آینده SaaS منبع باز خواهد بود-TechCrunch

در طول دهه گذشته یا بیشتر ، منبع باز به طور چشمگیری تغییر کرد. آنچه در گذشته بیشتر بحثی فلسفی در مورد کلیساهای جامع ، بازارها و شرارت مایکروسافت بود – که به نوبه خود منجر به ساختن کامپایلرها و افرادی مانند هسته لینوکس شد – به عنوان یک استاندارد واقعی در مورد نحوه ساخت نرم افزارهای مدرن در محیط باز تبدیل شد. به با این کار ، مدلهای تجاری جدیدی به وجود آمد که اکنون از فروش خدمات حرفه ای برای کاربران منبع باز تا افزودن برنامه های افزودنی پولی اختصاصی با ویژگی های اضافی “سازمانی” و به طور فزاینده ، راه اندازی نسخه های SaaS میزبان کاملاً مدیریت شده از محصولات منبع باز.

جای تعجب نیست که در رویداد TC Sessions: SaaS 2021 در 27 اکتبر ، ما دقیقاً در مورد آن صحبت خواهیم کرد: چگونه می توان محصولات موفق SaaS را در کنار منبع باز ایجاد کرد. برای انجام این کار ، مدیر ارشد فنی عروسکی ابی کرنز ، مدیرعامل کنگ ، رئیس و بنیانگذار آگوستو ‘عقی ماریتی و مدیر عامل Redpoint Ventures جیسون وارنر به ما ملحق می شوند.

در حال حاضر Kearns مدیر فناوری خدمات اتوماسیون فناوری اطلاعات Puppet است که نسخه منبع باز ابزارهای اصلی خود و همچنین یک اکوسیستم بزرگ از ماژول های منبع باز را ارائه می دهد که خدمات آن را گسترش می دهد. اما قبل از پیوستن به این شرکت ، او همچنین مدیر اجرایی بنیاد ریخته گری ابر بود ، جایی که او در زمان تغییر به یکی از بزرگترین و فعال ترین پروژه های منبع باز متمرکز بر شرکت کمک کرد. Cloud Foundry ، که برای اولین بار در VMware توسعه یافت ، خود پایه و اساس چندین پیشنهاد SaaS از جمله Pivotal و SUSE بود.

کنگ ، که قبلاً با نام Mashape شناخته می شد ، تا حدودی فرزندی از تجاری سازی منبع باز است. امروزه بسیاری از خدمات اصلی API و ابزارهای مدیریت سرویس های کوچک تحت مجوز منبع باز در دسترس است. در سال 2015 ، این شرکت برای اولین بار منبع مدیریت خدمات API Kong را باز کرد و تمرکز خود را بر روی منبع باز حفظ کرد. به عنوان مثال ، این شرکت اخیراً پروژه های منبع باز جدیدی مانند هواپیمای کنترل Kuma خود (که بعداً به بنیاد محاسبات بومی ابر اهدا کرد) راه اندازی کرد. در همین حال ، این شرکت در حال حاضر بیش از 171 میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است و اخیراً 1.4 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. مشتریان آن از شرکت هایی مانند Deutsche Telekom تا Papa John’s و Siemens متغیر هستند. ماریتی متولد ایتالیا این شرکت را در سال 2009 تأسیس کرد و تیم در واقع اولین نمونه اولیه را در آن زمان در کنفرانس TechCrunch50 نشان داد.

جیسون وارنر از Redpoint در زمان حضورش در Heroku و بعنوان مدیرعامل GitHub نامی برای خود دست و پا کرد ، اما حتی قبل از اینکه در تابستان امسال به دنیای VC برود ، او یک سرمایه گذار فرشته بسیار فعال بود که نام وی مدام در مطبوعات در مورد برخی از افراد ظاهر می شد. یکی از جالب ترین استارتاپ های سال های اخیر در طول سال گذشته یا بیشتر ، او برای مثال در شرکت هایی مانند Magic ، Census ، Jam و Sym سرمایه گذاری کرد. برخی از آنها خود منبع باز زیادی ایجاد می کنند ، برخی فقط آن را مصرف می کنند ، اما در هر صورت ، وارنر می تواند دیدگاه VC در مورد وضعیت صنعت منبع باز و آنچه او را وادار به سرمایه گذاری می کند (یا نه) ارائه دهد. در استارتاپ های منبع باز

علاوه بر بحث ما در مورد منبع باز ، این کنفرانس همچنین شامل خاویر سلترو از گوگل و همچنین سرمایه گذاران کوبی فولر و کیسی آیلوارد و دیگران خواهد بود. امیدواریم به ما بپیوندید این یک ترکیب قابل تأمل خواهد بود.

برای صرفه جویی قبل از بالا رفتن قیمت درب منزل ، هم اکنون کارت خود را خریداری کنید. بی صبرانه منتظر دیدار شما هستیم!