آنچه ما می توانیم از تلاش های گسترش استارتاپ های edtech در اروپا یاد بگیریم – TechCrunch

این یک داستان است امروزه برای همه بخش ها متداول است: سرمایه گذاران فقط می خواهند نمودارهای “uppy-righty” را در یک مرحله ببینند. با این حال ، رشد فناوری در 18 ماه گذشته به حدی افزایش یافته است که شرکت ها باید حتی 3 برابر+ درآمد سالانه تکراری را ارائه دهند تا حتی مورد توجه وجوه مورد علاقه خود قرار گیرند.

برخی از شرکت ها می توانند این کار را در خارج از پارک انجام دهند – مانند GoStudent ، Ornikar و YouSchool – اما برخی دیگر ، که مسلماً با شرایط ارائه شده توسط همه گیری کمتر مناسب هستند ، ارائه این نوع رشد را دشوارتر کرده اند.

یکی از رایج ترین موضوعاتی که برایتای در شرکت های جوان می بیند ، تأکید بر توسعه بین المللی برای رشد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روند ، ما شرکت های فناوری را در مورد برنامه های توسعه ، اولویت ها و مشکلات آنها مورد بررسی قرار دادیم. ما 57 پاسخ دریافت کردیم و آن را با مصاحبه شرکت های برجسته و سرمایه گذاران تکمیل کردیم. اروپا 49 شرکت از شرکت های مورد بررسی را در خود جای داده است ، شش شرکت در ایالات متحده و سه شرکت در آسیا مستقر هستند.

به نظر می رسد که سفرهای بین المللی بعداً در سفر یا زمانی که بودجه بیشتری در دسترس باشد ، احتمالاً به دلیل دور VC ، جنبه های توسعه را امکان پذیرتر می کند. بودجه بیشتر همچنین ورود همزمان به چندین بازار را امکان پذیر می کند.

این نظرسنجی تقریباً تقسیم مشتریان هدف را در میان شرکت ها ، موسسات و مصرف کنندگان و همچنین گسترش خوب بازارهای داخلی نشان داد. بیشترین گروههای مشروط از انگلستان و فرانسه بودند که به ترتیب 13 و 9 پاسخ دهنده داشتند ، ایالات متحده با هفت نفر ، نروژ با پنج نفر ، و اسپانیا ، فنلاند و سوئیس با هر کدام چهار نفر بودند. حدود 40 درصد از این شرکت ها هنوز فراتر از کشور خود تلاش نکرده اند و مابقی بین المللی شده اند.

توسعه بین المللی بخشی جالب و ظریف از مسیر رشد یک شرکت فناوری است. بر خلاف همسایگان خود در فناوری فاینتک ، فرض بر این است که شرکت های edtech باید به تعدادی از بازارهای بزرگ گسترش یابند تا به مقیاسی برسند که آنها را برای VC ها جذاب کند. این امر نسبت به اوایل سال 2020 کمتر صادق است ، زیرا آموزش و کار دیجیتالی در حال حاضر آنقدر عادی شده است که می توان یک فناوری میلیارد دلاری در یک بازار بزرگتر و بزرگتر اروپایی ساخت.

اما به طور طبیعی ، تقریباً هر م founderسس بلندپرواز ادتک متوجه می شود که برای توسعه با سرعتی که برای سرمایه گذاران جذاب است ، باید در خارج از کشور گسترش یابد. آنها دلایل موجهی دارند که معتقدند: پیچیدگی های فروش به مدارس و دانشگاه ها ، به عنوان مثال ، به طور گسترده مستند شده است ، بنابراین ممکن است منطقی به نظر برسد که از شانس خود استفاده کرده و سهم بازار را در سطح بین المللی به دست آورید. از این رو برخی به گسترش به عنوان راهی برای تنوع ریسک نگاه می کنند – به عنوان مثال ما در بازار X به خوبی در حال رشد هستیم ، اما اگر فرصت در Y بزرگتر باشد و به دلایلی در بازار X شروع به کاهش کند ، چطور؟

گسترش بین المللی خوب به نظر می رسد ، اما معنی آن چیست؟ ما این سوال را از تعدادی از سازمانها به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل نظرسنجی پرسیدیم. پاسخها کاملاً گسترده بود و گستردگی آنها تا حدودی نشان دهنده گروههای مشتری هدف آنها و نحوه دسترسی به آن مشتریان بود. اگر محصول تحت وب است و در هر مکانی قابل دسترسی است ، برای شرکتی که محصول خوبی دارد به راحتی می توان در بسیاری از بازارها (50+) به مشتریان رسید. سپس این شرکت می تواند تیم ها و زیرساخت های وسیع تری را در اطراف آن کشش ایجاد کند.