استارتاپ فدرال ژنومیک Lifebit گردآوری 60 میلیون دلار به رهبری Tiger Global – TechCrunch

داده های ژنومی کلید باز کردن قفل به اصطلاح “داروی دقیق” در نظر گرفته می شود. برخی برآوردها نشان می دهد که تا سال 2025 ، 500 میلیون ژنوم انسان توالی یابی خواهد شد ، اما تنها بخشی از آن برای کشف دارو و داروهای دقیق مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از استارتاپ های کلیدی که در فضا ظهور می کند Lifebit است ، که دسترسی گسترده تری به داده های زیست پزشکی جهانی برای کشف دارو را امکان پذیر می کند. در حال حاضر 60 میلیون دلار بودجه به سرپرستی Tiger Global Management جمع آوری شده است. سرمایه گذاران موجود Eurazeo ، Pentech Ventures و Beacon Capital نیز شرکت کردند.

Lifebit می گوید که دارای فناوری ثبت اختراع برای تجزیه و تحلیل داده ها پیرامون داده های ژنومی است و به محققان این امکان را می دهد تا ضمن ایمن نگه داشتن داده ها ، بینش بیشتری کسب کنند. مسائل مربوط به حریم خصوصی به طور مرتب در مورد داده های ژنومی مطرح می شود. بگذارید این را بپذیریم ، بیشتر از ژنوم شما شخصی نمی شود.

این شرکت می گوید که احتمال دارد بیماران مبتلا به بیماری های نادر تا 5 برابر بیشتر از افراد دیگر در صورت وجود داده های ژنتیکی در تشخیص ، تشخیص دقیق دریافت کنند. به همین دلیل است که پایگاه های داده “Clinico-genomic” می توانند بسیار دگرگون کننده باشند.

Lifebit مشتریان خود را در بخشهای عمومی و خصوصی از جمله پروژه ژنوم هنگ کنگ و مشارکت هوش مصنوعی با غول داروسازی آلمانی Boehringer Ingelheim به دست آورده است. همچنین برنده قرارداد دولت بریتانیا برای برق رسانی Genomics انگلستان شد.

دکتر ماریا چاتزو دانفورد ، مدیرعامل Lifebit و محقق سابق بیوانفورماتیک بیو گفت: “ما معتقدیم که از تمام داده های زیست پزشکی که می توان برای نجات جان افراد استفاده کرد ، باید استفاده کرد. مردم به دلیل نحوه مدیریت این داده ها جان خود را از دست می دهند و استفاده از داده های پزشکی بسیار حساس توزیع شده در حالی که آنها را در جای خود ایمن نگه داشته و با داده های دیگر ترکیب شده است ، هرگز امکان پذیر نبوده است. “

جان کورتیوس ، شریک در Tiger Global ، افزود: “ما اطمینان داریم که راه حل های نرم افزاری نوآورانه و پیشرو در Lifebit ، همراه با رویکرد مشتری اول آنها ، باعث پذیرش سریع جهانی و تسریع پیشرفت در پزشکی دقیق خواهد شد.”

Lifebit با DNAnexus ، Sevenbridges و Iqvia رقابت می کند.