استارت‌آپ‌های فین‌تک در مراحل اولیه به تازگی منبع مالی جدیدی دریافت کرده‌اند

به The Interchange خوش آمدید! اگر این را در صندوق ورودی خود دریافت کردید، از ثبت نام و رای اعتماد شما سپاسگزاریم. اگر این مطلب را به عنوان یک پست در سایت ما می خوانید، ثبت نام کنید اینجا بنابراین می توانید آن را مستقیماً در آینده دریافت کنید. هر هفته نگاهی به داغ ترین اخبار فین تک هفته قبل خواهم داشت. این شامل همه چیز می شود، از دورهای تامین مالی گرفته تا روندها، تجزیه و تحلیل یک فضای خاص تا برداشت های داغ در مورد یک شرکت یا پدیده خاص. اخبار فین‌تک زیادی وجود دارد و وظیفه ما این است که در راس آن‌ها قرار بگیریم – و آن را درک کنیم – تا بتوانید در جریان باشید.

سلام! من هیجان زده هستم که معرفی دو مورد جدید را به این خبرنامه گزارش کنم. اول، کریستین هال شگفت‌انگیز با من همکاری خواهد کرد و به جلو می‌رویم. من و کریستین در واقع 19 سال است که همدیگر را می شناسیم و قبلاً در مجله تجاری هیوستون با هم کار می کردیم. او در چند سال گذشته فین‌تک را پوشش می‌دهد و من بسیار هیجان‌زده هستم که او روی The Interchange با من کار می‌کند و در حال پیشرفت است. دوم، اگر تا انتها بخوانید، لوگویی را خواهید دید که فقط برای Interchange توسط طراح گرافیک باورنکردنی TC، برایس دوربین، ایجاد شده است. من به طرز مسخره ای در مورد آن هیجان زده هستم. – مری ان

از مری ان برای آن تبریک بسیار سپاسگزارم! من هیجان زده هستم که با او در پوشش دنیای گسترده فین تک کار می کنم و مشتاقانه منتظر مشارکت در آنچه که من مغرضانه خبرنامه ای برای این صنعت می دانم، هستم. – کریستین

حالا برویم سراغ اخبار.

تجلیل از سرمایه گذاری های تحت رهبری زنان

من، همانطور که مطمئنم بسیاری از شما، همچنان از فقدان دلار LP (شریک محدود) که به سمت شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر تحت رهبری زنان جریان دارد، ناامید هستم. بنابراین می توانید هیجان من را زمانی تصور کنید که ایمیلی درباره یک شرکت سرمایه گذاری جدید به نام Vesey Ventures دریافت کردم که توسط سه مدیر عامل سابق زن Amex Ventures تأسیس شده بود که اخیراً یک صندوق اولیه 78 میلیون دلاری را بسته بودند.

ماموریت Vesey که خودش توصیف می‌کند، حمایت از شرکت‌هایی است که «تغییر خدمات مالی» را در مراحل اولیه به سری B انجام می‌دهند. این شرکت قصد دارد 1.5 تا 3 میلیون دلار به عنوان چک های اولیه و مبالغ بیشتری برای پیگیری سرمایه گذاری کند. این صندوق که در ایالات متحده و اسرائیل مستقر است، تاکنون از پنج استارتاپ از جمله Coast، Cyrus، Grain، Equi و Proper حمایت کرده است.

این سه نفر نمی‌گفتند که آیا Amex یک LP در صندوق جدید خود است یا خیر، اما به طور ضمنی اشاره کردند که وقتی همه آنها تصمیم به ترک گرفتند (در همان زمان در اواخر سال 2021، توجه داشته باشید) هیچ احساس سختی وجود نداشت. شخصاً، علاوه بر این واقعیت که این به معنای پول بیشتر برای استارت‌آپ‌های فین‌تک است، من عاشق این هستم که دانا الی-لورچ، لیندسی فیتزجرالد و جولیا هوانگ برای حدود یک دهه با هم کار کردند و به‌عنوان همکاران و دوستانشان آنقدر خوب کنار آمدند که تصمیم گرفتند، ” هی، بیایید این کار را خودمان انجام دهیم.»

واضح است که سوابق آنها به اندازه کافی LPها – از جمله هفت موسسه مالی “برجسته” ناشناس – را تحت تاثیر قرار داد که آنها توانستند صندوق را در یک محیط کلان بسیار چالش برانگیز ببندند. در طول مدت حضور خود در آمکس، آنها روی سرمایه گذاری در شرکت هایی مانند Plaid، Stripe، Melio و Trulioo کار کردند. آنها همچنین برای کمک به فین‌تک‌ها در ایجاد شراکت با مؤسسات مالی فعلی بسیار کار کردند – تجربه‌ای که آنها قصد دارند از آنها برای ارائه «برگ‌های استراتژی» سفارشی به شرکت‌های سبدگردانی در کنار برگه‌های مدت استفاده کنند.

Vesey فین‌تک را به معنای وسیع آن تعریف می‌کند – به این معنی که خارج از دسته‌بندی‌های سنتی خدمات مالی مانند مصرف‌کننده و B2B سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین به نرم افزارهای عمودی، فین تک تعبیه شده، آینده تجارت و لایه زیرساخت – مانند امنیت سایبری، ریسک و انطباق، نگاه می کند.

