استارت‌آپ وام‌دهی کالا به بانک‌های آمریکای لاتین کمک می‌کند تا راحت‌تر اعتبار ارائه کنند

کسب‌وکارهای کوچک در آمریکای لاتین با سرمایه‌گذاری 4 میلیون دلاری در کالا، یک شرکت مستقر در کلمبیا که زیرساخت‌های فین‌تک برای وام‌دهی ایجاد می‌کند، تقویت دیگری در حمایت از وام دریافت کردند.

این شرکت که توسط مانوئل آلمان، رودولفو لازو و پل کاتولیکا در سال 2022 تأسیس شد، در حال توسعه یک محصول SaaS عمودی برای مؤسساتی مانند بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری است که می‌خواهند محصولات اعتباری خود را راه‌اندازی و راه‌اندازی کنند.

آلمن، که سابقه ای در امور مالی خرد دارد، توضیح داد که عدم مشارکت و دسترسی به سرمایه در آمریکای لاتین باعث ضریب نفوذ کم وام است که در بسیاری از موارد دو رقمی پایین است.

آلمن به TechCrunch گفت: “ما هر وام دهنده ای را به یک وام دهنده فین تک تبدیل می کنیم.” هدف ما افزایش مشارکت مالی در آمریکای لاتین و توانمندسازی بانک‌های کوچک و اتحادیه‌های اعتباری برای خدمت به بازارهای ضعیف است.

کالا به آمریکای لاتین وام می دهد

داشبورد وام کالا اعتبار تصویر: کالا

کالا به طور رسمی در ژوئیه 2022 راه اندازی شد و در شش ماه اول سه مشتری داشت، دو نفر در کلمبیا و یک نفر در مکزیک که از این محصول استفاده کردند و آن را به بیش از 50000 مشتری پراکنده کردند. آلمان گفت که کالا هزینه SaaS را دریافت می کند و در حال حاضر درآمد دارد.

اکنون این شرکت با سرمایه کامل به فین تک‌های دیگر می‌پیوندد – به عنوان مثال، Kredito، Mono و Marco Financial – راه‌هایی را برای کسب‌وکارها برای دسترسی به اعتبار فراهم می‌کند.

بودجه جدید، که در ماه دسامبر بسته شد، کل بودجه شرکت را به 6 میلیون دلار می رساند. این شرکت توسط Cometa رهبری می‌شد و شامل سرمایه‌گذاران فعلی Canary، Acrew، Clocktower و 99 استارت‌آپ بود.

این شرکت در حال حاضر 28 کارمند دارد و سرمایه خود را برای توسعه محصولات، فناوری، جذب مشتری و تیم های پشتیبانی مشتری به کار خواهد گرفت. همچنین کالا در سال جاری بر کلمبیا و مکزیک تمرکز خواهد کرد.

آلمن گفت: «این زمان مناسبی برای کالا است، زیرا بانک‌ها می‌دانند که راه‌اندازی یک محصول اعتباری چقدر دشوار است. ما می‌توانیم این کار را در هفته‌ها انجام دهیم، نه سال‌ها، و هدف ما تبدیل شدن به استانداردی برای وام‌دهی فین‌تک در آمریکای لاتین است.

اگر در مورد اتفاقات دنیای مخاطره‌آمیز راهنمایی یا راهنمایی شاداب دارید، می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید کریستین هال به آدرس [email protected] یا سیگنال در 832-862-1051. درخواست های ناشناس رعایت خواهد شد.