استارتاپ تایلند Ascend Money با ارزش 1.5 میلیارد دلار 150 میلیون دلار به دست آورد – TechCrunch

Ascend Money ، یک استارتاپ فاین تک مستقر در تایلند در پشت TrueMoney ، سرویس کیف پول الکترونیکی ، امروز اعلام کرد که 150 میلیون دلار دور سری C را با ارزش 1.5 میلیارد دلار جمع آوری کرده است.

دور سری C توسط گروه Charoen Pokphand ، که یکی از سهامداران اصلی Ascend Money است ، با مشارکت Bow Wave Capital Management و گروه مورچه بازگشت پشت سر گذاشته شد.

Ascend Money از عواید خود برای توسعه برنامه کیف پول الکترونیکی خود-TrueMoney Wallet-و توسعه خدمات مالی دیجیتالی خود از اعطای وام دیجیتال ، سرمایه گذاری دیجیتال تا حواله های مرزی در جنوب شرقی آسیا استفاده خواهد کرد.

این شرکت که در سال 2013 تأسیس شد ، همچنین قصد دارد عملیات جهانی خود را در شش کشور – تایلند ، اندونزی ، ویتنام ، میانمار ، کامبوج و فیلیپین تقویت کند.

Tanyapong Thamavaranukupt ، رئیس مشترک Ascend Money به TechCrunch گفت ، از زمان شیوع ویروس کرونا ، پرداخت های الکترونیکی از طریق TrueMoney Wallet به دلیل اقدامات فاصله گذاری اجتماعی و افزایش آگاهی عمومی از معاملات بدون تماس در سراسر منطقه ، رشد چشمگیری داشته است. Thamavaranukupt گفت ، کاربران آن در تایلند از 17 میلیون در اوایل سال 2021 به 20 میلیون نفر در حال حاضر افزایش یافته اند ، در حالی که معاملات پرونده پرداخت آنلاین آن بیش از 75 درصد افزایش یافته است.

Thamavaranukupt گفت: “رشد پرداخت الکترونیکی نشان می دهد که عادت های هزینه مصرف کنندگان را با حرکت به سمت جنوب شرقی آسیا به سمت اقتصاد دیجیتال و جامعه بدون پول نقد تغییر می دهد.”

ایتای لمبرگر ، بنیانگذار و مدیر عامل Bow Wave Capital Management ، گفت: “اثرات مخرب این بیماری همه گیر رشد اقتصاد دیجیتالی را در جنوب شرقی آسیا تسریع کرده است.”

بر اساس بیانیه آن ، حجم کل پرداخت آن در سال 2020 در شش كشور جنوب شرقی آسیا 14 میلیارد دلار بوده است كه 84 درصد رشد را بین سالهای 2019 تا 2020 نشان می دهد. Thamavaranukupt ، رئیس جمهور گفت ، حدود 70 from از تایلند و 30 from از بازار بین المللی آمده است. در تایلند ، Ascend Money حدود 70 درصد از سهم بازار را دارد ، Thamavaranukupt افزود.

Ascend Money به TechCrunch می گوید تا کنون در مجموع 50 میلیون کاربر را از طریق TrueMoney و کانال های آفلاین از جمله تقریباً 88000 شبکه نماینده TrueMoney جمع آوری کرده است ، که قدرت اصلی آن برای توسعه منطقه ای است.

سرویس کیف پول الکترونیکی همچنین به عنوان یک کانال پرداخت برای B2B عمل می کند ، از مارک های بزرگ گرفته تا صاحبان SME محلی و همچنین کارآفرینان بازار خیابانی. Thamavaranukupt گفت ، پلتفرم TrueMoney Wallet خدمات وام های دیجیتالی را به مشتریان از جمله کارآفرینان مشاغل کوچک ارائه می دهد ، که نمرات اعتباری سنتی برای دسترسی به وام های دیجیتالی ندارند ، به همراه خدمات پرداخت.

“به غیر از کیف پول الکترونیکی ، ما یک ارائه دهنده خدمات پرداخت و حواله مبتنی بر عامل هستیم. از سال گذشته ، ما کیف پول TrueMoney را نیز برای نمایندگی راه اندازی کرده ایم [networks] و نماینده آفلاین ما را به پلت فرم آنلاین منتقل کردند ، که به افزایش و دیجیتالی شدن عملیات آنها کمک می کند. “Thamavaranukupt گفت.

او توضیح داد که نمایندگان True Money کارآفرینان محلی هستند که در Ascend Money ثبت نام کرده اند تا با ارائه خدمات خود مانند پرداخت قبض ، شارژ تلفن و حواله های داخلی و فرامرزی ، درآمد بیشتری کسب کنند.

“ما TrueMoney Wallet و سرویس TrueMoney Agent را در برخی از کشورهای دیگر خارج از تایلند ارائه می دهیم. اکثر کاربران بدون بانک و جمعیت زیر بانک با دسترسی محدود به خدمات اولیه مالی هستند ، “Thamavaranukupt گفت.

“Ascend Money بستر مالی مناسبی را برای افرادی که از لحاظ مالی محروم هستند و همچنین شرکت های کوچک و متوسط ​​در سراسر منطقه فراهم می کند. موفقیت این شرکت همچنین گواهی بر توانایی تایلند و اکوسیستم قوی آن برای حمایت از شرکت های فین تک داخلی و استارتاپ های خارجی است. “

سال گذشته ، Ascend Money همچنین خدماتی را برای مهاجران خارج از کشور مانند میانمارسه و کارگران مهاجر کامبوجی در تایلند باز کرد و آنها را قادر ساخت تا در کیف پول TrueMoney ثبت نام کرده و پول خود را به خانواده خود در وطن منتقل کنند.

مونسینی ناکاپانانت ، رئیس جمهور آفریقا ، بدون ارائه زمان بندی دقیق ، به TechCrunch گفت که Ascend Money همچنین پس از رسیدن به ارزش 1.5 میلیارد دلار از ارزش عمومی خود را در نظر می گیرد.