آیا شوق NFT واقعاً اهمیت دارد؟ – TechCrunch

سلام دوستان و خوش آمدید به هفته در حال مرور!

هفته گذشته ، ما در مورد اعتیاد به اشتراک اپل صحبت کردیم. این هفته ، من عمیقا در حال بررسی این موضوع هستم که آیا واقعاً معنایی برای خروج از شیدایی NFT 2021 وجود دارد یا خیر.

اگر این مطلب را در سایت TechCrunch می خوانید ، می توانید این را در صندوق ورودی خود از صفحه خبرنامه، و توییت های من را دنبال کنید lucasmtny


تصویر از طریق OpenSea

چیز بزرگ

بازار NFT هنوز عقل را زیر پا می گذارد ، اما باز هم این موضوع مربوط به آن است. اما نکته ای که من اخیراً در مورد آن مطمئن نیستم زیرا می بینم که JPG ها با میلیون ها دلار به فروش می رسند این است … آیا هیچ کدام از اینها واقعاً اهمیت دارد؟

من در سال گذشته زمان زیادی را صرف مبارزه با بازار NFT کرده ام ، در مواقعی خوابم به خاطر آن از دست رفته است. به عنوان یک خبرنگار که اغلب این بازار را پوشش می دهد ، من خودم تصاویر کوچک را مالک یا معامله نمی کنم ، اما این امر من را از وسواس در مورد نوسانات قیمت آنها منصرف نکرده و در تلاش برای پیگیری روندها ، دیسکورد را زیر و رو نکرده است. من در فضاهای بی شماری توییتر تنظیم کرده ام و در تلاش برای درک همه اینها هستم. من نیز تمام تلاش خود را کرده ام تا بیشتر آن را از این خبرنامه دور نگه دارم-این یک طعمه عجیب و غریب عجیب است که در حال حاضر بسیار جالب است-اما با معاشقه بیت کوین با رکورد جدید تاریخ و ادامه شیدایی NFT ، فقط این را در نظر بگیرید به روز رسانی به موقع

بنابراین ، در ماه گذشته ، سرمایه گذاران همچنان میلیاردها میلیارد دلار از طریق NFT کاهش می دهند. حجم معاملات OpenSea در 30 روز گذشته بیش از 3 میلیارد دلار بوده است و این رقم در مقایسه با ماه اوت بسیار کاهش یافته است و نشان می دهد که چه مقدار پول خارج از پیک همچنان به NFT ها سرازیر می شود.

تمام این پول به جاهای رنگی رفته است. یکی از موفقیت های بزرگتر در ماه گذشته ، پلتفرم CrypToadz بود که سرمایه گذاران 100 میلیون دلار به آن اختصاص دادند. ظاهرشون اینجوریه در چند هفته گذشته ، پروژه جدیدی با نام MekaVerse حجم معاملات 130 میلیون دلار داشت. آنها کمی زیباتر هستند ، اما آیا برای خرید بیش از 8000 دلار هزینه می کنید؟ پلتفرم Cryptoslam (جایی که من بیشتر اطلاعاتی را که در اینجا به آن اشاره کردم) جمع آوری کرده است و 163 پلتفرم را ردیابی می کند که حجم آنها در 30 روز گذشته بیش از 1 میلیون دلار بوده است ، عددی که حتی برای هنرمندان فردی که آثار خود را بر روی پلتفرم هایی مانند آن می فروشند ، حساب نمی شود. دریای آزاد.