این باعث شد که هفته من فرصتی برای پوشش این خبر داشته باشم، نه اینکه دروغ بگویم. در اینجا پول بیشتری به سوی سرمایه گذاران زن و بنیانگذاران جریان می یابد!!

که صحبت از آن شد، من همچنین جمع آوری 15 میلیون دلاری برای Kindred، یک شبکه مبادله خانه را پوشش دادم. در حالی که این شرکت بیشتر از فین‌تک پروتک است، من به آن اشاره می‌کنم زیرا توسط زنانی تأسیس شده است که قبلاً با هم کار می‌کردند – در این مورد، در Opendoor – و فرصتی را دیدند که به تنهایی منشعب شوند. – مری ان

Vesey Ventures با سرمایه اولیه 78 میلیون دلاری برای حمایت از فین‌تک‌های مرحله اولیه بسته می‌شود

شرکای بنیانگذار Vesey Ventures، لیندسی فیتزجرالد، دانا الی-لورچ و جولیا هوانگ اعتبار تصویر: Vesey Ventures

تامین مالی فین تک در سه ماهه اول

این هفته نگاهی به بودجه جهانی فین تک برای سه ماهه اول سال 2023 انداختیم و نکات قابل توجهی را یافتیم.

اولاً، بودجه برای این سه ماهه بالغ بر 15 میلیارد دلار بود که 55 درصد نسبت به سه ماهه چهارم افزایش یافته است، اما به وضوح نشان دهنده اصلاح بازار به دلیل مبالغ سرسام آور شرکت های فین تک در سال های 2021 و 2022 است.

و، مهم است که توجه داشته باشیم که از آن 15 میلیارد دلار، 6.5 میلیارد دلار افزایش درآمد Stripe بوده است. بدون این معامله، CB Insights گفت که بودجه به 8.5 میلیارد دلار یا کاهش 12 درصدی بودجه نسبت به سه ماهه چهارم سال 2022 می رسید.

در همین حال، سال 2022 همراه با شرکت‌های فین‌تک بود که به وضعیت تک‌شاخ رسیدند، با 72 تک‌شاخ در آن سال و 38 تک‌شاخ تنها در سه‌ماهه اول. با این حال، این امر احتمالاً به دلیل وجود سرمایه‌های موجود در این بخش بوده است. در سه ماهه اول سال 2023، تنها یک شرکت فین‌تک یونیکورن ساخته شد: MNT-Halan مستقر در مصر، که در اوایل فوریه 260 میلیون دلار سرمایه مالی با ارزش 1 میلیارد دلاری جذب کرد. بر اساس آخرین گزارش وضعیت فین‌تک CB Insights، این اولین بار از پایان سال 2016 است.

اگرچه MNT-Halan تنها شرکتی بود که موفق به کسب درآمد شد، سه ماهه اول با «مگاراند» پر شده بود، اصطلاح معاملاتی به ارزش 100 میلیون دلار یا بیشتر. CB Insights گزارش داد که 16 معامله از این قبیل، به مبلغ 9.2 میلیارد دلار، افزایش 179 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم سال 2022 و 61 درصد از کل بودجه در سه ماهه اول را به خود اختصاص داده است. پس از قرارداد 6.5 میلیارد دلاری استرایپ، ریپلینگ آمد که در اواسط ماه مارس 500 میلیون دلار به همراه بانک سیلیکون ولی در حال ذوب شدن بود. قابل ذکر است که تعداد معاملات کاهش یافته است و 24 درصد نسبت به سه ماهه کاهش یافته است. – کریستین

اعتبار تصویر: بینش CB

اپل بیشتر به سمت فین تک پیش می رود

آیا هر شرکت فناوری می خواهد فین تک شود؟ همانطور که توسط Romain Dillet گزارش شده است: «مشتریان اپل کارت در ایالات متحده اکنون می توانند یک حساب پس انداز باز کنند و از طریق یک حساب پس انداز اپل سود کسب کنند. برای اطلاع از مشخصات پیشنهادی جدید اپل، اینجا را کلیک کنید. هنگامی که این شرکت در ابتدا محصول مالی جدید خود را در ماه اکتبر اعلام کرد، اپل گفت که نمی تواند نرخ بهره را به این حساب ها پرداخت کند زیرا این روزها نرخ ها بسیار در نوسان هستند. از امروز، اپل APY 4.15٪ را ارائه می دهد. جزئیات بیشتر حرکت را می توانید اینجا بخوانید.

در همین حال، سرویس سرمایه‌گذاران مودی گزارش جدیدی منتشر کرد که در آن دیدگاه خود را خلاصه کرد که توانایی مصرف‌کنندگان برای دستیابی به بازده بالاتر پول نقد خود از طریق حساب پس‌انداز جدید این غول فناوری (که با مشارکت گلدمن ساکس ارائه می‌شود) – در صورتی که به خوبی در اکوسیستم اپل ادغام شود. برای بانک‌های فعلی و جایگزین‌های نقدی مانند صندوق‌های بازار پول، اعتبار منفی است.

