آگراوال، مدیرعامل سابق توییتر، سایر مدیران اجرایی به دلیل صورت‌حساب‌های حقوقی پرداخت نشده از شرکت شکایت کردند

کارمندان سابق توییتر، از جمله مدیر عامل سابق پاراگ آگراوال، رئیس سابق حقوقی ویجایا گاد، و مدیر مالی سابق ند سگال، از این شبکه اجتماعی به دلیل بازپرداخت حقوقی پرداخت نشده شکایت کرده اند.

در این شکایت که در دادگاه سلطنتی دلاور تنظیم شده است، ادعا شده است که توییتر باید بیش از یک میلیون دلار به مدیران سابق برای صورت‌حساب‌های قانونی که در این شرکت برای پاسخ به درخواست‌های وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار متحمل شده‌اند، بپردازد.

در این دادخواست آمده است: «این اقدام به دنبال صدور حکمی سریع است که متهم را ملزم به اجرای تعهدات خود در زمینه پیش‌پرداخت هزینه‌های حقوقی و هزینه‌های مربوط به دعاوی و تحقیقات جاری می‌کند».

این سند تعدادی از نبردهای حقوقی و تحقیقات دولتی را که این مدیران در طول سال ها به عنوان متهم درگیر بوده اند، فهرست می کند. این سند اضافه کرد که شاکیان چندین بار به توییتر نامه نوشتند و خواستار بازپرداخت شدند، اما در پاسخ فقط رسید تأیید دریافت کردند.

این پرونده می گوید که توییتر “توافق ها را نقض کرده است [with employees] و با عدم پرداخت حقوق کارمندان سابق، از اساسنامه تخلف کرده است.

پس از اینکه ایلان ماسک در اکتبر گذشته مدیریت توییتر را به دست گرفت، بلافاصله آگراوال، گاد و سگال را اخراج کرد. در آن زمان بلومبرگ گزارش داد که این مدیران دارای بسته خروج بیش از 100 میلیون دلار هستند.

توییتر پس از مالکیت ماسک، موضوع شکایت های متعددی شده است. این موارد شامل مواردی است که توسط کارمندان و پیمانکاران سابق ادعا می شود که شرکت آنها را بدون اطلاع کافی اخراج کرده است و چندین فروشنده که شرکت را به پرداخت نکردن به موقع صورت حساب ها متهم می کنند.

این شرکت رسانه های اجتماعی همچنین درگیر یک نبرد حقوقی در آلمان است، جایی که مقامات به دنبال جریمه کردن توییتر به دلیل عدم حذف سخنان مشوق تنفر هستند. بر اساس قانون اجرای شبکه این کشور (معروف به NetzDG)، شرکت ها ممکن است به دلیل نقض قوانین تا 50 میلیون یورو جریمه شوند.

به غیر از گاد، توییتر در چند ماه گذشته تعدادی از مدیران حقوقی از جمله جیمز بیکر در دسامبر و کریستین داول در اوایل این ماه را از دست داده است.