در حال حاضر ، دو بخش فوق العاده متفاوت از جوامع NFT وجود دارد ، پروژه های NFT در مقیاس بزرگتر مانند Axie Infinity و NBA Top Shot با ده ها و صدها هزار کاربر و پروژه های NFT در مقیاس کوچکتر مانند CryptoPunks و Art Blocks با چند صد یا هزار مالک پروژه های در مقیاس بزرگتر می توانند عناوین بازی های سنتی با شرایط پیچیده تر در بازی را نشان دهند در حالی که پروژه های مقیاس کوچکتر بیشتر شبیه بازارهای هنرهای زیبا هستند که با باشگاه های اجتماعی منحصر به فرد همکاری می کنند. برخی از پروژه های مقیاس کوچک بلندپرواز هستند که در نهایت به پروژه های بزرگتر تبدیل شوند ، اما بسیاری از آنها تعداد پروژه های NFT را در پروژه های خود محدود کرده اند و به صورت انحصاری طراحی شده اند.

در 30 روز گذشته ، Axie Infinity بیش از 500 میلیون دلار فروش در حدود 2 میلیون تراکنش و بیش از 350،000 خریدار انجام داد. از سوی دیگر ، CryptoPunks در همان بازه زمانی 200 میلیون دلار در 484 معامله و 309 خریدار فروخته است.

به طور کلی ، هنگامی که من در مورد برخی از این فروش های بزرگ از پروژه های کوچک تر با دوستانم صحبت می کنم ، اولین چیزی که آنها ذکر می کنند این است که چگونه این همه احتمالاً فقط پولشویی است. در حالی که من قطعاً تصور می کنم برخی از آن اتفاق می افتد، این در نهایت توضیحی بسیار خسته کننده تر از بهترین حدسی است که من در مورد آنچه در حال رخ دادن است ، دارد ، این است که گروهی از چندین هزار سرمایه گذار به طور جداگانه سرمایه گذاری غیر منطقی را منطقی کرده اند. آنها تصادفاً این کار را از طریق خرید آثار پیکسلی و نقاشی های حیوانات انتخاب کرده اند.

در حالی که برخی از سرمایه گذاران ممکن است پیشنهاد کنند که تعداد انگشت شماری از اولین NFT ها دارای ارزش ذاتی به عنوان اشیاء تاریخی هستند ، بسیاری از پروژه های NFT جدید وجود دارد که در روز اول با تلاش و تخیل کم ده میلیون دلار ارزش گذاری می کنند.

ظاهراً نتیجه حرکت سرمایه گذاران خیره کننده وحشت زده است که وارد بازار پر از ثروت زیادی شده اند و توسط میلیونرهای اتریوم سرمایه گذاری مجدد شده و می توانند برای معاملات بیش از حد هزینه کنند ، در حالی که ارزش ضمنی اشیاء ، پروژه ها و کل را تحت فشار قرار می دهند. بازار NFT و قیمت اتریوم همزمان افزایش می یابد. اکثر این سرمایه گذاران نیز افرادی هستند که اتریوم را از طریق موج های آن نگه داشته اند و اساساً از پول نقد بیزار شده اند ، به این معنی که آنها کمتر NFT هایی را که می خرند بفروشند مگر اینکه فقط بخواهند NFT گران تر دیگری بخرند یا خریداری کنند. به من پیشنهاد بسیار خوبی داده شده است که نمی توان آن را رد کرد. در نتیجه ، بسیاری از پروژه های با ارزش کوچک در مقیاس کوچک در سطح پایین نقدینگی خود را حفظ می کنند در حالی که فروش کمتر اقلام کمیاب باعث ارزش گذاری عظیم پروژه ها می شود و این خریدهای گاه به گاه قیمت ها را بالاتر می برد.

همه این غر زدن های من این است که بگویم آنچه در اینجا اتفاق می افتد عجیب است. این میزان بسیار زیادی از سر و صدا است که عمدتا از چند هزار خریدار ناشی می شود.

