آیا قصد ایجاد یک چشم انداز استارتاپی برابر با جنسیت را دارید؟ – TechCrunch

وقتی که می آید برای برابری جنسیتی در دنیای تجارت ، شریل سندبرگ ، مدیر فیس بوک ، میخ را بر سر خود زد: “دانستن این که اوضاع می تواند بدتر باشد نباید مانع تلاش ما برای بهتر شدن آنها شود.”

در حالی که دسترسی به فرصت ها ، بودجه و حمایت برای زنان در زمینه راه اندازی در چند دهه گذشته بهبود یافته است ، هنوز راه زیادی در پیش است. در حقیقت ، زنان کارآفرین در مراحل اولیه به طور متوسط ​​1 میلیون دلار کمتر از مردان بودجه دریافت می کنند ، با وجود اینکه به طور متوسط ​​عملکرد بهتری دارند. رهبران در سراسر هیئت مدیره آشکارا از مشاغل تأسیس شده توسط زنان که از سرمایه گذاری بیشتر و حمایت کارآفرینی برخوردارند ، حمایت می کنند ، اما تعداد کمی از آنها اقدامات قاطعی را برای از بین بردن این شکاف آشکار جنسیتی انجام می دهند.

مشکل نه در این واقعیت است که زنان نمی خواهند مشاغل میلیون دلاری بسازند ، بلکه در ارتباط بین رویاهای ما و حمایت صنعت دریافت شده-یا فقدان آن است. از آنجا که جهان شیوه جدیدی از کار را در پیش گرفته و برای جهان پس از همه گیری استراتژی می دهد ، بررسی راه های جدید حمایت از کارآفرینی زنان بسیار مهم است. در اینجا س questionsالات کلیدی وجود دارد که باید بپرسیم – و چگونه می توانیم آنها را حل کنیم.

مشکلات سیستمیک که امروزه زنان با آن روبرو هستند چیست؟

تعداد کمی از رهبران تجاری آشکارا اعلام می کنند که علاقه چندانی به دنیایی برابر جنسیت ندارند. با این حال ، شکاف بین قصد و نتیجه نشان می دهد که در هیچ نقطه نزدیک به اندازه کافی اقدام قاطع برای تحقق این امر انجام نشده است.

زنان بنیانگذار در همه زمینه ها با موانع روبرو هستند. حتی در صنعت تولید مارک های آگاه از نظر زیست محیطی و اجتماعی ، زنان رهبر از وضعیت بدتری نسبت به مردان مرد خود برخوردار هستند: این نظرسنجی بنیانگذار اجلاس زنان وگان 2020 نشان داد که 45 درصد از پاسخ دهندگان هنگام جمع آوری کمک ها با سوگیری مواجه شده اند و 75 درصد می گویند که به طور خاص با سوگیری جنسیتی برخورد کرده اند. به در طول تاریخ سوالات متفاوتی از زنان توسط زنان از همتایان مردشان پرسیده شده است ، و در نتیجه کمتر بلندپروازانه و کمتر بر روی دستاوردهای بالقوه متمرکز شده اند.

حتی قبل از اینکه تصمیم گیرندگان با زنان متقاضی کار آشنا شوند ، سوگیری ناخودآگاه آنها در حال حاضر در حال ظهور است. در این مطالعه ، میزان پذیرش نامزدهای زن از 18 تا 30 درصد با کتمان جنسیت در برنامه افزایش یافت.

زنانی که در زمینه فناوری کار می کنند اغلب با مفروضات و س questionsالاتی در مورد زندگی خانوادگی ، وضعیت تأهل و فرزندان خود روبرو هستند ، که ممکن است رهبران و مدیران اجرایی آنها را مانعی برای پیشرفت آنها در یک شرکت یا محدودیتی برای پتانسیل خود به عنوان بنیانگذار بدانند.

مبارزه با این نابرابری ها مستلزم تلاش مشترک مدیران VC و رهبران شرکت برای دعوت زنان بیشتر به سمت های تصمیم گیری است.

یکی از راه های این امر درخواست گواهینامه B Corporation است ، بنابراین ضروری است که این شرکت در جهت کاهش نابرابری در نیروی کار خود تلاش کند. روش دیگر معرفی سهمیه های تنوع برای زنان در پست های رهبری است – رویکردی که از زمان اجرای قانونی آن در کالیفرنیا موفقیت آمیز بوده است.

چگونه می توانیم از زنان برای توسعه شرکت های خود بهتر حمایت کنیم؟

هنگامی که صحبت از پشتیبان شتاب دهنده و پشتیبانی VC می شود ، زنان به طور مداوم از دست می دهند. در شیلی ، جایی که من شرکت خود را تاسیس کردم ، 77 درصد از زنان کارآفرین از پس اندازهای خود به عنوان تامین مالی استفاده می کنند ، در حالی که تنها 14 درصد از منابع مالی مشترک از برنامه های دولتی یا خصوصی استفاده کرده اند.

بر اساس تجربیات من ، در حالی که بسیاری از گروهها تلاش می کنند تا شمول و نمایندگی زنان را بهبود بخشند ، اکثر آنها از گفتگو و تصمیمات سطحی فراتر نمی روند.

