استارتاپ صنعتی امنیت سایبری Dragos 200 میلیون دلار جمع آوری کرد، ارزش آن به 1.7 میلیارد دلار افزایش یافت – TechCrunch

دراگوس 200 میلیون دلار سرمایه در سری D به ارزش 1.7 میلیارد دلار جذب کرده است. این سرمایه‌گذاری، که دراگوس می‌گوید همچنین بزرگترین دور سرمایه‌گذاری به‌دست‌آمده توسط یک شرکت صنعتی امنیت سایبری است، توسط Koch Disruptive Technologies و BlackRock رهبری می‌شد.

این وجوه برای تسریع توسعه جهانی شرکت و حمایت از مشتریان در بازارهای رشد کلیدی از جمله برق، نفت و گاز، مواد شیمیایی، دارویی، غذا و نوشیدنی، آب و تولید استفاده خواهد شد.

لی به TechCrunch گفت: «ما در تلاش برای افزایش دور سری D نبودیم. “آنچه در نهایت اتفاق افتاد این بود که مردم فهمیدند فناوری عملیاتی چقدر مهم است، و رئیس جمهور را مجبور کردید در مورد آن صحبت کند، جامعه سرمایه گذاری از این فرصت بیدار شد.”

دراگوس در سال 2016 برای شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات پیش روی سیستم های کنترل صنعتی (ICS)، دستگاه های کلیدی برای ادامه عملیات نیروگاه ها، سیستم های آب و سایر زیرساخت های حیاتی تاسیس شد.

آخرین سرمایه گذاری این شرکت – که پس از 110 میلیون دلار در دور سری C در دسامبر سال گذشته انجام شد – در زمان رشد انفجاری برای امنیت سایبری صنعتی، و افزایش حملات سایبری که زیرساخت های حیاتی را هدف قرار می دهند، انجام شد. در ماه مه و ژوئن سال جاری، حملات باج‌افزاری Colonial Pipeline و شبکه IT تولیدکننده گوشت JBS را هدف قرار دادند و شرکت‌ها را مجبور به تعطیلی عملیات صنعتی خود کردند.

لی گفت که این سازمان ها را مجبور می کند تا امنیت فناوری عملیاتی خود یا OT را دوباره ارزیابی کنند.

لی می‌گوید: «همه این مدیران عامل و مدیران هیئت‌مدیره هرگز متوجه نشده‌اند که از OT درآمد کسب می‌کنند، اما وقتی همه‌گیری اتفاق افتاد، می‌گویند: «چرند مقدس، ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم». “این حرکت به گونه ای است که ما نمی توانستیم پیش بینی کنیم.”

دراگوس گفت که شاهد رشد سال به سال 100 درصدی درآمد مکرر پلتفرم و همچنین موفقیت در جبهه امنیت ملی بوده است که توسط فناوری منحصر به فرد Neighborhood Keeper تقویت شده است، راه حلی برای مشاهده که اطلاعات تهدید ICS را در صنایع و مناطق جغرافیایی به اشتراک می گذارد.

لی می‌گوید: «شما شاهد تغییر سیاست عظیمی در دولت بایدن هستید تا ضرورت ICS را مطرح کند.

آینده دراگوس چیست؟ لی به TechCrunch می گوید که قصد شرکت IPO است، اگرچه او گفت که این به هیچ وجه یک اولویت فوری برای شرکت نیست.

او می‌گوید: «آنچه برای مشتریان ما درست است این است که در درازمدت مستقل بمانند، و من نمی‌دانم که چگونه چیزی غیر از IPO پس از گرفتن سرمایه خطرپذیر، شما را مستقل نگه می‌دارد». ما همه پیشنهادات چند میلیارد دلاری را در طول مسیر داشته ایم، اما اگر پسرم قرار است وقتی بزرگ شد چراغ و آب داشته باشد، این بر اساس استقلال بلند مدت ما خواهد بود.