از اولین محدوده قیمت IPO Freshworks چه باید کرد – TechCrunch

دو خصوصی خصوصی شرکت های فناوری صبح امروز محدوده قیمت IPO را اعلام کردند ، با ارزش بازار Toast نزدیک به 18 میلیارد دلار در انتهای محدوده و Freshworks به دنبال ارزش گذاری سهام خود بین 28 تا 32 دلار برای هر سهم هستند. TechCrunch محاسبه می کند که ارزش این شرکت در حدود 8.9 میلیارد دلار با 32 دلار برای هر سهم ، بدون استفاده از تعداد سهم کاملا رقیق شده است.

Renaissance Capital گزارش می دهد که با احتساب سهام با اختیارات کاملاً مشروط و موارد مشابه ، ارزش Freshworks به 9.6 میلیارد دلار می رسد.

بر خلاف Toast ، با ترکیب درآمد شامل چهار محصول مجزا ، Freshworks یک شرکت نرم افزاری ساده تر است. این بدان معناست که ما می توانیم کارهای جالب تری برای درک ارزش آن انجام دهیم. بنابراین ، امروز صبح ، بیایید باز کنیم که چگونه Freshworks در نظر دارد در IPO خود در محدوده فعلی خود را ارزیابی کند ، برخی از مقایسه های بازار را بررسی کرده و به این نتیجه برسیم که آیا انتظار داریم که اسب شاخدار ارزش خود را قبل از شناور شدن افزایش دهد یا خیر.

دروغ ، دروغ لعنتی و درآمد چند برابر

به عنوان تجدید نظر ، در نیمه اول سال 2021 (Q1 و Q2) ، Freshworks درآمد 168.9 میلیون دلار ثبت کرد. سالانه به لطف گرد کردن عددی به 337.9 میلیون دلار می رسد.

با ارزش 9.6 میلیارد دلار-به یاد بیاورید که ارزش گذاری IPO ساده برای شرکت و امتیاز قیمت سهام کمتر از محدوده IPO آن ایجاد می شود پایین تر ارزش گذاری و بنابراین بیشتر محافظه کار چند برابر آنچه در اینجا بحث خواهیم کرد – Freshworks ارزش 28.4 برابر نرخ جاری درآمد فعلی خود را دارد ، که در طول H1 2021 تعیین شده است.