آیا مارک زاکربرگ باید از پیتر تیل بترسد؟ – TechCrunch

مگر اینکه در هفته گذشته در غاری بوده اید ، احتمالاً یک مرور یا بحثی در مورد T خوانده ایداو متضاد، کتاب جدیدی درباره سرمایه گذار میلیاردر پیتر تیل ، توسط بلومبرگ Businessweek ، ویرایشگر و گزارشگر فنی ، Max Chafkin.

تعجب آور نیست تیل در 15 سال گذشته به شخصیت مهمی در آمریکا تبدیل شده است و چافکین داستان نویسی جذاب است که 15 سال گزارش را در این کتاب ریخته و بر روابط با صدها منبع تکیه کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، ما هفته گذشته در گفتگو با چفکین صحبت کردیم که نشان می داد که تائل (که با چفکین بدون سابقه صحبت کرد) چقدر از زندگی شخصی خود آشکار کرد. چفکین می گوید: چرا “موضوع ترامپ تا حدی ایدئولوژیک بود ، اما تا حدی تجارت بود – بینشی که ترامپ کمتر از آن ارزش داشت”. بر اساس گزارش چافکین ، چرا اعتقادات تیل “بسیار ناسازگار” است. ما همچنین در مورد رابطه تیل با مارک زاکربرگ صحبت کردیم ، که یکی از اولین چک های فیس بوک از تیل را پذیرفت و از آن زمان به بعد ، چه خوب و چه بد ، به تیل متصل شد.

مصاحبه 30 دقیقه ای را می توانید در اینجا بشنوید. در همین حال ، ما بخشی از این گفتگو را با محوریت زاکربرگ بیرون می آوریم زیرا با توجه به تأثیر فیس بوک بر جامعه آمریکا و بشر به طور گسترده ، رابطه زاکربرگ و تیل را بسیار جذاب و مهم می دانیم. ما این قسمت را به مدت طولانی به آرامی ویرایش کرده ایم.

TC: شما در مورد بزرگترین و مهمترین شرط بندی Thiel واقعاً فیس بوک صحبت می کنید و در کتاب پیشنهاد می کنید که او از موقعیت خود به عنوان عضو هیئت مدیره از سال 2005 برای متقاعد کردن مارک زاکربرگ برای ترغیب بیشتر به موضع گیری همه جانبه ، حتی اطلاعات غلط ، استفاده کرده است. شما همچنین پیشنهاد می کنید که مدتی بین تیل و زاکربرگ اصطکاک وجود داشته است ، به ویژه هنگامی که تیل به استقبال ترامپ گرایی آمده است. آیا پیش بینی می کنید که تیل مدت بیشتری عضو هیئت مدیره فیس بوک باشد؟ آیا فکر می کنید او به هیچ وجه کنار گذاشته شده است؟

MC: یک حکایت در کتاب وجود دارد: وقتی فیس بوک عمومی شد ، سهام آن سقوط کرد و Thiel سهام را خیلی سریع فروخت ، اما البته او در هیئت مدیره باقی ماند [and in the book] من در مورد این ملاقاتی که آنها در محوطه فیس بوک برگزار کردند صحبت کردند تا مردم را به نوعی بالا ببرند ، زیرا وقتی شما در یک شرکت کار می کنید و سهام در حال کاهش است ، می فهمم که این دلسردکننده ترین چیز جهان است. همه افراد هر روز در حال از دست دادن پول هستند. مطبوعات شما را کتک می زنند. ماموران آتش نشانی و معلمان از آنها شکایت کردند. این فقط رژه بی پایان خبرهای بد بود. بنابراین آنها مجبور شدند همه این بلندگوها را برای جمع آوری نیروها وارد کنند. و پیتر تیل سخنرانی کرد. و در حین صحبت ، او گفت: “به نسل من قول ماشین های پرنده داده شد. در عوض ما فیس بوک را گرفتیم. ‘ معمولاً او به توییتر حمله می کند [with that language]به او می گوید: “به ما قول داده بودند ماشین های پرنده داشته باشیم ، اما 140 کاراکتر داشتیم” ، اما او در این مورد فیس بوک کرد ، و اگر شما در جمع نشسته اید یا اگر مارک زاکربرگ هستید ، مانند این است که “اوه ، بنابراین طولانی ترین عضو هیئت مدیره ، مربی ، راهنمای فلسفه کسب و کار من ، فقط به نوعی بلند شد و به من گفت که من مکیده ام. “

من فکر می کنم که زاکربرگ در واقع به پیتر احترام می گذارد ، درست است؟ وقتی مارک زاکربرگ هستید ، دریافت بازخورد صادقانه بسیار سخت است. هیچکس هرگز به شما نخواهد گفت که شما مکیده اید مگر پیتر تیل. اما همانطور که شما می گویید ، Thiel واقعاً در چند سال گذشته بسیار نوک انگشت بوده است.

او اغلب در مورد انحصار فناوری و قدرت فناوری صحبت کرده است و گوگل را که از آن استفاده می کند ، جدا می کند. به به شاید فیس بوک را از بین ببرد ، اما این کار چندان کمک نمی کند ، زیرا فیس بوک و گوگل شرکت های بسیار مشابهی هستند و اگر قصد دارید یکی را تنظیم کنید ، ممکن است تصور دیگری را نیز تنظیم کنید. مطمئن نیستم زاکربرگ از این موضوع هیجان زده باشد.