اما هنگامی که اکثر سرمایه گذاران در مورد استفاده اصلی و موارد استفاده در آینده صحبت می کنند ، آنها به دنبال ایجاد پروژه های بزرگتر مانند Axie و Top Shot هستند که بسیاری از زنگ های فنی و سوت های اقتصاد رمزنگاری را در بسته های کاربر پسند تر نشان می دهد. می تواند به جریان اصلی برسد. NFT ها به عنوان یک مفهوم برای رانندگی در اقتصادهای مجازی پیچیده تر ، واقعاً بسیار جذاب هستند ، اما من فکر نمی کنم به اندازه سرمایه گذاران میلیارد دلاری که به هنرهای دیجیتالی سرازیر می شوند و این پروژه های کوچک تر مانند CrypToadz به عنوان بسیاری از سرمایه گذاران رمزنگاری ، راه حل های زیادی وجود داشته باشد. و سرمایه گذاران خطرپذیر سعی می کنند خود را متقاعد کنند.

فقط در سه پلتفرم NFT بیش از 10000 خریدار منحصر به فرد فعال در جامعه خود در 30 روز گذشته وجود داشته است ، و در حالی که موفقیت پلتفرم هایی مانند Axie Infinity قطعاً ارزش تجزیه دارد ، اما به نظر می رسد که ما در وسط یک هیاهوی سوداگرانه هستیم. و زمان چندان آسانی برای نتیجه گیری محتاطانه درباره این همه جنون برای آینده وب نیست.


علی بالیکچی / خبرگزاری آناتولی

چیز های دیگر

در اینجا چند داستان در این هفته وجود دارد که من فکر می کنم باید آنها را دقیق تر ببینید:

احتمالاً اپل به زودی از پرداخت های جایگزین App Store پشتیبانی نخواهد کرد
اپل تمام تلاش خود را کرد تا مطبوعات و مردم را متقاعد کند که تصمیم دادگاه در مبارزه حقوقی خود با Epic Games یک پیروزی کامل برای اپل بود ، اما در آخر هفته آنها بی سر و صدا اعلام کردند که هفته ها بعد از این تصمیم تجدید نظر کرده و از دادگاه درخواست می کنند تغییرات سفارش داده شده برای پرداخت های جایگزین در برنامه های iOS در حالت تعلیق.

پس از این حکم ، اپل رفتارهای جالبی از خود نشان داد ، اما واضح است که در صورت تحقق این سفارش ، میلیاردها دلار برای اپل در نظر گرفته شده است. بنابراین تأخیر در راه اندازی آن به معنای میلیاردها دلار است که به دیگر ارائه دهندگان پرداخت پرداخت نمی شود یا در خزانه توسعه دهندگان باقی نمی ماند. حماسه قبلاً نیز از این تصمیم تجدیدنظر کرده بود ، به این امید که برای صدور حکم مطلوب تر تلاش کند ، اما واضح است که هر کسی که امیدوار به حل سریع است ، ناامید خواهد شد – همانطور که اغلب در حقوق شرکت ها اتفاق می افتد.

نینتندو جاه طلبی های SaaS خود را تغییر می دهد
نینتندو یک شرکت بزرگ عجیب بوده و احتمالاً همیشه خواهد بود. آنها در برابر گرایش های جدید در بازی مقاوم بوده اند و وقتی آنها را می پذیرند ، لزوماً با استفاده از آنها کار بزرگی انجام نمی دهند ، و با این حال کوه IP محبوب آنها به آنها فرصتی می دهد تا همه چیز را درست کنند. این هفته ، آنها جزئیات بیشتری را در مورد عضویت جدید سالانه خود با نام Nintendo Switch Online+ اعلام کردند که با 50 دلار در سال ، گیمرها را به محتویات عمیق تری می رساند. این رقم برای اشتراک معمولی Nintendo Switch Online بیش از استاندارد 20 دلار در سال است ، اما فراتر از پشتیبانی گسترده کنسول های مجازی برای مجموعه ای از بازی های N64 اعلام نشده ، مشخص نیست که فروش دقیقاً برای مصرف کنندگان چیست.

