آینده سئو و چرا در حال مرگ نیست

به عنوان فردی که در سئو حرفه ای ایجاد کرده است، نوشتن کلمات “مرگ” یا “مرگ” و سئو در یک جمله برای من سخت است.

با این حال، در اینجا من با یکی از آن موضوعات هستم… من اینجا هستم تا در مورد آنچه که در سئو به وجود می آید، صحبت کنم، آنقدر که پیشگویانه به نظر برسد، بر اساس زمینه گذشته و آنچه در حال حاضر می بینیم.

تغییر ترسناک است. در سئو، قبلاً آن را دیده بودیم. با این حال، ثابت باقی می ماند – جستجوگران هنوز باید سازمان ها، مارک ها و مشتریان ما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

در طول سال‌ها، ما شاهد پاسخ‌های مستقیم، تبلیغات برجسته‌تر، و بسیاری چیزهای دیگر بوده‌ایم که میزان قرار گرفتن در معرض و نرخ کلیک را از نتایج جستجوی ارگانیک کاهش می‌دهند.

با این حال، ما هنوز شاهد اجرای بدترین سناریو نیستیم. صنعت سئو به تطبیق و قوی تر شدن خود ادامه داده است.

هوش مصنوعی برای سئو به چه معناست؟

بله، رسیدن به معنای همه اینها. دوستان و همکاران در چند هفته گذشته چندین بار از من پرسیده اند که آیا سئو مرتبط است یا با ظهور هوش مصنوعی وجود خواهد داشت.

پاسخ من به هر یک این بوده است که ثابتی وجود دارد که من نمی بینم که از بین برود.

مهم نیست که موتورهای جستجو چگونه به نظر می رسند یا یک شخص از چه منبع خاصی برای یافتن اطلاعات یا دریافت آن استفاده می کند، برندها و شرکت ها همچنان می خواهند توسط مخاطبان خود پیدا شوند.

این بدان معناست که چه در گوگل باشد، چه در یک منبع هوش مصنوعی یا در یخچال آنها، مخاطبان هدف و یک ارتباط جستجوگر برند وجود دارد.

این وسیله نقلیه می تواند یک ربات چت، هوش مصنوعی، دستگاه متصل، دستیار صوتی یا ربات حساس باشد که بخشی از خانواده ما است.

من شخصاً به برنامه های کاربردی برای آژانس، مشاغل و به عنوان یک مصرف کننده علاقه مند هستم و در مورد آنها هیجان زده هستم.

من مطمئن هستم که در میان چیزهای جالب، هرزنامه‌ها و ناخواسته‌های زیادی خواهیم دید و مانند هر چیز جدید، باید کمی صبر کنیم و ببینیم.

با هوش مصنوعی چه کنیم

آن را در آغوش بگیرید و از آن استفاده کنید! من و تیم من از آن در فرآیندهای داخلی خود استفاده می کنیم و آن را برای مجموعه ای از موارد در سئو، بازاریابی دیجیتال، توسعه وب و موارد دیگر آزمایش می کنیم.

در زمانی که منابع در حال فشرده‌تر شدن هستند و تیم‌ها باید تا حد امکان برای مشتریان خلاق باشند، هوش مصنوعی یک موهبت بوده است.

روشی که اکنون کار می کند، کیفیت محتوا هنوز ضروری است. با توسعه محتوای بیشتر با هوش مصنوعی، شاهد محتوای «خوب» بیشتری خواهیم بود.

اما احساس می کنم به سرعت کالایی می شود. این بدان معناست که هنوز فضایی برای محتوای “عالی” وجود دارد و آن محتوای عالی می تواند برنده شود.

به طور خاص، اگر ما از هوش مصنوعی برای ایجاد همه آن استفاده می کنیم، بقیه هم همینطور هستند. چقدر نیاز است تا آن را انسانی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که روی برند است و با مخاطبان ما طنین انداز می شود؟

در حالی که من 100٪ استراتژی محتوا را به هوش مصنوعی واگذار نمی کنم، اما می تواند یک دستیار تحقیقاتی عالی، اولین پیش نویس نویسنده و غیره باشد.

به طور خلاصه، آن را تست کنید، از آن استفاده کنید و حداقل بفهمید که امروز و با کاهش هر نسخه جدید چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد. آن را نادیده نگیرید و سر خود را در ماسه نگذارید.

اگر مردم گوگل نکنند چه؟

با گذشت زمان، شاید موتور جستجو و محصول نتایج گوگل اهمیت کمتری پیدا کند زیرا مشتریان بیشتری برای دریافت اطلاعات خود به منابع هوش مصنوعی روی می آورند یا این اطلاعات به آنها ارائه می شود.

من و یکی از همکاران در چند هفته گذشته در مورد این موضوع صحبت می کردیم و به اشتراک گذاشتیم که حتی اگر گوگل رابط اصلی در تلفن همراه، دسکتاپ یا از طریق جستجوی صوتی نباشد، همچنان منبع عظیمی برای هوش مصنوعی خواهد بود.

یکی دیگر از همکاران، در گفتگوی جداگانه، تکرار کرد که گوگل بیشترین اطلاعات را دارد، بنابراین علیرغم ناامیدی اولیه بارد، ممکن است در نهایت رهبر باشد.

صرف نظر از اینکه چه چیزی برنده می‌شود، این واقعیت که مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها و کسانی که به دنبال محصولات، خدمات، راه‌حل‌ها و پاسخ‌ها هستند، همچنان کسانی هستند که ما باید به عنوان سئوکار درباره آنها فکر کنیم.

اگر بیش از حد بر موتورهای جستجو متمرکز باشیم و به اندازه کافی بر روی مخاطبان هدف خود متمرکز نباشیم، از تمرکز خارج شده و از تماس خارج شده ایم. در سئو همیشه همینطور بوده و صرف نظر از هر اتفاقی باقی خواهد ماند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


الان باید چیکار کنم؟

همه ما باید با نگاهی به آینده به انجام کاری که امروز جواب می دهد ادامه دهیم. با سئوی فنی، درون صفحه و خارج از صفحه خود قوی بمانید.

ویژگی‌های SERP و نحوه عملکرد آنها به نفع و علیه شما را بدانید. یک استراتژی مستحکم داشته باشید که عینی و قابل اندازه گیری باشد. در درازمدت روی سئو سرمایه گذاری کنید و منابع مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهید.

همچنین، از هوش مصنوعی برای سازمان، فرآیندها و فرصت های خود استفاده کنید. عقب نمانید

اما آنچه امروز شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد را از دست ندهید. ارسال در سئو را رها نکنید.

در حالی که ممکن است در آینده آن را چیز دیگری بنامیم، اما در حال مرگ نیست. به تکامل و تبدیل شدن به آنچه که باید باشد ادامه خواهد داد.

مردم به دنبال و جست و جو هستند. برندها و سازمان ها می خواهند پیدا شوند.

این اصل اساسی در حال تغییر نیست، حتی اگر فناوری، راه‌ها و وسایل ممکن باشد.

من در سنگر با شما هستم زیرا آژانس من بر SEO تمرکز دارد و ما از آن عقب نشینی نمی کنیم.

دوستان قوی بمانید و من مشتاقانه منتظر ادامه این سفر با شما در مرز بعدی سئو هستم.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.