تیل در زمان های مختلف از این نوع پروژه فعالان جناح راست در دره سیلیکون استقبال کرده است. شما دارید [conservative activist] جیمز اوکیف و دیگران که قصد دارند آنچه را که ریاکاری فیس بوک ، گوگل ، اپل – و همه شرکت های بزرگ فناوری – می دانند ، فاش کنند و تیل نیز با ظرافت آنها را پذیرفته است.

اما او به طور فزاینده ای آنها را در ملاء عام در آغوش می گیرد. در حال حاضر ، تیل دو نامزد دارد که در رقابت های سنای آمریکا شرکت می کنند. آنها هر دو در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان شرکت می کنند: Blake Masters در آریزونا و JD Vance در اوهایو ، و Thiel ده میلیون دلار به سوپر PAC ها برای حمایت از هر یک از این نامزدها اهدا کرده است. این افراد دائماً به فیس بوک حمله می کنند ، و فقط به فیس بوک در سطح فکری حمله نمی کنند یا سوالات را مطرح نمی کنند. آنها حملات تقریبا شخصی را علیه مارک زاکربرگ انجام می دهند. یک تبلیغ JD Vance وجود دارد [funded by Thiel]، جایی که این رنگ های تیره وجود دارد ، و مانند این است ، “گروهی از نخبگان در این کشور وجود دارند که ارتباط ندارند” ، و آنجا وجود دارد – چهره مارک زاکربرگ وجود دارد.

یک نمونه بود [in 2017] جایی که زاکربرگ پرسید آیا تیل فکر می کند باید استعفا دهد ، و تیل این کار را نکرد و زاکربرگ او را اخراج نکرد ، بنابراین حداقل تنش وجود داشته است. [As for whether] ارزش تیل کاهش یافته است ، این یک سوال واقعاً زیرکانه است زیرا با در دست داشتن بایدن ، با قدرت کنترل دموکرات ها بر ریاست جمهوری و هر دو مجلس کنگره ، ارتباط تیل با راست کمتر ارزشمند است. با این اوصاف ، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که جمهوری خواهان در سال 2022 سنا را تصاحب کنند. و این احتمال وجود دارد که برخی از آن سناتورها بسیار ، بسیار نزدیک به پیتر تیل باشند ، به طوری که می تواند ارزش وی را به شدت افزایش دهد.

TC: شما در کتاب ذکر کرده اید که بسیاری از افراد نزدیک به Thiel و او را تحسین می کنند نیز از او وحشت دارند. علیرغم این واقعیت که مارک زاکربرگ احتمالاً قدرتمندترین فرد در جهان است ، من تعجب می کنم که آیا احساس شما از ترس از تیل است؟

MC: فکر می کنم زاکربرگ می تواند تیل را اخراج کند. منظورم این است که مارک زاکربرگ یک پسر ترسناک است. او ارزش پول زیادی دارد. او می تواند هزینه جنگ با پیتر تیل را بپردازد و می تواند واکنش منفی را تحمل کند. اما من فکر می کنم یک سوال در مورد اینکه آیا او می خواهد وجود دارد ، زیرا در حال حاضر ، دلیل اینکه تیل می تواند با آنچه که می تواند کنار بیاید ، از بین می رود ، چه در هیئت مدیره و چه در مقام منتقد عمومی ، اگر مارک زاکربرگ او را اخراج کند ، باید بهایی بپردازد و قیمت آن یک داستان وحشتناک بزرگ خواهد بود.

تیل در دوران ریاست جمهوری ترامپ متحد مهمی برای مارک زاکربرگ بود. این الگوهای رفتاری در محافل محافظه کار وجود داشته است که فیس بوک به طور سیستماتیک علیه دیدگاه های جناح راست تبعیض قائل می شود ، [that it’s] یک شرکت لیبرال با کارکنان لیبرال که از دونالد ترامپ متنفر هستند و در نتیجه ، انگشت شست خود را در مقیاس قرار داده و منافع چپ را پیش می برد. به به [But] زاکربرگ پاسخی شگفت انگیز به آن داشت: “هی ، من این عضو هیئت مدیره را دارم. او فقط جمهوری خواه نیست. او فقط یک نوع محافظه کار در میانه راه مانند پسر جورج بوش یا چیز دیگری نیست. او پیتر فریکینگ تیل است. او مردی است که برای استیو بنن خیلی دیوانه است. او یک ترامپيست رنگ شده در پشم است. ‘ و این به فیس بوک استدلال واقعاً قدرتمندی می دهد.

وقتی شخصی مانند جاش هاولی ، که از پیتر تیل پول گرفته است یا تد کروز ، شخص دیگری که از پیتر تیل پول گرفته است ، می آید و به فیس بوک حمله می کند. به به من فکر می کنم اگر [Thiel] ترک کرد ، به خصوص اگر اخراج شود – اگر این داستانی بود که منتشر شد – فصل باز خواهد بود.

من فکر نمی کنم این یک مسئله وجودی برای مارک زاکربرگ باشد. اما من فکر می کنم اگر دوست و عضو هیئت مدیره پیتر تیل را نگه دارید ، راحت تر خواهد بود ، علیرغم این واقعیت که آنها ممکن است اختلاف نظرهای عمیقی در مورد ارزش فیس بوک داشته باشند.