اتحادیه اروپا به توئیتر در مورد اطلاعات نادرست پس از تغییر سیاست ماسک برای تقویت تبلیغات کرملین هشدار داد

توییتر تنها دیروز به عنوان یکی از 19 پلتفرم اصلی فناوری که تحت نظارت متمرکز مدیران اجرایی اتحادیه اروپا قرار دارد، تایید شد که از پاییز امسال آغاز می‌شود، زمانی که انتظار می‌رود پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) با قانون خدمات دیجیتال (DSA) مطابقت داشته باشند. اما کمیسیون هیچ وقت را تلف نکرده و به شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک هشدار نداده است که برای حفظ سمت راست قانون ورودی اوضاع خوب به نظر نمی رسد.

DSA به پلتفرم‌های اصلی نیاز دارد تا اقداماتی را برای کاهش خطرات سیستمی مانند اطلاعات نادرست انجام دهند، در حالی که نقض این رژیم می‌تواند جریمه‌هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را به دنبال داشته باشد. در درآمد سال 2022 توییتر، چنین جریمه‌ای می‌تواند به بیش از چند صد میلیون دلار بالغ شود – با توجه به این که عواید این پلتفرم ممکن است در سال جاری باقی بماند، با توجه به رفتارهای نامنظم ماسک که تبلیغ‌کنندگان را می‌ترساند و بسیاری از کاربران را از خود دور می‌کند.

ورا جورووا، معاون ارزش‌ها و شفافیت اتحادیه اروپا، در یک جفت توئیت که امروز ارسال شد، نسبت به “یک علامت منفی دیگر” توسط توییتر هشدار داد – پلتفرم تحت رهبری ماسک را متهم کرد که “فضای اطلاعات دیجیتال را امن‌تر و عاری از کرملین نمی‌کند. اطلاعات نادرست و نفوذ مخرب».

توییت‌های او به گزارش AP درباره تحقیقات Reset، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در لندن که گسترش تبلیغات رژیم‌های استبدادی را دنبال می‌کند، استناد می‌کند که نشان می‌دهد تغییرات سیاست‌های اخیر در توییتر به طور قابل‌توجهی اطلاعات نادرست دولتی را در این پلتفرم تقویت کرده است – یعنی تصمیم ماسک. حذف برچسب‌های دولتی از حساب‌های دولت‌های مستبد در روسیه، چین و ایران و همچنین رفع محدودیت‌های تقویت الگوریتمی محتوای آنها.

طبق تحقیقات ریست، تبلیغات کرملین شاهد افزایش دید حدود یک سوم بود. گزارش AP همچنین به تحقیقات قبلی آزمایشگاه تحقیقات قانونی دیجیتال شورای آتلانتیک اشاره می کند که نشان می دهد تصمیم ماسک برای حذف برچسب های وابسته به دولت به نظر می رسد کاهش فالوورهای بسیاری از حساب ها را معکوس کرده است.

جورووا ادامه داد: برای من این سیگنالی است که #توئیتر از تعهدات خود نسبت به کد ضد اطلاعات نادرست کوتاهی می‌کند. “این یک آزمون مهم برای نشان دادن جدیت آنها در مورد احترام به کد و در نهایت مطابقت با قانون #DigitalServices است.”

این بلوک از محدودیت‌های دو کانال خبری وابسته به دولت روسیه (RT و Sputnik) در پی تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته حمایت کرد. این مرحله نه تنها شامل ممنوعیت رسانه‌های پخش سنتی از نمایش کانال‌ها، بلکه یک الزام قانونی مبنی بر اینکه پلتفرم‌های آنلاین از توزیع محتوای خود نیز اجتناب کنند، بود.

در زمان نگارش این مقاله، کاربران توییتر که سعی در دسترسی به این دو کانال ممنوعه از داخل منطقه اقتصادی اروپا یا بریتانیا (که محدودیت‌هایی نیز اعمال کرده‌اند) با اعلانی مواجه می‌شوند که این حساب در ۲۸ کشور «مخفی» است.

با این حال، کاربران می توانند با استفاده از یک VPN و تغییر مکان خود به کشوری که در آن حساب ها مخفی نمی شود، ممنوعیت را دور بزنند. و اگر این کار را انجام دهند، متوجه خواهند شد که در نتیجه تغییرات ماسک که بر اساس سیاست‌های ضد اطلاعات نادرست قبلی انجام می‌شود، این حساب‌ها طولانی‌تر به عنوان وابسته به دولت برچسب‌گذاری می‌شوند و از نظر الگوریتمی تقویت نمی‌شوند.

نظر ژورووا در مقابل “احترام به کد” اشاره ای به آیین نامه عمل اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات نادرست آنلاین است – که توییتر به طور داوطلبانه در سپتامبر 2018 ثبت نام کرد، زمانی که ماسک فقط یک کاربر برجسته توییتر بود، نه میلیاردر نامنظم آن. مالک

همانطور که در آن زمان گزارش دادیم، کد اولیه اتحادیه اروپا در مقابله با آنچه که در آن زمان هنوز گاهی اوقات به عنوان “اخبار جعلی” نامیده می شد، یک ابزار ضعیف بود. اما اتحادیه اروپا تابستان گذشته نسخه تقویت شده کد را ارائه کرد. و در حالی که این مکانیسم داوطلبانه باقی می ماند (یعنی خود تنظیمی، به جای قوانین الزام آور قانونی)، قانونگذاران بلوک نشان داده اند که تعهدات این کد برای انطباق آتی با DSA لحاظ خواهد شد.

