آیا افزایش ارزش‌گذاری‌های مرحله اولیه هدیه‌ای مسموم برای استارت‌آپ‌ها است؟

در مقایسه با یک سال پیش از این، ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها بسیار پایین‌تر بوده است، فرقی نمی‌کند که شما یک استارت‌آپ هستید که در حال افزایش رتبه است یا سری E.

اما اگر یک استارت‌آپ در مرحله رشد هستید، یک خبر خوب وجود دارد: بر اساس داده‌های CB Insights، ارزش‌گذاری برای استارت‌آپ‌هایی که دوره‌های سری A، B و C را در سراسر جهان افزایش می‌دهند، در سه‌ماهه اول 2023 نسبت به سه ماهه چهارم 2022 بالاتر بوده است.

با این حال، برای معاملات در مراحل اولیه و پایانی خوب به نظر نمی رسد: ارزش گذاری برای دوره های فرشته، دانه، سری D و دورهای مرحله بعدی در سطح جهانی روند نزولی دارد.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


با این حال، در ایالات متحده، داده‌های PitchBook تصویر متفاوتی را نشان می‌دهند، تصویری که در عین حال گیج‌کننده و مجذوب‌کننده است: ارزش‌گذاری‌های مرحله اولیه بالاتر رفته‌اند، در حالی که معاملات سری A، B، C و مراحل بعدی اکنون ارزش کمتری دارند.

به نظر می‌رسد روند استارت‌آپ‌ها در ایالات متحده با سایر نقاط جهان متفاوت است: آنچه در ایالات متحده رو به افزایش است در جاهای دیگر رو به کاهش است و بالعکس.

این ناهماهنگی جالب است، اما امروز می‌خواهیم سؤالی را بررسی کنیم که حتی جذاب‌تر است. اگر همچنان شاهد افزایش ارزش‌گذاری‌ها برای استارت‌آپ‌هایی باشیم که در مراحل بعدی رشد قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، چقدر طول می‌کشد تا سفر از مرحله اولیه به سری A تبدیل به مسیری شود که شرکت‌ها ارزش خود را از دست بدهند؟