ابزار کنفرانس ویدئویی غیرقابل ردیابی و مرورگر Brave بتا ندارد-TechCrunch

Brave ، استارتاپی که در پشت مرورگر بدون ردیابی مشهور قرار دارد ، یک افزونه بدون ردیابی کنفرانس ویدیویی را بدون نسخه بتا راه اندازی کرده است-به همه کاربران اجازه می دهد مستقیماً از مرورگر خود تماس های ویدئویی برقرار کرده و دریافت کنند.

این ابزار که Brave Talk نام دارد از ماه مه سال گذشته در حال آزمایش بتا بوده است. و Brave به ما گفت که در طول این مدت حدود 14000 کاربر فعال روزانه داشته است.

اکنون دسترسی آزاد انجام شده است-با Brave که به کاربران اینترنت از ویدئو کنفرانس “با تمرکز بر حریم خصوصی” کمک می کند.

در یک پست وبلاگی که راه اندازی گسترده تر را اعلام می کند ، آمده است: “بسیاری از ارائه دهندگان کنفرانس ویدیویی دیگر ، از جمله زوم ، تماس های مانیتور ، فراداده و تصاویر ، و سوابق آن داده ها بدون رضایت کاربر قابل فروش یا به اشتراک گذاری است.”

“شجاع صحبت کاربران می توانند چندین لایه رمزگذاری را در تماس ها فعال کنند ، بنابراین شنودکننده نمی تواند به تماس های کاربران گوش دهد و سرورهای ما فراداده را ذخیره نمی کنند ، بنابراین تماس ها ، تصاویر و فعالیت ها هرگز بدون رضایت کاربر ضبط یا به اشتراک گذاشته نمی شوند. “

https://www.youtube.com/watch؟v=l0aWoHApbs0

نرم افزار تماس تصویری با هزینه 7 دلار در ماه برای ویژگی های برتر (مانند تماس های گروهی و ضبط مکالمات) هزینه دارد-اما تماس های اولیه یک به یک رایگان و نامحدود است. (NB: شجاعانه برنامه های Android و iOS فقط در حال حاضر ارائه می شوند شجاع صحبت حق بیمه اما نسخه رایگان آن نیز “در هفته های آینده” خواهد بود).

کاربرانی که تماس ویدئویی را آغاز می کنند باید این کار را از طریق مرورگر Brave انجام دهند ، اما گیرندگان فقط برای مشارکت در چت تصویری از هر “مرورگر مدرن” (بنابراین اساساً Chrome ، Firefox ، Safari ، Edge ، Opera و غیره) استفاده می کنند.

در حالی که Brave اعتبار غیرپیگیری خود را به عنوان متمایز کننده نرم افزار ویدئو کنفرانس در مقابل بازیکنان اصلی مانند Zoom اعلام می کند ، شایان ذکر است که Brave Talk (هنوز) رمزگذاری سرتاسری ندارد.

Brave می گوید از Jitsi به عنوان یک پلت فرم جلسه ویدئویی منبع باز سرویس 8 × 8 استفاده می کند – که به فناوری منبع باز WebRTC متکی است تا توسعه دهندگان را قادر سازد ویدئوهای HD را مستقیماً در مرورگر جاسازی کنند.

در مورد رمزگذاری می گوید کاربران می توانند لایه های مختلف را در تنظیمات فعال کنند. این قوی ترین سطح رمزگذاری موجود در هر دو نسخه رایگان و ممتاز Brave Talk را به عنوان “رمزگذاری پل ویدئویی” توصیف می کند.

Brendan Eich ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ، می گوید: “این تنظیم تضمین می کند که جریانهای ویدئویی و صوتی با استفاده از کلیدهای تولید شده توسط شرکت کنندگان رمزگذاری می شوند ، که از استراق سمع در سرور Video Bridge جلوگیری می کند.” “رمزگذاری پل تصویری را می توان تحت” گزینه های امنیتی “فعال کرد.”

وی گفت: “از آنجا که ما عبارت” رمزگذاری پایان به پایان “را گیج کننده و بیش از حد می دانیم ، Brave Talk از این تنظیم به عنوان” رمزگذاری پل ویدئویی “یاد می کند و می افزاید:” تماس های رمزگذاری شده به پایان تنها یک بعد از حریم خصوصی هستند. و امنیت هنگام شرکت در تماس های ویدئویی. حتی هنگام استفاده از رمزگذاری ، اکثر ابزارهای ویدئویی “Big Tech” به طور فعال اطلاعات مربوط به تماس شما را جمع آوری و ذخیره می کنند: شرکت کنندگان چه کسانی بودند ، زمان تماس و برای چه مدت انجام شد و تعداد زیادی اطلاعات دیگر.

“سیستم اعتبار ناشناس که توسط Brave Talk استفاده می شود تضمین می کند که ما نمی دانیم کاربران چه کسانی هستند و با چه کسانی صحبت می کنند و نمی توانیم آنها را در جلسات پیوند دهیم. Brave Talk یک ابزار حریم خصوصی به طور پیش فرض است که کاربران را ردیابی نمی کند. “

وی برای وضوح بیشتر تفاوت بین Video Bridge Encryption (VBE) و E2EE ، همچنین به TechCrunch گفت: “دلیل اینکه ما از آن به عنوان” Video Bridge Encryption “و نه” End to End Encryption “یاد می کنیم این است که VBE این کار را انجام می دهد. اطمینان حاصل کنید که صدا و تصویر از Brave ، 8 × 8 و سایر استراق سمع کنندگان رمزگذاری شده باقی می ماند ، ما هنوز با 8 8 8 روی راهی کار می کنیم تا با احراز هویت خودکار شرکت کنندگان در جلسه ، این را در برابر مهاجمان فعال قوی تر کنیم.

هنگامی که این کار به پایان رسید ، ما با معرفی آن به صورت رمزگذاری کامل از انتها احساس راحتی می کنیم و مزایای قابل توجهی را نسبت به سیستم عامل هایی مانند Zoom ایجاد می کند ، که از شرکت کنندگان می خواهد یک کد امنیتی را با صدای بلند بخوانند تا تأیید شود که رمزگذاری پایان به پایان کار می کند. ”

کاربران اینترنتی که می خواهند تایرهای Brave Talk – که قبلاً Brave Together نامیده می شد را لگد کنند – ابتدا باید مرورگر Brave را بارگیری کنند تا بتوانند تماس برقرار کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، دریافت تماس نیازی به استفاده از Brave ندارد.

به گفته Eich ، Brave به تازگی 36 میلیون کاربر فعال ماهانه را در مجموعه محصولات ضد ردیابی خود-که شامل یک موتور جستجو و Firewall+VPN است-پشت سر گذاشت.