اتریوم: دست دادن عالی

اتریوم محبوب ترین کامپایلر قرارداد دیجیتال جهان است که توسط بسیاری نگهداری می شود اما متعلق به هیچکس نیست. شاید یکی از جالب ترین عواملی که باعث محبوبیت آن شده ، آینده ای باشد که آن را ترسیم می کند – یکی که استانداردهای کنونی اینترنت ما را برای مالکیت ، ایجاد ارزش و از همه مهمتر حریم خصوصی تغییر می دهد.

آینده متحول شده؟

برنامه ها نه تنها می توانند در بالای Ethereum نوشته شوند ، بلکه به هر چیز دیجیتالی اجازه می دهد – تصویر ، فایل موسیقی ، فیلم ، دستور پخت کدو تنبل مورد علاقه مادر شما – در بین بسیاری از امکانات دیگر ، دارای ارزش منحصر به فرد ، معامله و ذخیره شود. که روزانه ایجاد می شوند

در حالی که بسیاری پیش بینی کرده اند که آینده اینترنت در بسته های مختلف و سطوح حفاظتی قرار خواهد گرفت ، اما به نظر می رسد که با توصیف Tim Berners-Lee ، استفاده از فناوری های زیربنایی برای همگان از اتخاذ و مفید بودن آن جلوگیری می کند.

اتریوم و ظهور وب 3.0 تصویری دگرگون کننده ایجاد می کند – اینترنت نه تنها خصوصی ، بلکه به طور پیش فرض باز و شفاف است.

تاریخچه مختصر

در سال 2013 ، ویتالیک بوترین ایده اتریوم را تصور کرد ، که دو سال بعد توسعه یافته و به کار گرفته شد. این پلتفرم به گونه ای ساخته شده است که به هر کسی در جهان که به اینترنت دسترسی دارد اجازه می دهد برنامه های دائمی (معروف به برنامه های غیر متمرکز یا dApps) بر روی آن بنویسد ، که هر کس دیگری می تواند با آنها ارتباط برقرار کند اما نمی تواند آنها را تغییر دهد – اساساً نرم افزار منبع باز با صداقت تا درجه نهم به نان و کره این برنامه ها قرارداد هوشمند نامیده می شود – یک قرارداد دیجیتالی یا واسطه.

ترجمه شده ، این بدان معناست که خدمات مالی و حقوقی دیگر نیازی به واسطه ندارد. اتریوم اساساً جایگزین یک عامل سپرده گذاری ، یک دفتر اسناد رسمی ، یک حسابدار بانکی است که شناسنامه شما را بررسی می کند ، یا یک وام گیرنده وام مسکن برای یک تراکنش دیجیتالی فوری.

این عملکرد ارزشمند اتریوم را به یکی از شناخته شده ترین ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین تبدیل می کند که بسیاری از مدعیان از آن عقب هستند. قیمت بیت کوین اخیراً به بالاترین حد خود رسیده است و هیاهو در اطراف اتریوم همچنان در جریان است.

وب 3.0 ، یک مفهوم مرتبط ، یک اینترنت تصور شده در آینده است که از این بلاک چین های همتا به همتا استفاده می کند تا به کاربران اجازه دهد با داده ها ، ذخیره ارزش ، موجودیت ها و غیره تعامل داشته باشند ، همه بدون واسطه.

اتریوم امروز

با تبدیل شدن اتریوم به زیرساختی برای پرونده های حقوقی ، معاملات مالی ، موافقت نامه های الزام آور و موارد دیگر ، درک نقاط ضعف و قوت آن به یک ویژگی اساسی مالکیت و انتقال اموال تبدیل می شود.

آپدیت استیون هاوکینگ کلمات در مورد اینکه “برنامه نویسی رایانه ای یک مهارت اساسی برای یادگیری است” ، درک اصول قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای اتریوم به یک مهارت اساسی حقوقی و مالی تبدیل می شود.

امروزه بیشترین رونق برنامه های کاربردی در اتریوم NFT ها هستند-توکن های غیر قابل تعویض. در حالی که NFT ها نسبتاً جدید هستند ، آنها نه تنها به عنوان ذخیره ارزش بلکه به عنوان ادعای مالکیت دیجیتالی و منحصر به فرد مورد توجه مصرف کنندگان ، هنرمندان و سرمایه گذاران قرار می گیرند.

