استارتاپ سه چرخ خودروهای برقی Arcimoto دوباره رهبری را به هم می زند

یک تیم رهبری جدید در Arcimoto، یک استارت‌آپ مستقر در یوجین در اورگان که خودروهای برقی بدون در و سه چرخ تولید می‌کند، مدیریت می‌کنند.

روز پنجشنبه، این شرکت اعلام کرد که کریس داوسون، عضو هیئت مدیره، به عنوان مدیرعامل، جایگزین مدیرعامل موقت جسی فیتیپالدی خواهد شد. آرسیموتو افزود که فیتیپالدی به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و در آینده به داوسون گزارش می دهد.

دو مدیر اجرایی نیز اخیراً شرکت را ترک کردند – مدیر ارشد مالی سابق داگ کامپولی و مدیر ارشد تجربه سابق لین یگر. به علاوه، دواین لوم، مدیر محصولات Arcimoto، اکنون مدیر عملیاتی این شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری رجیستر-گارد اورگان، فیتیپالدی که از سال 2015 کارمند Arcimoto بود، در ماه آگوست، چند هفته پس از اینکه پلیس به بنیانگذار و مدیر عامل سابق Arcimoto، مارک فرون مایر، با استناد DUI سیلی زد، نقش موقت را بر عهده گرفت. در همین زمان، داوسون به هیئت مدیره استارت آپ پیوست.

کریس داوسون کیست؟

Arcimoto در بیانیه ای گفت که مدیرعامل جدید آن “اخیراً به عنوان مدیر اجرایی نیکولا تسلا شرکت کرده است.” مهمتر از همه، “نیکولا تسلا شرکت.” نه با نیکولا شرکت و نه تسلا، شرکت مرتبط است.

آرکیموتو که مسائل را پیچیده می کند (حداقل برای این خبرنگار)، گفت که داوسون همچنین پنج سال در تسلا (ماسک) کار کرده است تا روی «تولید باتری، خط مدل S/X و مجمع عمومی مدل 3» کار کند.

داوسون در تماسی با TechCrunch گفت که او “یک طرفدار بزرگ نیکولا تسلا” بود. وقتی توضیح دادم که از شباهت نام با شرکت‌های الکتریکی فوق‌الذکر متحیر شده‌ام، داوسون گفت: «درست می‌گویید که گیج‌کننده است».

او اضافه کرد: «من باید هر روز درمورد سطح تعاملم با تسلا، کسی را اصلاح کنم، زیرا چیزی که باعث سردرگمی می‌شود این است که مدت طولانی را با تسلا گذراندم.» من برای اطلاعات بیشتر با شرکت تسلا تماس گرفتم، اما با توجه به انحلال تیم رسانه ای آن، شک ندارم که پاسخی دریافت کنم.

در بیانیه مطبوعاتی Arcimoto، شرکت نیکولا تسلا به عنوان یک شرکت خدمات مهندسی با پروژه‌هایی که شامل برق‌سازی، هیبریداسیون، شارژ EV، توسعه پیشرانه هیدروژنی، VTOL هیدروژنی، سیستم‌های قدرت هیدروژنی، سلول‌های سوختی و توسعه الکترولیز هیدروژنی می‌شود، توصیف کرد.

داوسون گفت که شرکت مستقر در تگزاس کار مشاوره ای انجام می دهد، اما افزود که “ما واقعاً بیشتر از نوع سازمانی عملی هستیم.” به گفته داوسون، مشتریان نیکولا تسلا شامل یک شرکت هواپیمای بدون سرنشین به نام رباتیک هوایی تسلا و وزارت دفاع بودند.

داوسون در پاسخ به سوالی درباره جزئیات بیشتر در مورد ارتباطش با وزارت دفاع، گفت: «نمی توانم وارد جزئیات زیادی شوم، اما به طور کلی، همانطور که این سازمان های مختلف وزارت دفاع تلاش می کنند، برقی سازی، ترکیبی از تجهیزات تاکتیکی فعلی است که در میدان جنگ قرار دارد. برای انتقال هم به راه‌حل‌های سبز پایدارتر، بلکه بهتر». TechCrunch برای تأیید با وزارت دفاع تماس گرفت و پس از شنیدن این خبر، این داستان را به‌روزرسانی خواهد کرد.

آینده Arcimoto چیست؟

Arcimoto سال 2022 را با کمتر از نیم میلیون دلار پول نقد به پایان رساند و در گزارش سالانه خود به سرمایه گذاران هشدار داد که “تردید اساسی در مورد [its] توانایی ادامه فعالیت با این حال، اوایل سال جاری، این شرکت 18 میلیون دلار وجوه اضافی را از طریق دو افزایش جداگانه تضمین کرد و گفت که ارسال خودروهای الکتریکی جدید را در ماه مارس آغاز خواهد کرد.

طبق گفته داوسون، Arcimoto اکنون هر هفته وسایل نقلیه جدیدی تولید می کند. او گفت که این شرکت طی چند ماه گذشته با تعدیل یا پایان قرارداد با حدود 200 نفر هزینه ها را کاهش داده است. داوسون اضافه کرد که این شرکت امروز حدود 110 کارمند دارد.

مدیرعامل جدید به TechCrunch گفت: «ما معتقدیم که در پایان سال، می‌توانیم – در سطح محصول – سودآور باشیم. و این قطعات واقعاً استخوان‌هایی هستند که ما برای پیشبرد این کار به آنها نیاز داریم.»

داوسون در پاسخ به سوالی در مورد محصولات آینده، گفت که Arcimoto بر روی وسایل نقلیه موجود خود متمرکز شده است، که شامل Fun Utility Vehicle متمرکز بر مصرف کننده و یک نسخه متمرکز بر تحویل به نام Deliverator است.