از طرف دیگر، عمل نکردن به تعهدات مربوط به مبارزه با اطلاعات نادرست باید به عنوان یک نقطه سیاه محسوب شود. در برابر انطباق با DSA برای هر VLOP ثبت‌شده – که بر اساس DSA، باید به طور فعال خطرات سیستمی مانند اطلاعات نادرست را ارزیابی کرده و اقدامات کاهش مؤثری را انجام دهند و در عین حال اقداماتی را برای جلوگیری از آسیب به آزادی بیان انجام دهند.

کمیسیون از نظر فنی اختیار اعمال در برابر نقض DSA توسط VLOP ها را از اواخر آگوست/سپتامبر خواهد داشت – زمانی که دوره اجرای چهار ماهه برای موج اول پلتفرم های بزرگتر منقضی می شود. بنابراین توییتر هنوز چند ماه فرصت دارد تا خانه خود را مرتب کند. (یا، واقع بینانه تر، قلوه سنگ های به جا مانده از توپ ویران ماسک را بردارید و سعی کنید یک رویکرد منسجم سیاست تعدیل محتوا را دوباره کنار هم قرار دهید.)

اگرچه در واقع مدت زمان طولانی تری برای پذیرش تعهدات کد وجود دارد، زیرا این مکانیسم نمی تواند به طور رسمی به چارچوب اجرایی کمیسیون برای DSA مرتبط شود تا زمانی که یک هیئت اروپایی برای خدمات دیجیتال راه اندازی شود – که تا مهلت مقرر انتظار نمی رود. برای ورود کلی به اعمال کلیه مقررات DSA (در فوریه سال آینده).

این بدان معناست که ماسک احتمالاً تا اوایل سال 2024 (حداقل) فرصت دارد تا نقش عامل هرج و مرج اطلاعات نادرست منطقه ای را بازی کند – قبل از اینکه هر گونه حسابرسی سخت مبتنی بر DSA بر عشق او به “دموکراتیزه کردن” تبلیغات اقتدارگرا فرود بیاید.

با این حال، دیدن اتحادیه اروپا با هشدارهای عمومی به ماسک در مورد اطلاعات نادرست، جالب است. این ممکن است نشانه ای باشد که کمیسیون احساس می کند در اینجا نیز با خطراتی روبرو است. حداقل خطر این که حضور توییتر به عنوان یک امضاکننده مستمر کد ضد اطلاعات نادرست خود در حالی که مالک آن به طور فعال سیاست های ضد اطلاعات نادرست را منتشر می کند – و خود متهم به گسترش تبلیغات کرملین است – به بیان دیپلماتیک بسیار ناخوشایند است.

خود تنظیمی بودن این کد همچنین دستان اتحادیه اروپا را به این معنا می‌بندد که آنها نمی‌توانند تجویز کنند چه کسی به آن می‌پیوندد و یا امضاکنندگان موجود را به دلیل تمسخر مفاداتی مانند تعهد 18 – برای به حداقل رساندن خطرات انتشار ویروسی اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست متهم کنند. با اتخاذ شیوه‌های طراحی ایمن در حین توسعه سیستم‌ها، خط‌مشی‌ها و ویژگی‌های خود» – چیزی که توییتر هنوز از نظر فنی در آخرین بررسی ثبت نام کرده بود.

با این حال، دوباره، به نظر سخت می‌رسد که ادعای روی کاغذ توییتر مبنی بر اینکه این توییتر متعهد به کاهش خطرات اطلاعات نادرست ویروسی با تصمیمات سیاستی ماسک U-turn در تبلیغ کانال‌های تبلیغاتی وابسته به دولت است، سخت است. پاره کردن قوانین در مورد اطلاعات نادرست COVID-19؛ یا به سادگی منفجر کردن سیستم تأیید قدیمی و جایگزینی آن با چیزی که به نظر می رسد یک آشفتگی عمداً گیج کننده است که در آن کلاهبرداران و ارسال کنندگان هرزنامه تشویق می شوند تا 8 دلار بپردازند تا محتوای خود را به طور خودکار نسبت به کاربرانی که پرداخت نمی کنند تقویت شود.

با توجه به تاخیر بین کد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا که به سختی با DSA به عنوان یک اقدام کاهشی کلیدی مرتبط می شود – همانطور که انتظار می رود – و رقص ظریف پیش روی کمیسیون برای اجرای قوانین در زمینه ای به حیله و لغزنده مانند اطلاعات نادرست (ذهنی و اغلب دارای اتهامات سیاسی) به نظر می‌رسد که این بلوک تصمیم گرفته است که در عین حال می‌تواند دست‌کم در اعتراض به رویکرد بداعتماد آشکار ماسک در انظار عمومی سروصدایی ایجاد کند.