به عنوان مثال ، یک راه حل رایج برای بیشتر زنان بنیانگذار فناوری ، تشویق زنان بیشتر برای مطالعه موضوعات STEM است. این یک شروع است ، اما به نظر می رسد که این مسئله بیش از افزودن زنان به قیف نیاز دارد. در عوض ، ما باید بهتر بفهمیم که چه چیزی مانع از رشد مشاغل زنان به طور کامل می شود.

وقتی نوبت به بودجه استارتاپ می رسد ، زنان بارها و بارها از دست می دهند. ما باید از زنان در تمام چرخه حیات راه اندازی ، از بذر تا IPO ، به ویژه هنگامی که صحبت از افزایش سرمایه خارجی می شود ، حمایت کنیم.

یکی از ابتکاراتی که در این زمینه کارهای مهمی انجام می دهد ، Start-Up Chile’s The Factory است ، یک برنامه پیش از شتاب ویژه برای کارآفرینان زن که به استارتاپ های منتخب مشاوره ، آموزش و کارگاه های آموزشی ، همراه با تزریق نقدی 15000 دلار ارائه می دهد. این نوع ابتکارات باید از بنیاد گسترش یابد تا از دورهای سری A ، B و C از طریق IPO پشتیبانی شود.

با توجه به اینکه زنان غالباً به همان فرصت های شبکه ای و راهنمایی که مردان در دنیای فناوری از آن برخوردارند دسترسی ندارند ، سازمان هایی مانند TheNextWomen ، شبکه ای جهانی از شرکت های تأسیس شده توسط زنان و سرمایه گذاران زن ، ضروری هستند. TheNextWomen از طریق برنامه های دانش محور و رویدادهای الهام بخش به بنیانگذاران زن کمک می کند تا از جامعه ای از کارآفرینان و سرمایه گذاران همفکر بهره مند شوند. بنیانگذاران فناوری زنان همچنین ارزش شبکه های مختص زنان را برآورده می کنند ، با هدف ایجاد ارتباط ، الهام بخش و پیشرفت زنان در فناوری از طریق رویدادها و منابع آنلاین.

این جوامع می تواند برای زنان کارآفرین و دیگر زنان پیشرو در زمینه فناوری که به دنبال ایجاد یک سیستم حمایتی در اطراف خود هستند و مهارت های لازم برای توسعه مشاغل خود را کسب کنند ، اساسی باشد.

چگونه بودجه را برطرف کنیم؟

فقدان تنوع در صندوق های VC بسیار جدی است و همچنان عامل م toثر زیادی در میزان کم بودجه VC است که زنان دریافت می کنند – عددی که در حال بهبود نیست. در واقع ، در ایالات متحده ، تنها 4.9 of از شرکای VC زن هستند و در اروپا ، تصویر چندان بهتر نیست: 83 of از شرکت های انگلستان هیچ زن در کمیته های سرمایه گذاری خود ندارند. بنابراین تعجب آور نیست که 93 درصد از سرمایه گذاری فناوری در اروپا به شرکت هایی که هیچ بنیانگذار زن ندارند اختصاص می یابد.

برای تأمین بودجه ، ما به سرمایه گذاران با لنزهای جنسیتی خنثی نیاز داریم که با معیارهایی که پیشرفت آنها را در تنوع و شمول نشان می دهد ، اثبات شده است. به طور متوسط ​​، استارتاپ هایی که توسط زنان تأسیس یا تأسیس شده اند طی 10 سال 10 درصد بیشتر از درآمد تجمعی خود تولید می کنند-با این حال آنها کمتر از نصف سرمایه گذاری متوسط ​​مردان را دریافت می کنند. این آمار در نشان دادن این نکته که سرمایه گذاری روی زنان ریسک نمی کند ، کلید خواهد خورد – در حقیقت ، کاملاً برعکس است.

علاوه بر این ، سرمایه گذاران متمرکز بر زنان به عنوان راهی برای بلند کردن شرکت های تأسیس شده توسط زنان و تساوی زمینه بازی در حال ظهور هستند. به عنوان مثال ، صندوق بنیانگذاران زن اخیراً سومین صندوق خود را به ارزش 57 میلیون دلار تعطیل کرد ، و آن را به بزرگترین صندوق سرمایه گذاری برای زنان در جهان تبدیل کرد.

در آسیا ، بسیاری از سرمایه گذاران ارزش حمایت از شرکت های تحت رهبری زنان-و به دست آوردن پاداش را می دانند. بیش از 90 of از شرکتهای نمونه کارها SoGal Ventures دارای بنیانگذاران زن هستند و این صندوق طی چهار سال گذشته بیش از 80 درصد نرخ بازگشت داخلی ایجاد کرده است. ابتکاراتی از این قبیل می تواند زمینه بازی برای زنان را مساعد کرده و فرصت هایی را برای آنها فراهم آورد تا از توانایی های خود استفاده کنند.

وقتی نوبت به رفع شکاف جنسیتی در دنیای استارتاپ می رسد ، هیچ گلوله نقره ای وجود ندارد. رفع شکاف مستلزم تلاش مشترک همه طرف های صنعت از بنیانگذاران تا سرمایه گذاران است.

تنها با پشت سر گذاشتن خدمات لبخند فراگیر و انجام اقدامات قاطع برای به دست آوردن منابع مالی زنان و تشویق آنها به عنوان بنیانگذاران ، به دستیابی به برابری جنسیتی در دنیای استارتاپی دست می یابیم.