اخراج Lyft بر 26٪ از نیروی کار تأثیر می گذارد

لیفت روز پنجشنبه اعلام کرد که 26 درصد از نیروی کار خود یا حدود 1072 نفر را به عنوان بخشی از یک طرح بازسازی با هدف بازسازی محصول اصلی خود و افزایش سود کاهش می دهد.

این شرکت همچنین در یک پرونده نظارتی روز پنجشنبه گفت که تصمیم گرفته است برنامه های استخدام را کاهش دهد و 250 موقعیت شغلی آزاد را حذف کند.

Lyft تخمین می زند که هزینه ای بین 41 تا 47 میلیون دلار مربوط به اخراج و مزایای کارکنان در سه ماهه دوم سال 2023 متحمل خواهد شد. شرکت سواری همچنین گفت که انتظار دارد هزینه های اضافی مربوط به غرامت مبتنی بر سهام و مالیات بر حقوق مربوطه باشد. هزینه های مربوط به کارکنانی که تحت تأثیر این تجدید ساختار قرار گرفته اند.

هفته گذشته، دیوید ریشر، مدیرعامل تازه منصوب شده Lyft در ایمیلی به کارکنان گفت که این شرکت به‌عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی، نیروی کار خود را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. ریشر گفت که تجدید ساختار بخشی از برنامه Lyft برای “برآوردن بهتر نیازهای سواران و رانندگان” خواهد بود.

کارگران و ناظران صنعت با تاکید بر سوارکاری، گمان می‌کنند که بخش‌های دیگر مانند سرویس اشتراک دوچرخه، عمیق‌ترین کاهش‌ها را حفظ خواهند کرد. لیفت فاش نکرد که آیا اخراج‌ها بر بخش‌های خاصی متمرکز می‌شوند یا خیر.

Lyft قرار است نتایج درآمد سه ماهه اول خود را در 4 می منتشر کند.