همانطور که می دانیم، حساب پس انداز جدید، ارائه محصولات خدمات مالی اپل را عمیق تر می کند، که در حال حاضر شامل کیف پول دیجیتال، کارت اعتباری و پیشنهاد خرید اعتباری آن اکنون، پرداخت بعدا، Apple Pay Later است. همانطور که مودیز اشاره می‌کند، «این گسترش با یک استراتژی شرکت فناوری مشترک برای افزایش دامنه، کاربرد و جذابیت پلت‌فرم‌های دیجیتال آن‌ها هماهنگ است.»

«اگر اپل محصول پس‌انداز را به طور تهاجمی تبلیغ کند، می‌تواند مقدار قابل توجهی پس‌انداز را به اکوسیستم اپل و دور از بانک‌های سنتی جذب کند. استفن تو، معاون خدمات سرمایه‌گذاران مودی، در بیانیه‌ای کتبی گفت: از طریق این مشارکت، گلدمن ساکس می‌تواند از افزایش سرمایه سپرده از طریق دسترسی گسترده به اکوسیستم دیجیتال اپل بهره مند شود.

Moody در ادامه افزود: «در حالی که در حال حاضر بسیاری از گزینه‌های پول نقد با بازده بالاتر برای اکثر مصرف‌کنندگان در دسترس است، نرخ بهره بالاتر از متوسط ​​اپل در حساب همراه با اکوسیستم ساده و آسان آن می‌تواند مشتریان را تشویق کند که سرمایه‌شان را به اپل منتقل کنند. پلت فرم از موسسات مالی فعلی. – مری ان

(افشا: شوهر من برای اپل کار می کند، اما نه در هیچ عنوان مرتبط با این پروژه.)

سایر اخبار هفتگی

لیلی با پلتفرم حسابداری جدید مدعی وضعیت برنامه فوق العاده است

Greenwood – یک پلت فرم بانکداری دیجیتال برای افراد و مشاغل سیاه پوست و لاتین تبار – برای همه فعال می شود، لیست انتظار را لغو می کند (TechCrunch جمع آوری 40 میلیون دلاری شرکت در سال 2021 را پوشش داد اینجا.)

Finastra مستقر در انگلستان با Plaid شریک می شود تا به کاربران امکان دسترسی به برنامه های فین تک را بدهد

پایگاه هوایی تدارکات هدایت شده را به پلتفرم مدیریت هزینه اضافه می کند

شرکت املاک و مستغلات آنلاین Opendoor 22 درصد از نیروی کار خود را کاهش می دهد (TechCrunch شرکت را پوشش داد دور قبلی اخراج، که 18٪ از کارکنان آن در آن زمان، نوامبر گذشته را تحت تاثیر قرار داد.)

مت هریس از Bain Capital Ventures مقاله ای درباره نحوه همکاری بانک ها با استارت آپ ها منتشر کرد: درس‌هایی از روم باستان: چگونه بانک‌ها می‌توانند یاد بگیرند که استارت‌آپ‌ها را دوست داشته باشند

بودجه و M&A

در TechCrunch دیده می شود

صندوق تحرک جدید 230 میلیون دلاری Autotech Ventures فین تک و اقتصاد دایره ای را به استراتژی سرمایه گذاری خود اضافه می کند.

استارتاپ اتوماسیون حسابداری Trullion 15 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند

و جای دیگر

کراس اوور Wealthtech-proptech-fintech Plotify 12.5 میلیون دلار در تامین مالی سهام جمع آوری کرد.

رایان رینولدز، بازیگر نقشی در شرکت فناوری پرداخت کانادایی Nuvei خرید

Insurtech Capitola مبلغ 15.6 میلیون دلار سری A را از Munich Re جمع آوری می کند

Clerkie سرمایه 33 میلیون دلاری سری A را از سرمایه گذاران برتر برای رسیدگی به سیستم بدهی خراب جمع آوری می کند

شرکت فرانسوی مدیریت هزینه Mooncard سرمایه 37 میلیون یورویی سری C دارد

YELO Funding، یک استارت‌آپ تأمین مالی کالج، 1.2 میلیون دلار بودجه اولیه را اعلام کرد.

TiiCKER، یک پلتفرم وفاداری و مشارکت سهامداران، 5 میلیون دلار در دور اولیه جمع آوری می کند

شرکت فناوری مسکونی هابی 100 میلیون دلار تسهیلات اعتباری از ویکتوری پارک کپیتال دریافت می کند

استارت‌آپ پرداخت‌های مدیریت زباله CurbWaste 4 میلیون دلار جمع‌آوری کرد

حالا، این لوگویی است که قول داده بودم! زیبا نیست؟!

اعتبار تصویر: برایس دوربین

برای این هفته همین است. کمی آهسته به نظر می رسید، اما هی، گاهی اوقات، اشکالی ندارد 🙂 امیدوارم همه شما آخر هفته های فوق العاده و سرگرم کننده ای داشته باشید! بعدا می بینمت. xoxoxo، مری آن و کریستین