NFT ها اجازه می دهند هر چیزی دیجیتالی (هر پرونده ای) در اینترنت مالکیت و معامله شود زیرا نمی توان آن را دستکاری ، تغییر یا کپی کرد-غیر قابل تعویض است. هرج و مرج رسانه های اجتماعی در اطراف میمون ها ، بچه گربه ها یا پانک ها همه در ارتباط با پدیده رو به رشد طرفداران محبوب هنر دیجیتال لوکس است.

ما پیش بینی می کنیم که یک مورد استفاده از این فناوری در معادن بین سیاره ای باشد ، زیرا شرکت های مستقر در زمین نیاز به خرید و فروش حقوق معدنی در سیارک هایی دارند که تعداد کمی از کارکنان انسانی آنها واقعاً از آنها دیدن کرده یا خود را دیده اند.

پیش بینی های دیگر برای موارد استفاده ، وام مسکن ، خرید ملک ، تهیه بلیط رویدادها ، جشنواره های موسیقی ، ذخیره فایل و بازی است-به عنوان مثال Axie Infinity گواهی بر این است که چگونه بازیکنان می توانند زندگی شایسته ای در دنیای بازی های مبتنی بر NFT داشته باشند.

امکانات بی پایان است و هر روز بیشتر و بیشتر توسط جامعه کنجکاو و پرانرژی فکر می شود.

چالش ها و اتریوم فردا

با توجه به اینکه تنظیمات به قدرت این فناوری اساسی می رسد ، بسیاری تعجب می کنند که آیا شاهد تلاش هایی برای کنترل آن خواهیم بود. درست مانند بحث چندین ساله در جنگ های رمزنگاری ، که شامل درخواست هایی برای مصالحه یا شکستن رمزنگاری بود ، تغییر در ادعاهای تغییر ناپذیری اتریوم می تواند ویژگی ارزشمند اصلی آن را خدشه دار کند: یکپارچگی دائمی آن.

ممکن است بین تغییر ناپذیری اتریوم و پذیرش گسترده آن تضاد وجود داشته باشد. ممکن است این بدان معنا باشد که تنظیم کننده های مالی سعی می کنند به نوعی مالکیت یا کنترل بر استقرار آن را در دست بگیرند. ما کنجکاو هستیم که چگونه تنظیم کننده های احتمالی آینده به این س answerال پاسخ می دهند: چگونه می توان حوزه ای از گره ها را که به طور گسترده به هم متصل هستند با احتیاط اداره کرد در حالی که ارزش واقعی آن – خود تمرکززدایی را به خطر نمی اندازد؟

چالش ها و محدودیت های دیگری که احتمالاً فناوری با آن روبرو می شود پایداری عملکرد است – هزینه های ایجاد شده در بالای اتریوم به نام هزینه گاز در سال های اخیر افزایش یافته است و این پلت فرم در زمان پردازش کند می شود. پیش بینی می شود که اتریوم 2.0 ناکارآمدی ها را برطرف می کند ، اما چگونه می توان سرعت خود را در بلاک چین بهینه سازی شده برای ذخیره و محاسبه هر تراکنش حفظ کرد؟

امنیت همچنان یک چالش است ، با وجود آسیب پذیری های شناخته شده اتریوم ، هر چند که به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است. Poly Network امسال هک گزارش داد که ناشی از “آسیب پذیری بین تماس های قراردادی” بود.

نوشتن قراردادهای هوشمند عملکردهای پیچیده و پیچیده ای هستند ، بنابراین قبل از استقرار در شبکه نیاز به حسابرسی عمیق دارند. امنیت اتریوم نیز بر اساس رمزنگاری بدون رمز و نامتقارن ساخته شده است. کاملاً محتمل است که محاسبات کوانتومی در نهایت استانداردهای رمزنگاری نامتقارن ما را مختل کند.

ما علاقه مند هستیم که چگونه Ethereum و blockchains می توانند پایدار بمانند ، و ما در تمام مراحل HODLing هستیم. به متاورس و فراتر از آن….

نظرات بیان شده در اینجا اشلی تولبرت و تارا ویلر است و نه دیدگاه وابستگی آنها.