جالب اینجاست که آنها این سرویس را با دسترسی رایگان به یک به روز رسانی اصلی برای Animal Crossing: New Horizons راه اندازی می کنند. این نمایشنامه ای است که فقط وقتی نینتندو هستید کار می کند و عناوین شخص اول شما در بین دارندگان دستگاه (و به ویژه مشترکین احتمالی) بسیار باورنکردنی است. نینتندو بیش از 3.4 میلیون نسخه از عنوان جدید Animal Crossing را در سطح جهانی فروخته است.

مایکروسافت LinkedIn را از چین بیرون می کشد
این زمان به ویژه آشفته برای شرکت های فناوری در سراسر چین بود زیرا تنظیم کننده های دولتی در حال شکستن و چشم انداز سیستم های بزرگ در آنجا هستند. این هفته مایکروسافت اعلام کرد که LinkedIn را از چین خارج می کند و توضیح داد که LinkedIn اکنون “در چین با یک محیط عملیاتی بسیار چالش برانگیزتر و الزامات رعایت بیشتر مواجه است.” LinkedIn حضور گسترده ای در چین نداشت ، بنابراین این امر موج بزرگی را ایجاد نخواهد کرد ، اما با توجه به اینکه دیگر غول های فناوری آمریکایی مجبور به تعدیل اساسی در استراتژی خود در زمینه چین هستند ، این نقطه عطفی دیگر در خنک کننده روابط چین و چین است. غرب.

LinkedIn های جهان در چین تأثیر چندانی ندارند ، اما کنجکاو ترین نکته این است که چگونه این افزایش نظارتی در نهایت بر اپل تأثیر می گذارد که تأثیر زیادی دارد. در حالی که مقامات احتمالاً تمایلی به دست زدن به آنها ندارند ، سال گذشته نشان داد که تنظیم کننده های چین شگفتی های زیادی در آستین خود دارند.


دسته ای از پتوهای چک شده پشمی

اعتبار تصویر: Manuta / گتی ایماژ

چیزهایی اضافه کرد

برخی از کتابهای مورد علاقه من از سرویس اشتراک TechCrunch+ که اخیراً تغییر نام داده است این هفته:

داخل پلید
“… ممکن است ویزا و پلید در نهایت راه خود را انتخاب کرده باشند ، اما سال برای راه اندازی اتصال داده ضرر کل نبود: پلید ادعا می کند که تعداد مشتریان آن در سال 2020 60 درصد افزایش یافته است و مدیران شرکت می گویند امسال رشد مشابهی داشته است… ”

موسسان باید از مدل سازی پیش بینی برای جمع آوری کمک های هوشمندانه استفاده کنند
“سرمایه بیشتری در مراحل اولیه به سرمایه رشد وارد می شود و سریعتر از همیشه اتفاق می افتد. اما حتی با وجود شور و شوق فراوان برای ریختن چک های خالص بزرگتر در استارتاپ ها ، بنیانگذاران در حال حاضر در مکان منحصر به فردی هستند که می توانند در مورد نحوه سرمایه گذاری شرکت های خود متفاوت فکر کنند….

چگونه یک شرکت نوپا با روز “انجام کارها” بهره وری خود را افزایش می دهد
“… برای بهبود بهره وری خود ، یک روز شروع به کار (GSDD) را معرفی کردیم: کارکنان ما اهداف مشخصی را تعیین می کنند و وظایف خاص ، معمولاً غیر پیش پا افتاده را دریافت می کنند و ارتباط کمی وجود دارد (ما کارمندان خود را تشویق می کنیم از رسانه های اجتماعی اجتناب کنند. در این روز ، اما ما روی شانه آنها را نگاه نمی کنیم). هدف GSDD افزایش زمان صرف شده در کار عمیق با به حداقل رساندن حواس پرتی ها برای یک روز هر هفته است … “


با تشکر از شما برای خواندن ، و دوباره ، اگر این مطلب را در سایت TechCrunch می خوانید ، می توانید این را در صندوق ورودی خود از صفحه خبرنامه، و توییت های من را دنبال کنید lucasmtny

لوکاس ماتنی