ابزار جدید مرورگر Arc به شما امکان می دهد برخی از عناصر را از یک وب سایت حذف کنید

شرکت مرورگر، شرکت سازنده مرورگر وب Arc، امروز یک ابزار سرگرم کننده جدید به نام Boosts معرفی کرد. این به شما امکان می دهد یک وب سایت را با رنگ ها و فونت های جدید سفارشی کنید. اما بهترین ویژگی این ابزار این است که می‌توانید هر عنصری از یک وب‌سایت مانند نوار کناری یا کادر موضوعی پرطرفدار را «Zap» (بخوانید: حذف کنید).

Boosts در ابتدا در جولای سال گذشته راه اندازی شد. قابلیتی که توسط خالق کروم، Darin Fisher و Victoria Kirst رهبری شد، بیشتر بر روی توسعه دهندگان متمرکز بود. در آن زمان، این ابزار بر این تمرکز داشت که به توسعه دهندگان اجازه دهد تا به سرعت یک افزونه مرورگر را با استفاده از جاوا اسکریپت جمع کنند. نسخه جدید Boosts بیشتر کاربر نهایی است و بر سفارشی سازی صفحات وب یا همانطور که شرکت مرورگر آن را “ویرایش اینترنت” می نامد تمرکز دارد.

اگر Arc را نصب کرده اید، روی علامت مثبت در نوار پایین ضربه بزنید و «ایجاد تقویت جدید» را انتخاب کنید. نوار ابزار Boosts به شما امکان می دهد پس زمینه و رنگ فونت را با کنترل های پیشرفته برای روشنایی، کنتراست و اشباع اصلی تغییر دهید. همچنین می توانید نوع فونت را تغییر دهید تا ظاهر جدیدی به وب سایت ببخشید.

اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

هنگامی که یک Boost ایجاد کردید، یک نماد قلم مو را در نوار URL خواهید دید که به سرعت به شما امکان می دهد آن را فعال یا غیرفعال کنید.

بهترین بخش در مورد Boosts 2.0 ابزار Zap است که به شما امکان می دهد عناصر را حذف کنید. به عنوان مثال، من بخش Shorts را در YouTube حذف کردم، زیرا نمی‌خواستم ویدیوهای عمودی را در سیستم خود ببینم. به علاوه، من جعبه پیشنهاد کاربر توییتر را حذف کردم زیرا اکثراً آن را بی فایده یافتم.

Chrome در سمت چپ و Arc در سمت راست اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

تیم توسعه Arc این امکان را فراهم کرده است که تقویت های شما را با سایر کاربران نیز به اشتراک بگذارید. مرورگر گالری Boosts را معرفی کرده است که به شما امکان می دهد برخی از صفحات وب ویرایش شده ایجاد شده توسط کاربران دیگر را مشاهده کنید. می‌توانید روی «دریافت تقویت» روی هر یک از این طرح‌ها کلیک کنید و در وب‌سایت اعمال کنید.

اعتبار تصویر: قوس

این گالری برای شروع کار، امکانات بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال، این یکی اینستاگرام را به یک فید خانگی ساده بدون همه زنگ‌ها و سوت‌ها تبدیل می‌کند و این یکی با فونت‌های سریف ظاهری جدی به Slack می‌دهد.

اگر یک توسعه دهنده هستید، همچنان می توانید جاوا اسکریپت را به تقویت خود اضافه کنید. اما در این صورت، به دلیل نگرانی های امنیتی، با سایر کاربران قابل اشتراک گذاری نخواهد بود.

ایده سفارشی‌سازی یک وب‌سایت هیجان‌انگیز است – مخصوصاً زمانی که می‌توانید به راحتی مواردی را که دوست ندارید حذف کنید. در اوایل این هفته، کروم ابزارهای سفارشی سازی خود را برای اعمال تم ها و رنگ های مختلف در مرورگر اصلاح کرد. با این حال، سفارشی سازی Arc در سطح وب سایت است تا سطح مرورگر.

در سال 2020، شرکت مرورگر 5 میلیون دلار از سرمایه گذاران مختلف مانند جف واینر از لینکدین، ایو ویلیامز مدیوم و دیلن فیلد Figma جذب کرد. مرورگر Arc آنها هنوز در حالت فقط دعوت است. ماه گذشته، این شرکت یک برنامه همراه آیفون برای Arc راه اندازی کرد که به شما امکان می دهد صفحات مختلف را در فضاهای کاری مختلف ذخیره کنید و بعداً از دسکتاپ به آنها دسترسی پیدا کنید.