معیارهای مالی قابل توجه استورد را به اشتراک گذاشت. به گفته وی ، این شرکت در سال 2020 سومین سال متوالی خود را با رشد 300+ درصدی ارائه کرد و در حال انجام مجدد این کار در سال 2021 است. به گفته هنری ، استورد همچنین در دو فصل اول 2021 بیش از 100 میلیون دلار درآمد کسب کرد ، و تعداد نفرات خود را از 160 نفر در سال گذشته به بیش از 450 نفر در سال 2021 (از جمله حدود 150 کارمند Fulfillment Works) افزایش داد. و از آنجا که سه ماهه چهارم اغلب زمانی انجام می شود که مردم بیشترین خریدهای آنلاین را انجام می دهند ، هنری انتظار دارد این دوره سه ماهه پر درآمد ترین سه ماهه استورد باشد.

تا حدودی ، فروش جدید استورد در سه ماهه دوم سال 2020 7 برابر افزایش یافته است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته. به گفته هنری ، تاکنون در سه ماهه سوم ، فروش تقریباً 10 برابر شده است.

به بیان ساده تر ، هدف استورد این است که راهی برای مارک های تجاری برای رقابت با امثال آمازون ایجاد کند ، که انتظار می رود تحقق و تحویل سریع داشته باشد. این شرکت حمل و نقل دو روزه به هر نقطه از کشور را تضمین می کند.

هنری گفت: “زنجیره تامین میدان نبرد جدید رقابتی است.” “انتظارات امروز خرید از سوی آمازون و افزایش خرید همه کانال ها ، فشار زیادی را بر شرکت ها وارد کرده است تا زنجیره های تأمین چابک تر و کارآمدتری را حفظ کنند … ما می خواهیم هر شرکتی دارای زنجیره های تأمین درجه یک در سطح جهانی باشد.”

به گفته هنری ، آنچه استورد را منحصر به فرد می کند ، این واقعیت است که آن شبکه ای ساخته است که معتقد است تنها شبکه لجستیکی سرتاسری است که زیرساخت های فیزیکی را با نرم افزار ترکیب می کند.

این نیز یکی از دلایلی است که کلاینر پرکینز سرمایه گذاری خود را در این شرکت دو برابر کرد.

ایلیا فوشمن ، مدیر هیئت مدیره استورد و شریک کلاینر پرکینز ، حتی در زمان سرمایه گذاری شرکت خود در سال 2019 گفت که هنری “بلوغ و بینش شگفت انگیزی” از خود نشان داد.

در سطح بالایی ، این شرکت همچنین به سمت آنچه “فرصت فوق العاده بزرگ بازار” توصیف کرد ، کشیده شد.

فوشمن به TechCrunch گفت: “این تریلیون ها دلار از محصولات با انتظار مصرف کننده در گردش است که این محصولات همان روز یا روز بعد در هر کجا که هستند به دست آنها می رسد.” “و در حالی که شرکت هایی مانند آمازون زیرساخت های شگفت انگیزی برای انجام این کار ایجاد کرده اند ، بقیه جهان واقعاً موفق نشده اند … بنابراین فقط فرصتی شگفت انگیز برای ایجاد نرم افزار و خدمات برای نوسازی این بازار چند تریلیون دلاری وجود دارد.”

به عبارت دیگر ، فوشمن توضیح داد ، استورد برای خرده فروشان و بازرگانان به عنوان “plug and play” یا “one stop shop” عمل می کند تا مجبور نباشند منابع خود را برای انبارهای خود یا ایجاد بسترهای لجستیکی خود هزینه کنند.

استورد بخش نرم افزاری کسب و کار خود را در ژانویه 2020 راه اندازی کرد و 900 درصد در طول سال رشد کرد و امروزه یکی از سریعترین بخش های تجاری خود محسوب می شود.

هنری به TechCrunch گفت: “ما نرم افزاری را برای اجرای لجستیک و شبکه صدها انبار تولید کردیم.” اما اگر شرکت ها بخواهند از سیستم یکسان برای لجستیک موجود استفاده کنند ، می توانند نرم افزار ما را خریداری کنند تا چنین نمایان شود. “