آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس دارای صفحه نمایش 120 هرتز ، دوربین های بهتر – TechCrunch هستند

اپل در کنفرانس مجازی خود ، سری جدید گوشی های خود را معرفی کرد. علاوه بر آیفون 13 معمولی و آیفون 13 مینی ، این شرکت دارای دو مدل Pro با برخی ویژگی های ممتاز است که در iPhone 13 معمولی پیدا نمی کنید.

البته مدل های پرو نیز گرانتر هستند. برای مرجع ، قیمت iPhone 13 Mini از 699 دلار و iPhone 13 از 799 دلار شروع می شود. در مورد مدل های پرو ، iPhone 13 Pro با قیمت 999 دلار و iPhone 13 Pro Max با قیمت 1099 دلار شروع می شود. آیفون 13 پرو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است در حالی که آیفون 13 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است.

تیم کوک ، مدیرعامل اپل گفت: “مجموعه حرفه ای ما محدودیت هایی را با پیشرفته ترین فناوری های ما برای کاربرانی که بهترین آیفون را می خواهند ، افزایش می دهد.

اگر بخواهید آیفون 13 پرو را به جای آیفون 13 بخرید ، به این نتیجه خواهید رسید. طراحی آن کمی متفاوت است ، زیرا مدل های پرو دارای نوارهای براق ضد زنگ فولاد ضد زنگ در اطراف قاب گوشی هستند. همچنین سه حلقه از فولاد ضد زنگ در اطراف سه سنسور دوربین وجود دارد. پشت دستگاه از شیشه مات ساخته شده است.

سه سنسور دوربین مختلف در پشت آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس به جای دو سنسور وجود دارد. علاوه بر دوربین فوق عریض و عریض ، یک دوربین 3x نیز دریافت می کنید. به نظر می رسد دوربین های عریض و فوق عریض در مدل های Pro در مقایسه با مدل های معمولی یکسان نیستند.

سال گذشته ، تنها آیفون 12 پرو مکس دارای لرزشگیر نوری تغییر سنسور بود. این بار ، کل مجموعه آیفون 13 دارای لرزشگیر نوری تغییر سنسور است. اساساً ، آیفون 13 معمولی دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته دوربین است که به مدل های Pro محدود می شد.

به طور خاص ، یک حالت سینمایی جدید با تمرکز روی قفسه وجود دارد. می توانید یک موضوع را ردیابی کرده و فوکوس را روی آن موضوع در زمان واقعی قفل کنید. حالت سینمایی در Dolby Vision HDR عکاسی می کند. اواخر امسال ، می توانید با iPhone 13 Pro و Pro Max فیلم های ProRes بگیرید.

بنابراین آنچه در iPhone 13 و 13 Pro Max به دست می آورید به شرح زیر است:

  • یک دوربین تله فوتو 77 میلی متری با سه برابر زوم اپتیکال.
  • به گفته اپل ، یک دوربین فوق عریض با دیافراگم ƒ/1.8 و “بهبود 92 درصدی عملکرد در نور کم”.
  • به گفته اپل ، یک دوربین عریض با دیافراگم ƒ/1.5 و “بهبود 2.2 برابر در عملکرد در نور کم”.

برای اولین بار می توانید از حالت شب با هر سه دوربین استفاده کنید. به این ترتیب ، لازم نیست به خاطر داشته باشید که کدام دوربین بهترین نتیجه را به شما می دهد.

اعتبار تصویر: سیب

آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس دارای صفحه نمایش Pro Motion با محدوده رنگ P3 هستند. مانند مدلهای آیپد رده بالا ، این مدل های آیفون دارای فریم فریم تطبیقی ​​هستند. در صورت نیاز ، صفحه نمایش آیفون شما می تواند با فرکانس 120 هرتز کار کند. اگر در حال تماشای فیلم هستید ، iPhone می تواند از فریم پایین برای صرفه جویی در عمر باتری استفاده کند.

از آنجایی که iPhone 13 Max بزرگترین تلفن هوشمند در خط تولید است ، عمر باتری بیشتری را دریافت می کنید. اپل باتری 2.5 ساعت بیشتر را برای iPhone 13 Pro Max در مقایسه با iPhone 12 Pro Max وعده می دهد.

مانند آیفون 13 و 13 مینی ، مدل های پرو دارای تراشه A15 Bionic اپل هستند. این یک طراحی 5 میلی متری با 15 میلیارد ترانزیستور است. دو هسته با عملکرد بالا و چهار هسته با مصرف انرژی بالا وجود دارد. شما باید تقریباً عملکردهای مشابهی را در سراسر خط داشته باشید ، اما یک GPU جدید 5 هسته ای در سری Pro وجود دارد.

پیش سفارشات از روز جمعه آغاز می شود و در 24 سپتامبر در دسترس خواهند بود. چهار مدل با 128 گیگابایت ، 256 گیگابایت ، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد.

درباره رویداد پاییز 2021 اپل در TechCrunch بیشتر بخوانید